O Alfa Romeo 75 din 1988, scoasă la vânzare în Germania în stare aproape nouă, cu etichete şi ambalaje de uzină

27 Aprilie 2023, 20:52
Redacţia PiataAuto.md
Dacă unele maşini merită titlul de capsulă a timpului, atunci această Alfa Romeo 75 cu siguranţă e în topul listei şi merită pe deplin să i se spună aşa. E un exemplar fabricat în 1988, acum 35 de ani, dar arată de parcă abia acum o săptămână a ieşit de pe poarta uzinei şi abia aşteaptă a fi condus pe drumurile însorite ale Italiei. Are doar 4.449 km la bord de când e nouă şi e absolut excepţională.
Alfa Romeo e numită adeseori drept ultima Alfa veritabilă, pentru că a fost ultimul model lansat de producătorul italian înainte de fi preluat de Fiat. Prin urmare, maşina asta are încă un motor amplasat longitudinal sub capotă şi tracţiune pe puntea spate.
Mai mult ca atât, inginerii Alfa Romeo au ţinut atât de mult să-i asigure echilibrul ideal între punţi, încât au montat cutia de viteze în poziţie transaxle, în aproprierea punţii spate, integrând diferenţialul spate în ea.
Suspensia era una complexă pe puntea spate, cu tub De Dion, şi complexitatea era răsplătită de ţinuta de drum impecabil pe care o pretindea maşina.
De fapt, Alfa Romeo 75 e una din cele mai echilibrate maşini din câte au fost produse vreodată în greutate dintre axe, atingând un raport aproape ideal de 50:50.
Motorul de pe exemplarul despre care vorbim azi e unul de 1,8 litri, cu carburator şi aspirare naturală. Producea 120 CP şi 170 Nm.
Alfa Romeo 75 a fost un model popular la timpul său, adunând 375 mii de exemplare produse, dar motorul de 1,8 cu carburator s-a produs doar între 1985 şi 1988 şi a numărat 45.138 exemplare produse. Nu e cel mai rar, dar e aproape sigur că-n lume nu se mai găseşte o a doua Alfa Romeo 75 1,8 în stare de nou.
Maşina asta se lăuda la timpul său cu un calculator de bord cu funcţie de diagnosticare, calculator care era numit Alfa Romeo Control.
Maşina avea aer condiţionat, care putea fi conectat în câteva gradaţii de intensitate a operării compresorului. Deci se regla nu doar amestecul de aer cald şi rece, ci şi cât de intens trebuia să lucreze compresorul.
Exemplarul despre care vorbim azi are acest aer condiţionat la bord şi întregul habitaclu e într-o stare de nou, pur şi simplu. Atât de nou, încât materialul textil de pe podea mai are încă pelicula de uzină pe el!
Există etichetele de uzină inclusiv în interiorul capacului de portbagaj, care atenţionează despre stratul dublu de vopsea aplicat, pentru protecţie îndelungată şi tot soiul de alte mici chestiuţe care făceau parte din plăcerea experienţei de a cumpăra o maşină nouă.
Maşina a fost păstrată într-un garaj din Arezzo, Italia, fiind conservată intenţionat imediat după ce a trecut rodajul iniţial. Avea 2.400 km pe odometru când proprietarul a considerat că rodajul e făcut şi o poate conserva, izolându-i şi lubrifiindu-i zone care se pot deteriora în timp.
În 2019, cu 2.400 km la bord, maşina a fost vândută în Germania, fiind inspectată şi primind atunci calificativul de 1-, adică maxim cu necesitatea de revigorare a garniturilor de cauciuc şi altor mici elemente, lucru care s-a făcut complet, iar de atunci proprietarul german a mai condus-o încă 2.000 km.
Şi acum, această Alfa Romeo 75 deja revigorată şi tonifiată pe parcursul ultimilor 3 ani, dar încă nouă, e scoasă la vânzare, putând s-o cumpere oricine îşi doreşte din lumea mare. Cât crezi că poate costa? Vreo 40 mii? Vreo 50 mii de euro? Nu! De fapt, costă mai puţin, ba chiar foarte puţin raportat la efortul de a o păstra 35 de ani! Se cer 24.900 euro pe ea.
E un preţ mic, foarte mic, pentru o Alfa Romeo teleportată în timp!
0
3,974
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!