Acesta e noul Aston Martin DB12, model care vrea să ducă marca britanică într-o epocă nouă cu acelaşi motor de Mercedes-AMG

25 Mai 2023, 10:54
Redacţia PiataAuto.md
Aston Martin a fost în aproape toată istoria sa o marcă cu maşini superbe, dorite prin prezenţa lor graţioasă şi totodată performanţa pe care o ascundeau sub capotă. Totuşi, în ultimii ani Aston Martin a oscilat între noi fluxuri de capital de la investitori din orientul mijlociu şi o limită a supravieţuirii, când inginerii de acolo pur şi simplu nu mai aveau finanţare şi forţe pentru a crea o continuitate pentru ingineria lor superbă de cândva. Aşa a ajuns motorul superb V12 să fie eclipsat şi încet scos pe tuşă, iar motorul V8 de la Mercedes-AMG, iniţial oferit ca o soluţie alternativă de moment, a ajuns să domine gama modelelor Aston. Acum a venit momentul lansării lui Aston Martin DB12 — un model cu mari aşteptări pentru fanii mărcii, care ar fi trebuit să fie expresia unei abordări inginereşti temeinice, care să dea strălucire mărcii pentru minim vreo 7-8 ani înainte. Modelul debutează cu un design superb, însă la nivel de inginerie nu se distinge prea mult şi aduce acelaşi motor de Mercedes-AMG.
E vorba de motorul V8 de 4,0 litri biturbo, care dezvoltă acum 680 CP şi 800 Nm pe Aston Martin DB12. Tot el era prezent, însă şi pe Aston Martin DB11 şi-n variaţiile sale de circuit. Noi testam acum 5 ani Aston Martin DB11 cu acel motor V8, într-o ipostază Startech de 610 CP. Deci, nu foarte departe de ceea ce oferă el acum, mai ales luând în calcul că acelaşi motor a fost aduc la 707 CP pe SUV-ul DBX. Dacă motorul era plăcut la testul nostru din 2018, atunci interior părea de o atenţie inferioară la detalii, nedemnă de un supercar atât de scump.
Foto: Aston Martin DB11, predecesorul lui DB12, imagine de la testul nostru drive din 2018

Ei bine, pe partea de design noul Aston Martin DB12 a evoluat frumos, atât la interior, cât şi la exterior. În interior au apărut cadrane digitale, un display multimedia integrat destul de cooborât în planşa de bord, pentru a nu te distrage de la savurarea condusului, iar pe mijloc e o consolă centrală mare, ce derivă într-un tunel. Totul pare mult mai sofisticat şi potrivit executat, cel puţin din imagini.
La exterior, e impresionantă şi grila masivă frontală, care pare să fi preluat tendinţele de la BMW, doar că având o formă clasică de Aston Martin, nu se percepe atât de greoi.
Schimbările cele mai frumoase vin la posterior, care are o formă nouă şi graţioasă, cu montanţi care sunt separaţi vizual de zona portbagajului. Sunt proporţii noi aduse de noul model, cu aripi spate mai late şi linii mai proeminente. Deci pe partea de design, cei de la Aston Martin au făcut o treabă superbă.
La nivel de inginerie, însă, un motor nou pe care l-ar fi aşteptat fanii nu a venit. Nu a fost implementat nici vreun sistem de propulsie hibridă, nici măcar preluat de la AMG. A fost doar reajustată puterea. Motorul a fost cuplat la o cutie cu 8 trepte, de origine ZF, iar pe puntea spate a apărut un diferenţial nou controlat electronic. Au apărut şi noi amortizoare controlate electronic cu precizie mai mare. În rest, vorbim în mare parte de aceeaşi inginerie a lui DB11, ceea ce nu e neapărat rău, dar nu se califică tocmai unor declaraţii atât de mari despre o nouă epocă Aston Martin.
Totuşi, noul Aston Martin DB12 promite să fie o maşină performantă şi plăcută în condus, atingând prima sută în 3,5 secunde şi o viteză maximă de 325 km/h! Maşina, care foloseşte mult aluminiu în construcţia sa, şi-a păstrat o greutate decentă de 1.685 kg (fără lichide, însă), iar asta va contribui la senzaţia de agilitate în condus.
Lipsa unui nou motor pentru DB12 nu e surprinzătoare, or, puţine mai sunt companiile care mai dezvoltă azi motoare cu ardere internă noi, mai ales companii mici. Dar Aston Martin mai are şi noi mişcări tectonice de acţionari în jurul său, compania chinezească Geely cumpărând iniţial vreo 7% din acţiuni, apoi dublându-le recent şi anunţând că se gândeşte să transforme Aston Martin într-o marcă de maşini exclusiv electrice. Aşa că DB12 ar putea fi unul din ultimele, dacă nu chiar ultimul, Aston Martin cu motor V8 de şcoală veche!
0
2,019
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!