Softronic livrează două locomotive electrice noi Transmontana, fabricate la Craiova, către Deutsche Bahn Cargo România

29 Decembrie 2023, 11:03
Redacţia PiataAuto.md
Încă două locomotive româneşti Transmontana, fabricate de compania românească Softronic la Craiova, sunt în proces de livrare către compania DB Cargo din România, subsidiară a celui mai mare transportator feroviar din Europa, Deutsche Bahn Cargo AG. Cu aceste două locomotive noi Transmontana, flota de locomotive româneşti Softronic deţinute de DB Cargo în România va creşte la 27 de unităţi, întrucât pe parcursul ultimilor 10 ani compania germană a mai achiziţionat ale 25 de locomotive româneşti, devenit astfel unul din cei mai importanţi cumpărători ai locomotivelor produse la Craiova.
Ca volum de comenzi contractate, compania Green Cargo din Suedia deţine primul loc în portofoliului fabricii din Craiova, cu 100 de locomotive contractate pentru livrare până în anul 2030. Cele mai recente 4 locomotive au fost livrate în Suedia acum o lună, dar în cadrul acelui contract de lungă durată au fost fabricate deocamdată 22 de locomotive din cele 100. În cazul DB Cargo, cifra de locomotive deja fabricate e uşor mai mare, la 27 locomotive, întrucât şi achiziţia primelor unităţi a început mai devreme.
Foto: Locomotivele Softronic livrate în Suedia acum o lună

Unităţile livrate acum către DB Cargo România au numerele 82 şi 85, una din ele urmând să ajungă în depourile DB Cargo în aceste zile, până la final de an, iar cealaltă în luna aprilie 2024.
DB Cargo e prezentă pe piaţa României din anul 2000 şi are în operare 70 de locomotive în total, cu 3.800 vagoane şi având totodată 1.100 de angajaţi. Cu noile livrări, aproape 40% din flota DB Cargo România va fi formată deja din locomotivele electrice Softronic, produse la Craiova.
Locomotivele Softronic sunt concepute şi produse la Craiova, având 6 punţi şi 6 electromotoare, fiecare de 1.000 kW putere. În total, locomotiva are astfel 6.000 kW putere, sau aproape 9.000 CP, asigurând o forţă de tracţiune de 435 kN, fiind capabilă să tracteze şi în relief foarte dificil, cu declivitate mare. De asemenea, odată cu livrările din Suedia, locomotiva Softronic a fost adaptată să reziste la temperaturi de -40 grade Celsius şi mai jos, operând fără probleme.
Locomotivele româneşti Softronic sunt certificate şi pentru interoperabilitate în sistemul feroviar al Uniuni Europene.
Softronic şi-a început cândva istoria din necesitatea de a repara şi întreţine locomotivele Electroputere Craiova, în perioada de decadenţă a renumitei fabrici. Ulterior, a trecut la proiectare de soluţii proprii, după care şi la proiectare şi fabricare de locomotive proprii. Şi dacă în locul fostei fabrici Electroputere Craiova astăzi e construit un mall, apariţia şi creşterea Softronic într-o fabrică a putut păstra o bună parte din potenţialul imens al inginerilor care lucraseră la Electroputere, fără ca experienţa acestora să se piardă, ci dimpotrivă, să evolueze şi să fie transmisă şi unei generaţii noi de ingineri care muncesc acum la Softronic. Poţi afla mai multe despre acest parcurs dintr-un articol anterior de-al nostru, dedicat ingineriei locomotivei Transmontana.
1
4,585
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!