Deşi a fost deschisă circulaţiei un an în urmă, abia acum a avut loc recepţia finală a primei porţiuni din centura Chişinău, după înlăturarea neajunsurilor
27 Ianuarie 2024, 10:02 Redacţia PiataAuto.md
Istoria construcţiei centurii Chişinău e una din cele despre care s-a vorbit de un deceniu încoace şi a fost presărată cu promisiuni mari şi realizări mici. Sectorul 1 al acestei centuri, de doar 6,6 km, e cuprins între traseul Chişinău-Hânceşti şi traseul Chişinău-Leuşeni, are 4 benzi şi trebuia să fie gata conform planului iniţial încă în anul 2016. Abia în februarie 2023 a fost definitivată construcţia şi abia atunci acea porţiune de drum a fost deschisă circulaţiei. Acum aflăm, însă, că recepţia finală a avut loc doar de curând, în ianuarie 2024, pentru că au trebuit înlăturate o serie de neajunsuri.
Antreprenorul care a construit această porţiune de drum şi a trebuit să înlăture neajunsurile e Rutador, conform informaţiilor de la Administraţia de Stat a Drumurilor. În decursul ultimului an, de la inaugurarea din februarie anul trecut şi până acum, a mai fost construit un sens giratoriu nou, la intersecţia cu traseul Chişinău-Leuşeni, şi se pare că acesta era prevăzut în ideile iniţiale de proiect, dar nu fusese construit. Acum la ambele extremităţi ale acestui segment de centură există sensuri giratorii.
Din fericire, drumul a fost proiectat cu barieră de beton pe centru, care separă cele două sensuri de circulaţie, cu câte două benzi pe fiecare sens.
Experienţa arată că multe din drumurile late, proiectate în deceniul trecut, nu aveau asemenea bariere, fapt care ducea la o statistică mare de accidente rutiere grave. Abia ulterior se dispuneau instalări de asemenea bariere din considerente de siguranţă, cum s-a întâmplat pe traseul Chişinău-Străşeni.
Noul segment de centură a Chişinăului, cu o lungim de 6,5 km, a costat 9,9 milioane euro.
Foto: Schiţa tuturor segmentelor centurii Chişinău, concepută încă acum 10 ani