LG Chem a început construcţia celei mai mari fabrici de catozi din SUA, pentru bateriile maşinilor electrice, folosind 100% energie regenerabilă

2 Ianuarie 2024, 17:53
Redacţia PiataAuto.md
În ultimii doi ani, foarte mulţi producători auto de maşini electrice au relocalizat parţial sau total fabricarea maşinilor şi componentelor pentru ele în SUA, pentru a beneficia de subvenţiile dedicate industriilor hi-tech, incluse în actul pentru reducerea inflaţiei, care prevede asemenea subvenţii strategice. Acum şi producătorul coreean de baterii LG Chem a demarat construcţia celei mai mari fabrici de catozi din SUA pentru bateriile maşinilor electrice şi promite să folosească în producţia de serie a acelor catozi 100% energie regenerabilă.
Acest aspect al energiei regenerabile folosite în producţia bateriilor maşinilor electrice este deosebit de important în amprenta de CO2 lăsată de acestea la fabricarea iniţială a lor ca produs. Multă vreme această amprentă era foarte mare şi putea fi echivalată în raport cu o maşină cu combustie abia pe la 100 mii km sau chiar mai mult în unele cazuri. Dar asta se întâmpla inclusiv şi din cauza faptului că acele baterii energofage în procesul de fabricare erau produse în ţări care-şi generau electricitatea preponderent prin centrale de cărbuni, de exemplu. Acum, însă, până şi China e într-un ritm galopant de renunţare la centralele de cărbuni şi de construcţie a hidrocentralelor şi parcurilor eoliene şi solare, iar asta înseamnă că dacă energia folosită la fabricare nu mai generează CO2 în asemenea cantităţi ca înainte, şi amprenta de fabricare iniţială a unei maşini electrice devine mult mai prietenoasă cu mediul.
Acum noua fabrică LG Chem din SUA vrea să devină una exemplară în acest sens, mai ales că va fi cea mai mare din SUA din cele specializate în producţia de material pentru catozii bateriilor electrice. Coreenii au anunţat că au deja acorduri încheiate cu furnizori de electricitate din surse solare, eoliene şi hidrocentrale, iar noua lor fabrică, situată lângă Clarksville, în statul Tennessee, va avea astfel acoperit 100% din necesarul de energie pentru operare din aceste surse regenerabile.
Fabrica LG Chem va avea o capacitate anuală de 60.000 tone de material pentru catozi, suficient pentru a asigura fabricarea finală a bateriilor pentru 600.000 de automobile electrice, dacă luăm în calcul necesarul mediu actual pentru baterii cu o autonomie de 500 km.
Totuşi, noua fabrică nu va produce baterii finite, ci materialul pentru acestea, el urmând a fi livrat către fabrici Toyota şi General Motors din SUA, care vor face asamblarea finală în celule şi carcase de baterii. LG e unul din principalii de furnizori de materiale pentru baterii şi baterii finite în lumea auto, mai ales pentru producătorii care mai au şi alte tipuri de automobile în gama lor.
Foto: Aşa arată materialul pentru catozi, care va fi produs la noua fabrică

Acum cei de la LG vor investi 3 miliarde dolari în construcţia noii fabrici, dar au deja contracte de lungă durată de furnizare a producţiei către GM şi Toyota, doar contractul cu Toyota valorând 2,5 miliarde de dolari. Pe lângă asta, LG va beneficia, după cum spuneam, de subvenţii importante din partea SUA, prin actul de reducere a inflaţiei (IRA). Totodată, coreenii au anunţat că vor avea şi un centru de cercetare şi dezvoltare afiliat fabricii, astfel încât acolo să se elaboreze în permanenţă şi tehnologii noi de baterii, pentru a garanta şi inovaţia.
1
5,059
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!