Chinezii au testat autonomia în viaţa reală a noului Xiaomi SU7 în comparaţie cu Tesla Model 3, BYD Han, Nio ET5 şi alte 2 maşini electrice

2 Aprilie 2024, 11:55
Redacţia PiataAuto.md
Noul Xiaomi SU7 e una din maşinile electrice actuale cu cea mai impresionantă inginerie, mai ales că ea vine de la un nou producător în lumea auto, care până de curând fabrica doar electronice. Însă acest producător nu a existat să proiecteze şi un propriu electromotor pentru noua maşină şi să-i asigure acesteia o consistenţă tehnică demnă de a concura cu modelele de vârf Porsche şi Tesla, ba chiar parţial de a le depăşit. Ei bine, acesta tocmai s-a lansat în primele vânzări în China şi e deja o mare vedetă acolo, oamenii făcând rânduri să-l vadă pe viu, să-l testeze şi să-l cumpere. Iar o publicaţie chineză a făcut şi primul mare test de viaţă reală pentru a-i testa autonomia acestuia în comparaţie cu alte 5 maşini electrice performante.
Deşi Xiaomi SU7 are aproape 5 metri lungime şi e un concurent direct pentru Tesla Model S, chinezii au inclus în testul lor o Tesla Model 3, deoarece preţurile sunt mai apropiate, Xiaomi fiind cu circa 4.000 dolari mai ieftin decât Model 3, nemaivorbind de Model S. Şi apoi în China Model 3 e un model mult mai vizibil şi mai competitiv decât Model S, care e un model mai marginal în vânzări. În test a fost inclus un Model 3 Highland AWD Long Range. Tesla promite o autonomie de 713 km conform ciclului chinezesc de măsurare.
Pe lângă asta, în test a mai participat şi un Nio ET5, cu o baterie de 100 kWh, care promite 640 km autonomie. Şi aici vorbim de unul din cele mai avansate modele electrice chinezeşti.
Desigur, din test nu putea lipsi şi un model BYD, fiind ales Han, care promite 610 km autonomie în China. Şi Xpeng P7 a fost prezent în test, tot cu 610 km autonomie promisă. Iar lista modelelor participante e încheiată de Zeekr 001. Deci, cam toate cele mai bune modele electrice chinezeşti au fost puse alături!
Ei bine, noul Xiaomi SU7 are o autonomie promisă de 800 km în versiunea sa Max. În viaţa reală a atins 643 km, ceea ce e oricum impresionant, mai ales că asta înseamnă 79,4% din cifra promisă.
Rezultatul lui Xiaomi n-a fost cel mai bun, dar a fost printre lideri. Tesla Model 3 a atins o proporţie aproape identică, de 79,7% sau 455 km în viaţa reală, iar învingătorul a fost Xpeng P7, are a atins 80,2% faţă de ce a promis, parcurgând 489 km. BYD a fost cel mai departe, cu 66,4% din promisiuni, urmat de Zeekr şi apoi Nio ET5.
Însă la cifra absolută de autonomie atinsă noul Xiaomi SU7 a fost învingător detaşat, parcurgând cu aproape 80 km mai mult decât Tesla şi cu 150-240 km mai mult decât celelalte modele.
Apropo, chinezii au testat şi acceleraţia maşinilor, dar şi viteza pe care acesta o ating la 400 metri d ela start. Noul model electric Xiaomi a ajuns învingător, cu 3,24 secunde până la prima sută şi 201,79 km/h atins peste 400 metri.
Cel mai impresionant, însă, că toate astea sunt atins de primul model electric al unui producător de electronice. Aşa că atunci când producătorii germani, italieni, niponi sau oricare alţii ne spun cât e de greu şi neprofitabil să faci o maşină electrică cu adevărat bună şi inovatoare, concluzia ar fi că pur şi simplu n-au vrut să muncească la fel de mult. Atunci când faci maşini electrice pentru a bifa că ele există în gama ta, e greu să iasă ceva bun, şi apoi te vei plânge că cererea e mică pentru ele. La Xiaomi, însă, oamenii fac cozi lungi deja, din primele zile ale lansării, iar numărul precomenzilor e uriaş.
1
35,069
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!