Încă un producător chinez îşi anunţă intenţia de a produce maşini în Italia, ţintind spre fabricile amorfe ale Fiat

17 Aprilie 2024, 10:37
Redacţia PiataAuto.md
Încă un producător chinez îşi anunţă intenţia de a-şi organiza producţia locală în Uniunea Europeană, în contextul aşteptatelor introduceri de taxe. După ce acum două zile anunţam că producătorul chinez Chery a decis să excludă Italia din vizorul său în favoarea unei fabrici din Spania, situată lângă Barcelona, Dongfeng e cel care ar putea decide în favoarea Italiei, totuşi. Producătorul chinez şi-a anunţat intenţia şi a menţionat că guvernul italian îi va oferi în cel mai scurt timp o listă de fabrici unde îi recomandă să organizeze producţia, dar şi oferte pentru eventuale susţineri de stat din partea Italiei, pentru ca Dongfeng să revigoreze fabrici în eventuale zone defavorizate economic.
În Italia există mai multe asemenea fabrici amorfe sau complet staţionate, care aparţineau grupului Fiat de cândva şi Stellantis acum. Până şi fabrica din Torino lucrează la capacitate redusă acum, dar fabricile localizate în zone mult mai îndepărtate sunt de-a dreptul amorfe. Multe din acele fabrici au fost create cândva tot pentru a inspira o minimă activitate economică în zone defavorizate, iar odată cu închiderea sau reducerea producţiei lor economia acelor regiuni a avut de suferit.
Foto: Fabrica Fiat din Sicilia, care are producţia sistată de câţiva ani deja

Qian Xie, şeful operaţiunilor Dongfeng din Europa, a confirmat oficial ieri că planurile producătorului chinez vizează producţia a cel puţin 100.000 de automobile anual în Italia. Tot el a confirmat discuţiile cu guvernul italian şi aşteptarea ofertelor de la guvern.
Dongfeng e însă unul din producătorii mai puţini performanţi şi inovatori din China, fiind şi el într-o perioadă de declin din cauza lipsei de adaptări rapide spre tehnologii corecte şi creare de maşini care să exceleze în aceste tehnologii. Aparent, producătorul are şi maşini electrice în gamă, sub umbrela mărcii Voyah, şi hibride, dar acestea sunt mult mai mediocre decât în cazul altor producători chinezi şi nu s-au impus dominant nici măcar pe piaţa locală. Dacă în anul 2017 vânzările anuale ale companie erau de 2,83 milioane de unităţi anual, în 2023 ele au constituit doar 1,72 milioane.
În Italia, producătorul ar urma să se concentreze la început doar pe fabricare de maşini hibride, iar electricele ar fi puse în producţie ceva mai târziu. Qian Xie a menţionat că Dongfeng crede în viitorul electric al lumii auto, dar în Italia, în acest moment, compania se va concentra pe producţia de automobile hibride.
Italia are o cotă de vânzări de maşini electrice mult mai mică decât restul Uniunii Europene, cu 4% din totalul de vânzări, faţă de 15%, cât constituie cota electricienilor în UE.
2
1,227
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!