Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Vânzările de maşini electrice au scăzut semnificativ în Germania în primele 3 luni ale anului 2024, mai tare decât a scăzut piaţa, dar există şi semne de stabilizare

22 Aprilie 2024 - 13:21
Redacţia PiataAuto.md
Piaţa Germaniei trece prin variaţii neobişnuite de vânzări în 2024, arată o analiză însoţită de date statistice ale agenţiei de stat germane KBA, iar principala atenţie e acordată evoluţiei vânzărilor maşinilor electrice, pe fundalul lipsei de subvenţii pentru acestea. Astfel, vânzările de maşini electrice au scăzut cu 14,1% în Germania faţă de aceeaşi perioadă a anului, în timp ce vânzările în total pe piaţă au scăzut cu 4,5%.
În primele 3 luni ale anului 2024, în Germania au fost vândute 694.785 automobile în total, din care 81.337 automobile au fost pur electrice cu baterii, fără a include plug-in hibrizii aici. Asta înseamnă că electricele au o cotă de piaţă de 11,7% în Germania, mai mică decât cota europeană înregistrată în anul 2023. Mai tristă e scăderea cu 14,1% faţă de anul trecut, când în aceeaşi perioadă au fost vândute 94.736 automobile.
În acelaşi timp, situaţia e oarecum firească în contextul în care din toamnă au fost excluse subvenţiile pentru maşinile electrice, iar în primul trimestru al anului trecut cifra mai mare era stimulată de acele subvenţii. Deci, dacă privim din perspectiva asta, şi mai adăugăm şi faptul că piaţa per general a scăzut cu 4,5%, atunci doar subvenţiile şi eventual alţi factori au determinat efectiv o scădere de circa 9,7% pentru maşinile electrice, ceea ce nu e foarte mult, dacă ne gândim că în primele luni de la retragerea subvenţiilor scăderea era de circa 50%. Deci, încă vorbim de o scădere, dar totodată putem spune că această scădere se atenuează deja şi fără subvenţii, iar de aici încolo cifrele vor avea deja o creştere organică, nestimulată de programe de stat.
Există şi câteva cifre interesante atribuite unor producători de maşini electric, pentru că unii au scăzut simţitor, în timp ce alţii au crescut spectaculos. Spre exemplu, BMW şi-a crescut vânzările de maşini electrice în Germania cu 83,6%, până la 7.959 maşini în acest trimestru. Deci, cu siguranţă BMW face ceva bine în Germania, dacă a reuşit să înregistreze un asemenea salt, cu tot cu lipsa subvenţiilor!
Mercedes a crescut mai domol în vânzările de maşini electrice, cu 5,8%, ajungând acum la 7.720 exemplare pentru primele 3 luni în Germania. Modelele electrice au o cotă de 12,2% din vânzările Mercedes în Germania, în timp ce la BMW cota a ajuns la 14,9%.
Audi şi-a scăzut vânzările de maşini electrice, până la 5.861 exemplare, cu 23,3% mai puţine decât anul trecut. Porsche a scăzut de-a dreptul drastic, cu 46,6%, dar aici o posibilă cauză e şi facelift-ul lui Taycan. Oricum, în 3 luni Porsche a livrat doar 663 maşini electrice în Germania, ceea ce e doar 5,4% din totalul vânzărilor sale în această ţară.
Şi Tesla are parte de o scădere dramatică în Germania, de tocmai 36,7%, livrând 13.068 maşini în primele 3 luni, dar şi aici scăderea de cauzată de pauzele tehnice la fabrica sa din Belin şi problemele cu livrările de componente din cauza blocajelor din Marea Roşie. Per total, însă, tesla rămâne marca ce înregistrează cele mai mari vânzări de maşini electrice în Germania.
Şi ea e urmată de VW, care a vândut 8.637 maşini electrice în 3 luni, o cifră care pare frumoasă, dar este şi ea în scădere cu 35,8%, chiar dacă VW a lansat două modele ca ID.7 sedan şi break de curând, o are o mulţime de SUV-uri şi SUV-uri coupe şi hatchback-uri electrice. Cu atât de multe modele, şi la cât de adorat era VW cândva în Germania, cifrele sunt foarte slabe, de fapt, iar aici sunt de vină cu siguranţă şi preţurile mari.
Paradoxul e că Skoda a crescut cu 43,3% în vânzările de electrice în Germania, deşi tehnic vorbind maşinile sunt identice cu VW, iar asta confirmă argumentului preţului, menţionat mai sus. La VW, apropo, cota de electrice faţă de restul modelelor mărcii e de doar 6,6%, ceea ce arată clar că VW a ales în continuare pentru motoare TSI şi TDI. Motorizările hibride, deşi sunt comunicate mai frecvent de VW, n-au adunat decât puţin peste 1.000 exemplare vândute în 3 luni. Iar 92,5% din vânzările VW în Germania sunt în continuare motorizări diesel şi benzină, eventual ajutate de sisteme mild hibride.
Kia şi Hyundai au vânzări relativ bune, dar Hyundai a scăzut cu 30%, până la 3.777 unităţi, în timp ce Kia a crescut cu 106,1%, până la 2.825 maşini electrice livrate în 3 luni. Cota electricelor constituie la ambele mărci circa 16,5%, deci e o cotă mai mare decât la alte mărci.
Şi Dacia şi-a crescut vânzările de electrice în Germania, cu 41,5% faţă de primele 3 luni ale anului trecut, ajungând la 1.906 exemplare vândute, dintr-un total de vânzări de 18.563 exemplare, deci vorbim de o cotă de 10,3% ce revine electricelor.
În fine, până şi Rolls-Royce se remarcă deja cu maşini electrice, vânzând 30 de exemplare Spectre, faţă de 89 maşini în total, ceea ce-i conferă o cotă de 33,7% pentru electrice!
Din producătorii la scară mare, Volvo a ajuns la o cotă admirabilă în electrice, de 21,9%, vânzând 3.369 exemplare, cu 47,5% mai multe de când anul trecut.
Deci, piaţa e într-o metamorfoză intensă de rearanjare şi a producătorilor şi poziţiilor acestora, şi se poate observa un contrast imens între mărci care cresc cu 30-40% şi cele care scad cu procente similare. Deci, nu e vorba de o criză generală, ci mai degrabă de o normalizare a pieţei, care face faţă unor turbulenţe, pe de o parte, dar care scoate în faţă producătorii care au modele mai interesante, mai noi, cu parametri şi preţuri mai bune.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter