Producătorul chinez BYD lansează primul său model plug-in hibrid în Europa, Seal U DM-i

20 Mai 2024, 17:45
Redacţia PiataAuto.md
Producătorul chinez BYD, cel care şi-a tot schimbat poziţia de lider mondial în maşini electrice cu Tesla în ultima jumătate de an, a lansat acum şi primul său model plug-in hibrid cu tehnologie duală în Europa, model care are un nume complicat de Seal U DM-i. Chinezii se adaptează astfel foarte rapid temperării creşterii de vânzări de maşini electrice în Europa şi vin şi cu acest model hibrid, or, în China vinde de mult timp şi modele pur electrice, şi plug-in hibride.
Noul model are la bază foarte multe elemente comune cu maşinile pur electrice, având propulsia asigurată în principal de două electromotoare, poziţionate pe fiecare din cele două punţi. Motorul din faţă are 150 kW putere, deci 204 CP, iar cel din spate are 120 kW, deci 163 CP. Totuşi, puterea totală cumulată e limitată la 238 kW, echivalentul a 324 CP, cu un cuplu de 550 Nm.
Electromotoarele sunt alimentate de la o baterie LFP de tip Blade, identică celor puse pe modelele electrice BYD, doar că are o capacitate mai mică, de 18,3 kWh.
În funcţie de versiune, noul model poate avea fie un motor de 1,5 litri aspirat, de 72 kW sau 98 CP, care operează în ciclu Atkinson şi pretinde o eficienţă termică de 43,04%, fie de un motor turbo de 1,5 litri, de 96 kW sau 130 CP, care operează în ciclu Miller şi pretinde o eficienţă termică de 40,12%. Motorul turbo e disponibil pe versiunea 4x4, iar cel aspirat pe versiunile cu tracţiune faţă.
Partea curioasă e că motorul poate avea şi rol de generator electric, producând electricitate pentru electromotoare, şi rol de motor care să propulseze direct roţile. Acest rol de propulsie directă, însă, e unul care intervine rar — fie în acceleraţii maxime, fie la rularea la viteze foarte mari. În rest, e mai eficient ca acesta să genereze electricitate.
Totuşi, cifrele de consum ale noului model sunt relativ mari, cu 21,3-23,5 kWh/100 km în regim pur electric. Autonomia pur electrică, în funcţie de versiune, e cuprinsă între 69 km pentru versiuna 4x4 şi 80 km pentru cea cu tracţiune faţă. Ulterior va exista şi o versiune cu baterie mai mare, de 26,6 kWh, care va avea 125 km autonomie electrică.
Cu tot cu benzina din rezervor, însă, noul model BYD arată cifre de autonomie 870 km şi 1.080 km, iar viitoarea versiune cu baterie de 26,6 kWh va avea o autonomie totală combinată de 1.100 km.
Partea interesantă e că noul plug-in hybrid BYD va putea fi încărcat şi la prize fast charge, spre deosebire de multe alte modele europene. Însă puterea acceptată nu e foarte mare — de doar 18 kW, ceea ce va însemna cam o oră şi un pic pentru încărcare completă, însă un cost foarte mare per kWh din cauza conexiunii fast charge. La maşinile electrice, acest cost mai mare dă în schimb viteza de încărcare şi obţinerea unei autonomii mari rapid. La acest model BYD, după o oră de încărcare se va putea merge doar 60-80 km, iar la viteze de autostrăzi şi mai puţin, ceea ce înseamnă că foarte puţini vor opta să-şi încarce maşinile ca să meargă pur electric în altă parte decât acasă eventual, la prize de 11 kW putere.
Totuşi, acest model chinezesc e un SUV de dimensiuni care-l încadrează într-un segment foarte popular în Europa, iar lansarea lui e în mod evident o adaptare rapidă a celor de la BYD la evoluţiile pieţei europene, cu vânzări de maşini electrice care cresc ceva mai lent, iar în unele ţări scad, mai mulţi producători vociferând deja anulări de planuri la trecere completă la modele electrice.
1
2,971
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!