Audi va renunţa la emblema sa cu patru inele pentru a fi pe gustul cumpărătorilor de maşini electrice din China

5 August 2024, 12:15
Redacţia PiataAuto.md
Audi este pe cale să facă o mişcare disperată de a renunţa la propria identitate vizuală, reprezentantă de renumita emblemă cu patru inele, pentru a încerca să fie astfel pe gustul cumpărătorilor de maşini electrice din China. În loc de cele patru inele, modelele electrice ale mărcii germane din această ţară ar putea avea pur şi simplu cuvântul AUDI inscripţionat pe ele, pentru că aparent asta le-ar plasa în tendinţa actuală a mărcilor chinezeşti.
Decizia e impusă de felul în care „e percepută marca” în China, spun informaţiile Audi, însă aceştia ţin să menţioneze că emblema cu 4 inele rămâne în continuare identitatea Audi în toate celelalte regiuni.
Însă o asemenea mişcare, chiar dacă e făcută doar pentru China, arată cât de disperată e situaţia în care a ajuns Audi cu vânzările sale pe piaţa care era tradiţional cea mai mare pentru marca germană. Mărcile germane, considerate cândva în China un produs superb de fiabil, superior din punct de vedere ingineresc, au ajuns acum să aibă imaginea de mărci înapoiate tehnologic într-o lume în care progresul galopează cu maşini electrice, mai ales în China, iar mărcile germane sunt văzute drept apartenente ale unei alte perioade, care n-au mai putut ţine pasul cu dezvoltarea.
Mai mult ca atât, din disperarea sa, Audi a încheiat acum câteva luni şi un acord cu un producător chinez, SAIC, pentru a putea folosi platformele lor electrice pentru modelele Audi din China. Da, la asta s-a ajuns, ca un producător german să vrea un parteneriat cu un producător chinez pentru a-i prelua platforma, pentru că singur nu o poate face la fel de repede şi bine. Şi cu doar 10 în urmă, grupul VW încă mai vindea arhaicul VW Santana în China, tratând piaţa ca una mare, dar lipsită de orice pretenţii şi standarde.
În prima jumătate a anului 2024, Audi a vândut doar 10 mii de maşini electrice în China. Alte mărci premium chinezeşti, precum Nio sau Zeekr, au vândut 80 mii şi mai mult în aceeaşi perioadă.
Iar cei de la SAIC spun că platformele lor tehnice, transformate în Audi, vor da un „caracter veritabil de Audi”, orice ar fi însemnând asta. O altă parte din viitoarele modele Audi chinezeşti vor folosi platforme tehnice ale mărcii IM Motors, companie fondată cu doar 3 ani în urmă, care e deţinută la rândul ei de SAIC, Alibaba Group şi Zhangjiang Hi-Tech.
Viitoarele modele Audi vor folosit baterii chinezeşti CATL şi toate tehnologiile de siguranţă şi sisteme electronice şi multimedia vor fi chinezeşti. Şi acum, dacă nu mor avea nici logo Audi, mulţi ar putea spune că vor fi doar o umbră de marketing a ceea ce a mai fost Audi cândva, cel puţin în China.
2
25,443
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!