Producătorul chinez HiPhi a intrat în faliment în China, deşi avea maşini electrice cu o inginerie admirabilă

19 August 2024, 21:22
Redacţia PiataAuto.md
Despre producătorii de maşini electrice din China suntem obişnuiţi în ultimii ani să auzim doar că lansează noi modele cu inginerie ambiţioasă, că îşi lansează prezenţa în noi pieţe sau că marchează noi recorduri la vânzări şi exporturi. Dar iată că şi aceştia pot întâmpina probleme de nedepăşit uneori. Producătorul chinez Human Horizons, cel care deţine marca de maşini electrice HiPhi, a ajuns în procedură de faliment în China, după câteva luni în care producţia a fost pusă pe pauză, iar încercările de a o relua au fost lipsite de succes.
HiPhi reuşise deja să se lanseze şi în unele ţări din Europa, în special în Norvegia, iar în iarna acestui an modelul HiPhi Z a ieşit învingător în marele test de autonomie al norvegienilor, care cuprindea 23 de maşini electrice.
În condiţii de iarnă şi zăpadă, HiPhi Z a parcurs 522 km cu un singur plin al bateriei, având o deviere de doar 5,9% de autonomie faţă de cea indicată în fişa tehnică a maşinii! Având cea mai mică diferenţă a autonomie reale de iarnă faţă de cea promisă, modelul a fost învingător absolut între cele 23 modele testate.
În vara anului trecut un HiPhi Z participa o întrecere de acceleraţie alături de Porsche Taycan GTS, BMW iX M60, dar şi un alt model al mărcii chinezeşti, HiPhi X. HiPhi Z avea 672 CP şi 820 Nm, iar HiPhi X avea 598 CP şi 820 Nm, deci vorbim de o inginerie de-a dreptul admirabilă.
E drept că în ianuarie 2024 un youtuber din Norvegia arăta că modul HiPhi Z are dificultăţi de comunicare cu o mare parte din staţiile fast charge, dar astea erau cam singurele reproşuri pe care proprietarii din Europa le făceau acestui model, şi designul său extravagant punea în evidenţă această maşină.
Acum o instanţă din China a dispus intrarea companiei în procedură de insolvenţă, începând cu august 2024, dar luând în calcul datoriile acumulate până la 30 aprilie 2024. Instanţa din China a oferit companiei un termen de restructurare de 6 luni, timp în care dispune de protecţia legală faţă de creditori, iar în verdictul instanţei se menţionează „potenţialul mare ca această companie să redevină operaţională şi viabilă”.
În cele 6 luni companiei i se permite să caută investitori şi să primească investiţii. Anterior, existaseră şi acorduri de intenţie anunţate pentru investiţi de până la 1 miliard de dolari în această companie din partea unui grup chinezesc, apoi din Arabia Saudită, dar acestea nu s-au materializat în timp util.
Marea întrebare este dacă acum, în decursul următoarelor 6 luni, HiPhi va reuşi să-şi asigure investiţiile necesare pentru a renaşte într-o nouă epocă, sau dacă va fi definitiv închisă. Pentru că vorbim de China, cel mai probabil se va găsi o soluţie de susţinere de stat prin care acest producător va primi o a doua şansă la viaţă.
Până atunci, însă, toate operaţiunile HiPhi în Europa au fost puse pe pauză în orice comenzi noi, cu promisiunea de onora livrările plasate anterior, iar reprezentanţele nu mai pot să le spună prea multe posesorilor, încercând doar să le rezolve eventuale probleme sau să le asigure prin forţe proprii mentenanţa. Din fericire, numărul de maşini vândute nu a fost foarte mare — în Norvegia fiind vorba de doar 5 maşini vândute, prin urmare nu e vorba de un fenomen, ci mai degrabă de cazuri izolate. Maşinile erau destul de scumpe, iar la designul lor extravagant puţini ajungeau să le şi cumpere.
Foto:Kjell-Arne Wold, Director european HiPhi
0
28,346
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!