Un grup de maşini clasice din România parcurg în aceste zile un raliu cu porţiuni de offroad, urmând să ajungă şi în Moldova, printre ele sunt exemplare Dacia, Oltcit şi Cielo

13 August 2024, 11:57
Redacţia PiataAuto.md
Există maşini clasice păstrate cu sfinţenie de proprietarii lor, care încearcă nu doar să le menţină condiţia originală, dar şi un număr cât mai mic de kilometri parcurşi pe bord. Dar există şi maşini care sunt oarecum clasice prin vârsta şi semnificaţia modelului pentru istoria acelei mărci, dar proprietarii lor aleg să le exploateze din plin, uneori chiar supunându-le unor adevărate teste de anduranţă, care le solicită maşinile din toate încheieturile. Un grup de maşini clasice din România, care au pornit de curând şi parcurg acum un raliu cu porţiuni de offroad, sunt cu siguranţă din cea de-a doua categorie. Raliul, numit Low Gear Moldova Special, va ajunge şi în Republica Moldova şi va explora ţara timp de câteva zile.
Când vorbim de maşini menţinută la condiţia originală, cu un parcurs atât de mic încât acestea se simt şi se conduc şi după 35 de ani ca o maşină nouă, ne referim mai ales la recentul nostru video în care am condus un asemenea Alpine GTA V6 Turbo din 1989, care are doar circa 28 mii km adunaţi pe bord în toată istoria sa!
Maşinile despre care vorbim azi, din România, sunt la polul opus, însă, şi vor trebui să reziste cu dârzenie la provocările pe care le au în cale pe parcursul a 7 zile şi 1.900 km, cât va dura raliul lor. Din cei 1.900 km, circa 250 km vor fi fără asfalt, iar roadbook-ul aventurierilor, pe care aceştia ni l-au expediat şi nouă, arată întreg traseul pe care aceştia-l parcurg în aceste zile.
Foto. Traseul raliului

Astfel, nu doar că maşinile vor avea înfruntat 250 km de offroad demn de modele consacrate şi specializate, dar vor avea de făcut şi 9 traversări de munţi, cu urcări pronunţate. Pentru orice maşină clasică, munţii pot fi o provocare dacă există o minimă problemă cu sistemul de răcire a motorului, dar totodată aerul mai rece poate fi benefic dacă totul funcţionează ireproşabil.
În coloana aventurierilor din România, antrenaţi în acest raliu, e prezentă o Dacia 1310 break, un Oltcit şi un Daewoo Cielo, dacă e să vorbim de modelele fabricate în România.
Pe lângă asta, coloana conţine şi două modele Alfa Romeo, dar şi un o Skoda Fabia cu gene de raliu în ingineria sa, din vremuri când asemenea maşini mai erau produse sporadic de unii producători.
Deocamdată coloana parcurge acum traseele din România, fiecare zi fiind condimentată cu cel puţin 40-50 km de offroad. Entuziaştii înnoptează cu soluţii găsite de fiecare din ei — fie camping în zona permise, în mijlocul naturii, fie pot închiria un mic apartament sau cameră undeva. Toată călătoria are un spirit de evitare a cheltuielilor exorbitante, fiind o aventură mult mai nefiltrată şi conectată cu simplitatea locurilor prin care se trece.
Maşinile îşi vor face intrarea în Republica Moldova joi, 15 august şi vor avea parte de offroad mai ales în nord şi est.
Aventurierii şi-au pregătit o listă de puncte de atracţie prin care vor să treacă din ceea ce au găsit în explorările şi pregătirile lor de acest raliu, iar traseul pe care şi l-au schiţat pare cât se poate de interesant şi cu siguranţă vor avea partea de zone cu relief şi privelişti frumoase.
Ei vor ajunge şi în Chişinău, dar şi în Bălţi, raliul lor sfârşind oficial la 17 august tot în Republica Moldova, după care în ziua următoare fiecare va pleca individual spre casă. Sperăm că până atunci să-i prindem undeva pe traselor lor şi săi cunoaştem ceva mai mult — pe ei şi pe maşinile lor care îndură un asemenea raliu.
1
1,988
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!