O macara Liebherr imensă de 600 tone, ajutată de alta mai mică, montează grinzile metalice curbate la nou pod peste râul Mureş de pe centura Arad Est

2 Septembrie 2024, 10:12
Redacţia PiataAuto.md
Centura Arad Est e încă unul din drumurile din România, la care s-a lucrat intens în ultima perioadă, iar acum constructorul — compania austriacă PORR Construct — a început operaţiunile la una din cele mai complexe lucrări de pe acest drum de centură, montarea grinzilor curbate ale noului pod peste râul Mureş.
E vorba de grinzi metalice care au o uşoară curbură în plan orizontal, pentru a garanta continuitatea curbei de rază mai mare ce conţine întregul pod din această regiune. Aceste grinzi metalice vor asigura structura pentru cele trei deschideri centrale ale podului în zona în care acesta traversează Mureşului şi cele două deschideri adiacente.
Grinzile alăturate, din deschiderile limitrofe, în care podul urcă uşor şi coboară în altitudine, sunt realizate din beton armat.
Pentru că grinzile metalice au curburi în plan orizontal, lungimea fiecăreia din ele e diferită, cele din afara curbei fiind uşor mai lungi decât cele din interior, lungimea fiecăreia variind între aproximativ 70-71 metri.
La această lucrare participă două macarale de mare capacitate, cea mai mare parte din sarcini fiind preluată de o macara bazată pe o platformă cu şenile. Această macara e una de model Liebherr LR 1600/2, fabricată între 2008 şi 2011. Ea poate ridica o greutate de 600 tone, la o rază de 10 metri, sau o greutate ceva mai mică odată cu mărirea razei de acţiune a braţului său. Spre exemplu, la o rază de 21 metri, ea poate ridica 385 tone. Motorul principal e un diesel de 6 cilindri, de origine Liebherr, care dezvoltă 503 CP şi 2.355 Nm.
Cealaltă macara una cu rol complementar, fiind bazată pe un şasiu de camion cu 5 axe.
Acest pod e singurul din cei 11 km ai proiectului, în care se mai conţin un pasaj şi amenajarea a 7 intersecţii. Iar asta face din el cea mai complexă lucrare de pe centura Arad Est. După ridicarea grinzilor, urmează operaţiuni de integrare a lor două structuri integre, câte 3 segmente per fiecare din părţi, stângă şi dreaptă. Iar ulterior aceste grinzi vor susţine întreaga structură adiţională a podului.
2
111,148
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!