Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Şeful VW spune că producătorii chinezi ar trebui lăsaţi să evite taxele mari de import în UE dacă vor să investească în Europa

7 Octombrie 2024 - 10:09
Redacţia PiataAuto.md
Istoria impunerii taxelor mari de import de către Uniunea Europeană pentru maşinile electrice chinezeşti întâmpină tot mai multă rezistenţă de la cei pe care aceste taxe se presupuneau că trebuiau să-i protejeze, adică producătorii auto europeni. Aproape toţi critică aceste taxe şi aproape că ar lăsa maşinile electrice chinezeşti să inunde liber piaţa europeană, deşi tot ei se plâng pe concurenţa dură şi tot ei sunt cei care închid fabrici pentru că maşinile lor nu se mai vând la fel de bine, sub efectul concurenţei chinezilor. Acum şi şeful VW, Oliver Blume, a ieşit cu o declaraţie cel puţin surprinzătoare.
Acesta spune că producătorii chinezi ar trebui lăsaţi să evite taxele mari de import în UE dacă aceştia îşi iau angajamente şi investesc în Europa. „Investiţiile creează locuri de muncă şi companiile locale ar beneficia”, spune şeful VW.
Practic, şeful VW spune că dacă un producător chinez ar construi o fabrică în Europa, atunci maşinile importate de el din China n-ar mai trebui supuse taxelor de peste 45%, intrate în vigoare acum, ci aplicată o rată standard anterioară, de circa 10%.
Ideea pare una logică, la prima vedere, şi e de obicei aplicată de ţări aflate în dezvoltare, care vor să atragă investiţii străine. Doar că în cazul UE, ea era o industrie maturizată şi atragerea acestor investiţii prin asemenea stimulente poate fi o măsură de imbold economic propriu la prima etapă, însă în timp tot industria proprie ar putea avea de suferit, fiind înghiţită de cea chineză.
Or, propunerea şefului VW nu se referă la maşinile cu embleme ale mărcilor chinezeşti, care ar fi fabricate în Europa, pentru că o asemenea scutire de taxe e deja în vigoare şi ea derivă din simpla origine a produsului — ceea ce e fabricat în interiorul UE nu poate fi supus taxelor de import în UE. Ceea ce propune Oliver Blume e ca Chery, spre exemplu, să fie exceptat de la taxe pentru toate maşinile sale, dacă are o fabrică undeva în Spania, unde produce 100.000 de maşini anual, şi mai importă altele 500.000 din China, pentru care nu plăteşte taxe. Asemenea măsuri duc de obicei transformarea unor fabrici în structuri amorfe şi neperformante, a căror existenţă e justificată doar de economiile la taxele de import pentru celelalte maşini. Iar impactul economic local este de obicei infim.
Însă se pare că nici şeful VW nu e prea mândru de genialitatea ideii sale, întrucât spune că a e dictată nu neapărat de un raţionament economic, ci de faptul că după introducerea acestor taxe mari pentru China şi chinezii vor impune taxe usturătoare pentru maşinile europene, iar cele germane ar avea cel mai mult de suferit, într-un context în care şi aşa piaţa Chinei a devenit o mare sursă de instabilitate pentru producătorii din Germania.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter