Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Şeful diviziei AMG de la Mercedes e convins că pasionaţii de motoare V8 vor trece la maşini electrice

9 Octombrie 2024 - 09:33
Redacţia PiataAuto.md
Divizia AMG a celor de la Mercedes e într-un proces continuu de electrificare a gamei sale. Unele modele mai conservative au obţinut cel puţin un sistem mild hibrid, însă cam toate modelele noi, cu excepţia GT-ului lansat anul trecut, au motoare cu sisteme plug-in hibride şi un accent mare pe motoarele electrice din componenţa sistemelor lor. S-a ajuns până la instalarea unui motor de 4 cilindri pe Mercedes-AMG C63, cu diferenţa de forţă compensată de electromotoare, dar se pare că vânzările extrem de slabe şi criticile aspre pentru acest model le spun şi celor de la Mercedes că pasionaţii de maşini cu performanţe nu vor aceste metamorfoze necizelate de dragul unor cifre frumoase de consum şi emisii pentru prima sută de kilometri. Fireşte, divizia AMG are şi modele pur electrice din gama EQ, dar acolo lucrurile sunt mai clare din start, chiar dacă puterea maximă e livrată doar câteva secunde în specificări cu asterisc şi text mărunt. Şi în pofida la toate acestea, şeful diviziei AMG de la Mercedes, Michael Schiebe, spune că e convins că pasionaţii de motoare V8 vor trece la maşini electrice, întrucât aceştia îşi alegeau maşinile nu doar pentru motoare.
Tot el, însă, era convins că pasionaţii de maşini performante vor adopta motoarele cu 4 cilindri ajutate de electromotoare, în locul celor V8, la fel cum smartphone-urile au fost adoptate în locul celor cu taste, în timp ce-şi apăra decizia de a pune un asemenea motor pe C-Class AMG W206. Convingerea acestuia a fost în mod evident una foarte greşită, vânzările noului C-Class AMG cu 4 cilindri fiind de-a dreptul dezastruoase, aproape de zero în unele ţări. Chiar şi în ţările scandinave, mai deschise spre mobilitate electrică şi cu pasionaţi cu dar de mână pentru maşini speciale, modelul înregistrat mai puţin de 20 de unităţi vândute anual în Suedia, de exemplu.
Deci, modelul e un eşec atât de profund, încât viitorul CLE 63 nu va mai face uz de acest sistem de propulsie, ci va adopta un V8 în schimb. Însă, pentru a nu-şi recunoaşte greşeala, Mercedes nu renunţă la motorizarea cu 4 cilindri pentru C-Class AMG cel puţin până la facelift.
Şi, în acelaşi stil al convingerilor care par să ştie mai bine ce vor clienţii, şeful diviziei AMG de la Mercedes, Michael Schiebe, spune acum că „acei cumpărători care alegeau un AMG datorită motorului V8 nu o făceau doar pentru că-şi doreau un motor V8 mare. Ei veneau la noi pentru că ei adorau tehnologiile pe care le puneam în aceste maşini”! Care tehnologii? Care proprietar de un model Mercedes-AMG cu motor V8 puritan, ar putea spune că o tehnologie de pe maşina sa l-a determinat să cumpere acea maşină, şi nu motorul şi plăcerea pe care o promite acesta?
Însă şeful o tot ţine pe această idee şi spune că e convins că în cele din urmă iubitorii de V8-uri vor veni tot la modele AMG, eventual electrice, pentru că maşinile vor avea în continuare cea mai bună tehnologie.
Şi aici lucrurile spuse nu sunt pur şi simplu adevărate. Modelele electric AMG de azi sunt absolut mediocre la tehnologii, operând cu baterii de 400 volţi, motiv din care bateriile nu pot livra puterea maximă pe care o pot dezvolta motoarele decât pentru câteva secunde, şi doar dacă nivelul de încărcare e de peste 70-75% în cele mai multe cazuri. Toate astea sunt menţionate cu asterisc şi text mărunt în datele oficiale, şi sunt rezultatul faptului că Mercedes n-a vrut să elaboreze arhitecturi mai noi şi mai performante pentru modelele de serie, precum a făcut-o cu conceptul EQXX, spre exemplu. Nu pentru că n-ar avea inginerii care să poate face asta — pentru că-i are cu siguranţă. Ci pentru că nu le-au fost aprobate asemenea programe de dezvoltare şi transpunere înserie. Aşa că spusele lui Michael Schiebe cu siguranţă nu reflectă starea curentă.
Nici viitorul nu sună prea promiţător în viziunea lui, acesta anunţând că odată cu trecerea la electrice, filosofia AMG de a avea un motor construit integral de un singur om, cu semnătura şi numele aplicat pe el, va dispărea. N-ai cum să faci asta la electromotoare, pur şi simplu.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter