Consumul real obţinut recent:
6.4
l/100 km
» Vezi relatarea
Consumul estimat de tine recent:
AICI
l/100 km
» Vezi descrierea traseului de azi
Media estimărilor de ieri a utilizatorilor:
X5
l/100 km
» Vezi toate relatările expediţiei
Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Relatăm LIVE, în fiecare zi traseul pe care îl parcurgem şi consumul obţinut:
Acum 85023 ore:
Şapte zile, dragii noştri. Şapte segmente de traseu care au totalizat împreună aproape 2,500 km. Azi facem o totalizare, calculăm distanţa totală parcursă, calculăm media totală obţinută pe parcursul întregii expediţii şi...
Acum 85946 ore:
Astăzi dimineaţă vă anunţam că avem de parcurs un sprint rapid de apoximativ 650 km pe autostrăzile germane, îndreptându-ne dinspre Essen spre Munchen. Doar că în Germania e un adevărat sezon al marilor reparaţii de autobahn, şi traseul nostru...
Acum 85961 ore:
Ei bine, uite că am ajuns şi în ultima zi a marii provocări BMW X5 EfficientDynamics Challenge. Am avut până acum toate soiurile posibile de peisaje şi ambianţe pentru a pune la încercare eficienţa lui BMW X5 xDrive25d. Iar astăzi, în ultima zi a marii provocări...
Acum 85973 ore:
Astăzi expediţia noastră la bordul lui X5 a însemnat multă muncă în punctele de destinaţie şi folosirea maşinii doar ca instrument de transport între acestea. Staţionări lungi, porniri cu năduf la interior, ambuteiaje urbane, aglomeraţii pe autobahn...
Acum 85985 ore:
Cu toţii ştiţi, probabil, acele momente când abia porniţi motorul unei maşini şi înaintaţi câteva sute de metri sau kilometri, aşteptând în trafic şi computerul de bord vă arată cifre demenţiale de consum. Se întâmplă...
Acum 85997 ore:
Eh, dragii noşti, gata cu peisajele alea de vis din primele zile ale expediţiei noastre. Atunci ne simţeam nefiresc din cauza abundenţei lor exaltante, dar acum, după o zi completă petrecută aproape exclusiv pe plicticoasele, dar necesarele autobahne nemţeşti, am început a le simţi lipsa...
Acum 86009 ore:
Dacă ieri am fost nefiresc de calmi toată ziua, mizând pe obţinerea unui consum cât mai eficient cu BMW X5, astăzi părăsim orăşelul în care staţionăm în speranţa de a ajunge rapid la peste 400 de...
Acum 86019 ore:
Ziua de astăzi a fost una în care am fost suporterii eficienţei mai intens decât la o semifinală de campionat mondiali. Dar...
Acum 86033 ore:
Astăzi părăsim munţii cu care ne-am delectat ultimele zile şi ne îndreptăm spre nord, în Germania, pe un traseu care ar trebui să ne permită să atingem o eficienţă mult mai bună. În primul rând, pentru că...
Acum 86046 ore:
Tadaaam!... Ziua de astăzi a expediţiei noastre a fost marcă de un traseu lung, cu foarte, foarte multe urcări şi serpentine, dar cu o puternică aromă de James Bond. Şi asta pentru că am trecut prin Furkapass, locul în care s-au filmat renumitele scene de urmăriri cu maşini din „Goldfinger”...
Acum 86057 ore:
Urmează cea mai dificilă zi, cu cel mai lung traseu anevoios, plin până la refuz de urcuşuri, coborâşuri, viraje strânse, munţi văi şi ceva mai mult!...
Acum 86067 ore:
Eh, dragii noştri, astăzi am avut să parcurgem poate cel mai scurt traseu zilnic al întregii noastre expediţii, deplasându-ne din zona pasului Stelvio, unde am poposit ieri, spre renumita staţiune montană St. Moritz. . Dar tot el este şi cel mai năbădăios...
Acum 86081 ore:
După o zi atât de plină de senzaţii ieri, burduşite într-o relatare plină de imagini superbe şi emoţii intense, astăzi avem un traseu şi mai scurt de parcurs, dar, se pare, aproape la fel de provocator pentru maşină, motor şi...
Acum 86091 ore:
BMW X5 EfficientDynamics Challenge a început cu provocări enorme chiar din prima zi. Am parcurs un traseu nu prea lung, aparent, de doar 371.3 km, dar calitatea acestui a fost fascinantă pentru noi şi ameţitoare pentru maşină...
Acum 86103 ore:
Astăzi dimineaţă, redacţia PiataAuto.md a ajuns în Munchen, la sediul BMW, şi a preluat exemplarul expediţional BMW X5 xDrive25d, cu care dăm startul astăzi marii provocări de eficienţă în cele mai diverse peisaje. Maşina „erou” e una...
Acum 86136 ore:
În noaptea zilei de sâmbătă spre duminică, redacţia PiataAuto.md porneşte la drum spre oraşul Munchen, Germania, de unde trebuie să preluăm eroul marii provocări din următoarele zile – un exemplar BMW X5 xDrive25d, dotat cu motorul diesel de 2.0 litri...
Acum 86200 ore:
Ne-am gândit să apucăm taurul de coarne din plin, şi am schiţat, cu suportul BMW Group şi BMW Moldova, cea mai tare şi mai captivantă provocare a verii – BMW X5 EfficientDynamics Challenge! 7 zile. 2700 km. Cu BMW X5 xDrive25d...
Deci, 7 zile, cu 7 segmente de traseu. Peste 2,700 km în total, parcurşi cu BMW X5 xDrive25d. Dimineaţa îţi arătăm traseul pe care urmează să-l parcurgem şi te provocăm să estimezi tu cât mai corect consumul real pe care îl vom obţine. Seara anunţăm rezultatul, îţi relatăm live aventurile prin care am trecut şi desemnăm un câştigător al zilei! Urmăreşte-ne şi mizează în fiecare zi!
Teste drive
(VIDEO) Am explorat şi condus AC 428 Frua Fastback, maşina uitată de cândva, cu un V8 american uriaş sub capotă
Maşina asta e una din cele mai uitate din istorie, dar totodată era una din cele mai exotice şi puternice maşini la care puteai visa la sfârşitul anilor ’60 şi ’70. Îi spune AC 428 Frua Fastback şi e o maşină britanică, produsă de acelaşi mic producător, care a creat legendarul AC Cobra! Vine cu un motor imens V8 sub capotă, iar noi am explorat-o pe viu şi am condus-o în Elveţia, punându-i la treabă uriaşul V8...
(VIDEO) Am explorat şi condus Tatra 613, maşina bizară cu motor V8 răcit cu aer din Cehoslovacia de cândva
În ultimii ani, am publicat aici, pe site, un număr mare de articole despre istoria unor modele Tatra din trecut, atât autoturisme, cât şi camioane, despre ingineria cu totul specială a acestor camioane şi maşini, dar şi despre evoluţia curentă a fabricii care mai produce doar camioane azi. Noi avem o admiraţie specială pentru istoria şi ingineria acestei mărci, dar n-am fi publicat un număr atât de mare de subiecte şi articole dar ele n-ar fi înregistrat recorduri după recorduri de interes din partea cititorilor noştri, care ne motivau să explorăm noi şi noi subiecte. Ei bine, astăzi aceste explorări Tatra din ultimii ani au ajuns şi la un moment de apogeu, în care am mers în Praga, Cehia, pentru a vedea pe viu şi a conduce o Tatra 613 Mi Long Electronic, una din ultimele versiuni ale modelului longeviv 613, şi totodată una din cele mai rare, cu doar 17 exemplare produse în istorie...
(VIDEO) Am explorat pe viu şi condus legendara Lancia Fulvia Coupe 1600 HF
Lancia Fulvia Coupe 1600 HF e modelul legendă în istoria mărcii italiene, care a ajuns să simbolizeze ce însemna o Lancia în anii 70 şi să pună dea start totodată poveştilor glorioase de raliu ale Lancia. Totul a început de la Fulvia Coupe în raliuri pentru Lancia şi abia apoi a urmat Statos, 037 sau Delta HF Integrale. Iar noi am avut ocazia să explorăm pe viu şi să conducem o legendară Lancia Fulvia Coupe 1600 HF în Elveţia...
(VIDEO) Am explorat pe viu NSU Ro 80, maşina germană vizionară de dinainte de Audi, care era şi primul model de serie din lume cu motor Wankel cu 2 rotoare
Dacă acest NSU Ro 80 aminteşte un pic de Audi în siluetă şi design, mai ales frontal, există multe motive pentru care o face, pentru că NSU e una din mărcile ce au fuzionat şi au creat marca Audi pe care o ştim azi, iar acest Ro80 a fost creat şi produs exact în perioada acelei fuziuni. E un model cu design şi mai ales inginerie legendară, pentru că e şi primul model de serie mare din lume, cu motor rotativ Wankel cu 2 rotoare, iar NSU a fost şi primul producător care a lansat, în general, o maşină de producţie cu asemenea motor! Ei bine, de curând am avut ocazia cu totul specială de a cunoaşte şi explora pe viu un legendar NSU Ro80 în Elveţia...
(VIDEO) Am explorat şi condus legendarul Citroen SM, maşina franceză vizionară de acum 50 de ani, cu motor Maserati
Acum câteva săptămâni, scriam într-o relatare că echipa noastră mersese în Elveţia, iar acolo am putut explora îndeaproape câteva dintre cele mai speciale maşini din câte s-au produs vreodată, şi promiteam materiale speciale. Ei bine, astăzi primul material special e aici şi e unul în care am explorat şi condus legendarul Citroen SM, maşina franceză bizară şi vizionară de acum 50 de ani, care avea motor Maserati sub capotă...
(VIDEO) Test drive cu noul BMW i7, modelul electric care ia rolul lui Seria 7 în zilele noastre
BMW are o nouă generaţie a limuzinei sale de top, doar că de această dată, în momentul lansării, germanii au anunţat că într-o mare parte a lumii va exista doar un BMW i7 electric drept succesor pentru Seria 7, fără vreo versiune cu motor cu ardere internă. Unele regiuni aveau să primească şi motorizări obişnuite, apoi au apărut şi plug-in hibrizi, dar esenţa rămâne una intrigantă — dacă i7 a fost creat pentru a fi un succesor deplin pentru Seria 7, înseamnă că miza trebuie să fi fost uriaşă. Şi avem două mare întrebări: cât de bun este acest model în rolul de continuator al lui Seria 7 şi cât de bun o fi ca automobil electric, într-o lume în care competiţia printre electricele de top e acerbă...
(VIDEO) Am testat Alpina XB7 în Moldova, SUV-ul de 621 CP, care costă 225 mii euro
Ceva timp în urmă, publicam o ştire despre primul exemplar Alpina XB7 importat în Moldova, şi promiteam să-l testăm. De fapt, este şi primul exemplar Alpina importat vreodată ca şi automobil nou în Moldova, or abia de curând, de când Alpina a fost cumpărată de BMW Group la nivel internaţional, modelele Alpina pot fi cumpărate în showroom-uri BMW. Ei bine, am testat acest unic Alpina XB7 în Moldova, SUV-ul de 621 CP, care costă mai mult decât am fi aşteptat, tocmai 225 mii euro...
Test drive cu noua Mazda CX-60, SUV-ul nipon care a sfidat tendinţele şi a ales ingineria consistentă, la preţ exorbitant
Aproape că ne-am obişnuit să auzim cu fiecare nou model lansat al unui producător că motorul a devenit mai mic, că se mai renunţă la un ingredient important din ingineria lui, că se reduce numărul cilindrilor, că se trece la platforme mai simple şi uniformizate, că tot ceea ce mai contează într-o maşină e să aibă multimedia mare şi frumoasă. În toate tendinţele astea aproape universale, au venit cei de la Mazda şi au anunţat că ei dezvoltă o platformă nouă pentru Mazda 6 şi SUV-ul derivat, Mazda CX-60. Eram, deci, foarte nerăbdător să conduc noua Mazda CX-60, să văd cât de consistentă e în senzaţii de viaţă reală toată această abordare neobişnuită a inginerilor...
Test drive cu Nissan Qashqai e-Power, maşina cu motor electric, dar cu generator la bord, ca o locomotivă
Nissan are o nouă o generaţie de Qashqai, care nu face decât să continue ideea precedentelor generaţii, în esenţă. Doar că acum segmentul acestor SUV-uri e foarte aglomerat, cu modele foarte interesante, iar astfel Qashqai nu mai străluceşte atât de intens printre ele. Era nevoie de un element distinctiv, care să devină definitoriu din start, dar care să nu pară mai puţin practic. Şi atunci cei de la Nissan au lansat sistemul de propulsie e-Power pe acest nou Qashqai, care vrea foarte mult să fie numit unul cu propulsie electrică, dar care îşi ia efectiv energia dintr-un generator electric, pe benzină, pe care-l poartă la bord. Sună bizar şi foarte diferit de ce fac ceilalţi producători, tocmai de asta ne-a fost interesant să testăm un asemenea Qashqai e-Power în Moldova, vreme de 4 zile, care să înţelegem mai bine şi cum funcţionează, şi care e consumul, şi cum e în exploatare un asemenea sistem...
Test drive cu Geely Tugella, SUV-ul chinezesc cu motor şi platformă de Volvo
Geely era cândva, demult, o marcă chinezească ce-ţi trezea mai mult compasiune şi milă pentru modelele pe care le producea. Azi Geely e un adevărat grup auto, care deţine nu doar marca Geely, ci şi Volvo, Polestar, Lunk&Co, Lotus şi alte câteva companii din lumea auto. Iar deţinerea celor de la Volvo s-a materializat inevitabil în experienţă uriaşă preluată de la suedezi, pe toate planurile, iar acum şi în modele care împart platforme tehnice comune şi aceleaşi motoare. Geey Tugella, modelul pe care-l testăm azi, e exact un asemenea model şi l-am testat de curând în Moldova...
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!