Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Relatăm LIVE cursa de 24 ore de la Le Mans:
Acum 86421 ore:
Emoţiile cursei de 24 de ore de la Le Mans au fost surprinse de obiectivul aparatului foto al redacţiei PiataAuto.md, iar zecile de relatări LIVE realizate v-au transmis, pas cu pas, emoţiile şi evoluţiile dramatice...
Acum 86455 ore:
Povestea din culise a cursei de 24 de ore de la Le Mans, relatată pentru prima dată LIVE în Moldova. Cum a fost totul?...
Acum 86517 ore:
Acum câteva minute cronometrul Rolex de lângă linia de final a circuitului de la Le Mans a arătat exact „00:00:00”, ceea ce înseamnă că cele 24 de ore istovitoare ale cursei s-au scurs. Cine a învins...
Acum 86519 ore:
Tensiune cosmică aici, la Le Mans. Bolidul-lider, Porsche 919 Hybrid s-a confruntat cu probleme tehnice la scurt timp după preluarea volanului de către Weber...
Acum 86522 ore:
Ultimele ore ale cursei de la Le Mans sunt de-a dreptul demenţiale. Cu doar câteva minute în urmă a avut loc o răsturnare spectaculoasă de situaţie...
Acum 86524 ore:
În clasamentul primelor 3 au avut loc schimbări de roluri. Dacă acum două ore bolidul Audi cu numărul 2 era cel care conducea...
Acum 86526 ore:
După ce toată noaptea a fost un lider de neîntrecut, bolidul cu numărul 7 al celor de la Toyota, condus pe rând de Alex Wurz, Stephanie Sarrazin şi Kazuki Nakajima s-a oprit pe circuit...
Acum 86530 ore:
E noapte la Le Mans, iar sunetul motoarelor turate răsună şi mai nestingherit, în setea de aspiraţie spre marea victorie. Adevărata anduranţă a cursei se manifestă acum...
Acum 86535 ore:
La Le Mans soarele apune acum, iar odată cu lăsarea întunericului presiunea cea mai mare va fi asupra piloţilor, care vor trebui să se concenteze mult mai solicitant, iar unii dintre ei dau deja semne de epuizare...
Acum 86537 ore:
La mai puţin de o oră de la startul cursei câţiva nori de ploaie au făcut un duş abundent unei părţi a circuitului, lăsând-o pe cealaltă uscată. Au fost minute critice, când accidentele s-au ţinut lanţ...
Acum 86542 ore:
Bolidul cu numărul 7 al celor de la Toyota a demarat de pe pole-position, iar pe poziţia 2 se asfla bolidul Porsche. Poziţia 3 la start era din nou a Toyotei, iar cea de-a 4-a – din nou a celor de la Porsche, urmată de 3 poziţii ale celor de la Audi. Bolidul Toyota cu numărul 8, cel care...
Acum 86543 ore:
Zona startului e aglomerată. Echipele s-au aliniat solemn pentru întâmpinarea publicului şi onoruri oficiale. Startul e foarte aproape! În curând...
Acum 86546 ore:
Zgomotul motoarelor sună atât de tare, aici la Le Mans, încât aproape că ai avea nevoie de căşti de izolare fonică. Bănuiam noi că atmosfera e încinsă de-a binelea aici, dar...
Acum 86547 ore:
Ora 06:45 dimineaţă, ora Franţei. Redacţia PiataAuto.md a venit deja la locul desfăşurării cursei de la Le Mans. Deşi startul cursei se dă la ora 15:00 (16:00 ora Moldovei), am venit atât de dimineaţă pentru că..
Acum 86560 ore:
L-am întâlnit astăzi la Le Mans, în paddock-ul oficial Audi, pe Emanuele Pirro, fost pilot de Formula 1 şi pilotul cu cea mai de succes carieră, poate, la Le Mans...
Acum 86561 ore:
Audi a fost regele la Le Mans în ultimul deceniu, cu numeroase victorii obţinute la început cu motoare pe benzină, apoi motoare diesel, apoi sisteme de propulsie diesel-hibrid. Dar anul ăsta...
Acum 86561 ore:
Se zice că la Le Mans este imposibil să-ţi faci apariţia în primul an şi să câştigi din prima. Ai nevoie de cel puţin 2-3 ani şi, preferabil, de 3 maşini puse în cursă. Dar Porsche de ambiţionează să sfideze...
Acum 86562 ore:
Febră mare astăzi la Le Mans. Echipele sunt pe ultima sută de metri de pregătiri, pentru ca mâine, la 15:00, să se dea marele start. PiataAuto.md este aici – unica entitate de presă din Moldova prezentă cu adevărat la eveniment, şi porneşte seria de relatări live...
Acum 86575 ore:
Pentru prima dată în istoria cursei de 24 de ore de la Le Mans, un pilot japonez şi-a asigurat râvnitul pole posistion: Kazuki Nakajima, la volanul lui Toyota TS040, cu numărul 7!
Acum 86575 ore:
Aseară târziu, redacţia PiataAuto.md a ajuns la Le Mans. Înainte de a vizita astăzi circuitul de la Le Mans şi a vă relata spre seară despre cum arată el cu o zi înainte de startul marelui eveniment, vrem să vă destăinuim câteva curiozităţi despre marele iad pe care trebuie să-l îndure bolizii participanţi...
Acum 86610 ore:
Au mai rămas mai puţin de 12 de ore până în momentul în care redacţia PiataAuto.md va merge pentru prima dată la cursa de 24 de ore de la Le Mans. Astăzi vrem să aducem în faţa Dvs. principalii concurenţi care se vor lupta pentru marea victorie la Le Mans...
Acum 86633 ore:
În timp ce redacţia PiataAuto.md îşi pregăteşte deja bagajele pentru plecarea de poimâine dimineaţă spre marea cursă de la Le Mans, ne-am gândit să realizăm şi o scurtă incursiune intrigantă în istoria...
Acum 86662 ore:
Pentru prima dată în Moldova, la cursa de anduranţă de 24 de ore de la Le Mans, va exista şi o entitate de presă auto din Moldova, autorizată oficial de organizatori pentru relatări LIVE, direct de la faţa locului! Da, PiataAuto.md vă...
Acum 87487 ore:
Dacă anul trecut bolidul hibrid al celor de la Toyota, pregătit pentru cursele de anduranţă din cadrul FIA, a avut rezultate modeste, atunci în acest an Toyota pare să-şi fi perfecţionat foarte mult tehnologiile, iar noul TS 040 Hybrid promite rezultate...
Acum 88414 ore:
Toyota a dezvăluit noul bolid TS 040 HYBRID – bolidul său pentru cursele de anduranţă din acest an, inclusiv pentru renumita cursă de 24 ore de la Le Mans. Bolidul cu propulsie hibridă aduce 1,000 CP!...
Acum 88949 ore:
Porsche îşi revendică pe bună dreptate gloria unei reveni spectaculoase în cursele Le Mans, în acest an. Marele eveniment, pentru care Porsche se pregăteşte cu ardoare, va avea loc peste doar 3 luni, iar acum, la Geneva...
Unde se află echipa redacţională acum la bordul noului Mercedes-Benz C-Class, care sunt locaţile traversate, care sunt senzaţiile în călătorii lungi, ce consum mediu înregistrează, ce aventuri întâmpină? Urmăreşte-ne!
Teste drive
(VIDEO) Am explorat şi condus AC 428 Frua Fastback, maşina uitată de cândva, cu un V8 american uriaş sub capotă
Maşina asta e una din cele mai uitate din istorie, dar totodată era una din cele mai exotice şi puternice maşini la care puteai visa la sfârşitul anilor ’60 şi ’70. Îi spune AC 428 Frua Fastback şi e o maşină britanică, produsă de acelaşi mic producător, care a creat legendarul AC Cobra! Vine cu un motor imens V8 sub capotă, iar noi am explorat-o pe viu şi am condus-o în Elveţia, punându-i la treabă uriaşul V8...
(VIDEO) Am explorat şi condus Tatra 613, maşina bizară cu motor V8 răcit cu aer din Cehoslovacia de cândva
În ultimii ani, am publicat aici, pe site, un număr mare de articole despre istoria unor modele Tatra din trecut, atât autoturisme, cât şi camioane, despre ingineria cu totul specială a acestor camioane şi maşini, dar şi despre evoluţia curentă a fabricii care mai produce doar camioane azi. Noi avem o admiraţie specială pentru istoria şi ingineria acestei mărci, dar n-am fi publicat un număr atât de mare de subiecte şi articole dar ele n-ar fi înregistrat recorduri după recorduri de interes din partea cititorilor noştri, care ne motivau să explorăm noi şi noi subiecte. Ei bine, astăzi aceste explorări Tatra din ultimii ani au ajuns şi la un moment de apogeu, în care am mers în Praga, Cehia, pentru a vedea pe viu şi a conduce o Tatra 613 Mi Long Electronic, una din ultimele versiuni ale modelului longeviv 613, şi totodată una din cele mai rare, cu doar 17 exemplare produse în istorie...
(VIDEO) Am explorat pe viu şi condus legendara Lancia Fulvia Coupe 1600 HF
Lancia Fulvia Coupe 1600 HF e modelul legendă în istoria mărcii italiene, care a ajuns să simbolizeze ce însemna o Lancia în anii 70 şi să pună dea start totodată poveştilor glorioase de raliu ale Lancia. Totul a început de la Fulvia Coupe în raliuri pentru Lancia şi abia apoi a urmat Statos, 037 sau Delta HF Integrale. Iar noi am avut ocazia să explorăm pe viu şi să conducem o legendară Lancia Fulvia Coupe 1600 HF în Elveţia...
(VIDEO) Am explorat pe viu NSU Ro 80, maşina germană vizionară de dinainte de Audi, care era şi primul model de serie din lume cu motor Wankel cu 2 rotoare
Dacă acest NSU Ro 80 aminteşte un pic de Audi în siluetă şi design, mai ales frontal, există multe motive pentru care o face, pentru că NSU e una din mărcile ce au fuzionat şi au creat marca Audi pe care o ştim azi, iar acest Ro80 a fost creat şi produs exact în perioada acelei fuziuni. E un model cu design şi mai ales inginerie legendară, pentru că e şi primul model de serie mare din lume, cu motor rotativ Wankel cu 2 rotoare, iar NSU a fost şi primul producător care a lansat, în general, o maşină de producţie cu asemenea motor! Ei bine, de curând am avut ocazia cu totul specială de a cunoaşte şi explora pe viu un legendar NSU Ro80 în Elveţia...
(VIDEO) Am explorat şi condus legendarul Citroen SM, maşina franceză vizionară de acum 50 de ani, cu motor Maserati
Acum câteva săptămâni, scriam într-o relatare că echipa noastră mersese în Elveţia, iar acolo am putut explora îndeaproape câteva dintre cele mai speciale maşini din câte s-au produs vreodată, şi promiteam materiale speciale. Ei bine, astăzi primul material special e aici şi e unul în care am explorat şi condus legendarul Citroen SM, maşina franceză bizară şi vizionară de acum 50 de ani, care avea motor Maserati sub capotă...
(VIDEO) Test drive cu noul BMW i7, modelul electric care ia rolul lui Seria 7 în zilele noastre
BMW are o nouă generaţie a limuzinei sale de top, doar că de această dată, în momentul lansării, germanii au anunţat că într-o mare parte a lumii va exista doar un BMW i7 electric drept succesor pentru Seria 7, fără vreo versiune cu motor cu ardere internă. Unele regiuni aveau să primească şi motorizări obişnuite, apoi au apărut şi plug-in hibrizi, dar esenţa rămâne una intrigantă — dacă i7 a fost creat pentru a fi un succesor deplin pentru Seria 7, înseamnă că miza trebuie să fi fost uriaşă. Şi avem două mare întrebări: cât de bun este acest model în rolul de continuator al lui Seria 7 şi cât de bun o fi ca automobil electric, într-o lume în care competiţia printre electricele de top e acerbă...
(VIDEO) Am testat Alpina XB7 în Moldova, SUV-ul de 621 CP, care costă 225 mii euro
Ceva timp în urmă, publicam o ştire despre primul exemplar Alpina XB7 importat în Moldova, şi promiteam să-l testăm. De fapt, este şi primul exemplar Alpina importat vreodată ca şi automobil nou în Moldova, or abia de curând, de când Alpina a fost cumpărată de BMW Group la nivel internaţional, modelele Alpina pot fi cumpărate în showroom-uri BMW. Ei bine, am testat acest unic Alpina XB7 în Moldova, SUV-ul de 621 CP, care costă mai mult decât am fi aşteptat, tocmai 225 mii euro...
Test drive cu noua Mazda CX-60, SUV-ul nipon care a sfidat tendinţele şi a ales ingineria consistentă, la preţ exorbitant
Aproape că ne-am obişnuit să auzim cu fiecare nou model lansat al unui producător că motorul a devenit mai mic, că se mai renunţă la un ingredient important din ingineria lui, că se reduce numărul cilindrilor, că se trece la platforme mai simple şi uniformizate, că tot ceea ce mai contează într-o maşină e să aibă multimedia mare şi frumoasă. În toate tendinţele astea aproape universale, au venit cei de la Mazda şi au anunţat că ei dezvoltă o platformă nouă pentru Mazda 6 şi SUV-ul derivat, Mazda CX-60. Eram, deci, foarte nerăbdător să conduc noua Mazda CX-60, să văd cât de consistentă e în senzaţii de viaţă reală toată această abordare neobişnuită a inginerilor...
Test drive cu Nissan Qashqai e-Power, maşina cu motor electric, dar cu generator la bord, ca o locomotivă
Nissan are o nouă o generaţie de Qashqai, care nu face decât să continue ideea precedentelor generaţii, în esenţă. Doar că acum segmentul acestor SUV-uri e foarte aglomerat, cu modele foarte interesante, iar astfel Qashqai nu mai străluceşte atât de intens printre ele. Era nevoie de un element distinctiv, care să devină definitoriu din start, dar care să nu pară mai puţin practic. Şi atunci cei de la Nissan au lansat sistemul de propulsie e-Power pe acest nou Qashqai, care vrea foarte mult să fie numit unul cu propulsie electrică, dar care îşi ia efectiv energia dintr-un generator electric, pe benzină, pe care-l poartă la bord. Sună bizar şi foarte diferit de ce fac ceilalţi producători, tocmai de asta ne-a fost interesant să testăm un asemenea Qashqai e-Power în Moldova, vreme de 4 zile, care să înţelegem mai bine şi cum funcţionează, şi care e consumul, şi cum e în exploatare un asemenea sistem...
Test drive cu Geely Tugella, SUV-ul chinezesc cu motor şi platformă de Volvo
Geely era cândva, demult, o marcă chinezească ce-ţi trezea mai mult compasiune şi milă pentru modelele pe care le producea. Azi Geely e un adevărat grup auto, care deţine nu doar marca Geely, ci şi Volvo, Polestar, Lunk&Co, Lotus şi alte câteva companii din lumea auto. Iar deţinerea celor de la Volvo s-a materializat inevitabil în experienţă uriaşă preluată de la suedezi, pe toate planurile, iar acum şi în modele care împart platforme tehnice comune şi aceleaşi motoare. Geey Tugella, modelul pe care-l testăm azi, e exact un asemenea model şi l-am testat de curând în Moldova...
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!