Prima pagină  »  Ştiri  »  Mercedes-Benz SLS AMG – neamtul ’’zburator’’
16 MARTIE 2009, 12:55
1,703
0
Mercedes-Benz SLS AMG – neamtul ’’zburator’’
De Redactia PiataAuto.md
0
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
Mercedes-Benz a hotarit sa incinga un pic spiritele in jurul mult asteptatului SLS AMG. Iata ca de putin timp au fost prezentate publicului larg o serie de poze cu prototipul musculos, a carui muschi sunt cu mare grija ascunsi de ochii paparazzi-lor auto. Acesta este menit sa fie urmasul lui Mercedes Benz 300SL, cunoscut ca GullWing (aripa de pescarus) , datorita metodei originale de deschidere a usilor.

Dupa ce in anul 2005, Mercedes-Benz a renuntat la o serie de proiecte propuse de cei de la McLaren, iata ca dupa o istorie de 40 ani, Mercedes-Benz si AMG au elaborat un automobil ca va fi produs in ’’curtea din spate a casei’’. Sper ca nu va asteptati la unul ecologic sau cu un consum redus de combustibil, fiindca este cu totul opusul acestora . Impreuna cu atelierul sportiv al brand-ului, AMG, acestia au conceput cosmarul lui Lamborgini Gallardo si Audi R8, un cosmar ce ii va urmari pentru totdeauna....Mercedes-Benz SLS AMG.

Chiar daca AMG transforma pina in prezent, dintr-un Mercedes-Benz blind, un adevarat monstru, ce practic ’’devora’’ asfaltul ce ii cadea drept prada, iata ca acum acestia au conceput pentru prima data impreuna un ultra furios sport car.

Aparitia lui Mercede-Benz SLS AMG in mare parte a fost posibila din cauza respingerii de catre Mercedes a propunerilor inaintate de McLaren in anul 2005. Atunci englezii au venit cu trei modele, insa acestea au fost respinse de catre Mercedes-Benz, datorita ca erau prea costisitoare pentru obtinerea unui profit. Astfel din 2006 s-a inceput dezvoltarea noului model impreuna cu specialistii de la AMG.

Odata cu SLS AMG, Mercedes-Benz renaste legenda anilor ’50, GullWing. Asa a fost supranumit modelul de serie Mercedes-Benz 300SL, care a fost lansat in indepartatul an 1954. Caracteristic pentru Gull-wing este deschiderea usilor sub forma verticala impreuna cu o portiune din plafon, ceea ce pe de o parte este practic, iar pe de alta parte, cind sunt deschise, te fac sa ai impresia ca bolidu isi va lua zborul, ceea ce de altfel se intimpla, dar numai pe suprafata asfaltului.

Despre design-ul exterior nu putem spune prea multe, din simplu motiv ca aceasta in timpul testelor de pe circuite sau de pe traseele din SUA, este bine camuflata pentru a nu-i inspira pe alti ’’producatori’’ auto, si pentru a stirni o serie de intrigi in jurul acestui model. Totusi un lucru este clar, Mercedes-Benz SLS AMG este un sport car cu doua locuri, ceva mai mic decit fratele vitreg, Mercedes-Benz SLR McLaren. Motorul va fi amplasat in partea din fata sub capota interminabila, iar partea spate creaza impresia ca nici macar nu exista in comparatie cu cea fata, chiar si asa, distributia greutatii este impresionanta, 48% fata – 52 % spate . Sasiul si caroseria lui Mercedes-Benz SLS AMG este in totalitate construita din aluminiu ceea ce ii asigura o greutate de 1620 kg, cit si o siguranta pasiva sporita datorita barelor protectoare.

Iata ca am ajuns si la opera de arta de sub capota lui Mercedes-Benz SLS AMG. Aici intilnim un imens propulsor AMG de 6.3 litri aspirat natural. Chiar si asa, acesta este unul din cel mai puternic propulsor din segmentul sau, datorita celor 571 cai putere si a unui cuplu maxim imens de 650 Nm la 4750 rpm. Motorul V8 il propulseaza pe SLS AMG in doar 3.8 secunde pina la 100km/h, iar viteza maxima este de 315 km/h, insa aceste date sunt provizorii, astfel la modelul final ele ar putea fi un pic diferite. Motorul de 6.3 litri AMG este binecunoscut pentru fanii marci, insa, cel de pe SLS AMG, are o serie de upgrade-uri, ca : sistem nou de aspirare, pentru o ’’aerisire’’ mai buna, supapele si axul cu came au fost reinoite, iar baia de ulei a fost schimbata cu una de curse, permitind o amplasare mai joasa a propulsorului ceea ce semnificativ a micsorat centrul de greutate. Sistemul catalitic intruneste toate cerintele actuale in materie de emisii EURO 5, LEV 2 (Low-Emission Vehicle – norma nord americana de poluare), ULEV (Ultra Low Emission Vehicle). In ciuda performantelor cosmice, producatorul, anunta un consum mediu de 13 litri, care mie personal mi se pare un pic din domeniul fantasticului.

Puterea care cu usurinta ar putea ajuta la decolare un avion de marimi mici, este transmisa cu ajutorul arborelui cotit din fibra de carbon, ce este amplasat pe axa spate, fiind preluat de la modelul de curse C-Class din seria DTM. Transmisia este cu dublu ambreiaj si cu sapte rapoarte, iar soferul are la dispozitie citeva moduri setate de conducere, ca de exemplu Confort, Extreme Sport si cel care ii asigura automobilului performante maxime, RaceStart. Pentru ’’GallWing’’ este disponibil si ESP in trei moduri, ESP ON, ESP StART, si ESP OFF pentru sinucigasi.

Pentru astfel de caracteristi este lesne de inteles ca sunt nevoie frine cu tehnologie extraterestra pentru a opri aceasta racheta cu ’’aripi’’. Asa si este, Mercedes SLS AMG, poate fi dotat optional cu frine compozite ceramice cu discuri mari de frinare. Ele sunt cu 40 % mai usoare, dar in acelasi timp sunt extrem de rezistente la forta de frecare cit la temperaturile mari. Jantele din aliaj usor a lui SLS AMG, sunt enorme, pe fata 265/35 R 19 si 295/30 R 20 pe spate, iar pneurile au fost special concepute pentru a asigura aderenta dorita de cei de la AMG.

Dupa cum spuneam, procesul de dezvoltare a design-ului cit si caracteristicilor generale ale lui SLS AMG au inceput din anul 2006. Testele actuale vor continua pe tot parcursul anului 2009, iar lansarea este programata pentru primavara anului viitor. In productie sunt asteptate doar 200 de exemplare, iar acest fapt din start il propulseaza pe Mercedes Benz SLS AMG in rindul modelelor legendare, care cu trecerea timpului va deveni tot mai exclusivist, ca intr-un moment dat sa devina nemuritor pentru toti iubitorii de automobile.

Mercedes Benz SLS AMG, memorizati bine acest nume, ca ve-ti mai auzi multe despre el...
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!