Prima pagină  »  Ştiri  »  Noutăţi despre combustibilul Diesel de iarnă
15 DECEMBRIE 2010, 17:06
2,323
0
Noutăţi despre combustibilul Diesel de iarnă
De BEMOL
0
În fiecare an în perioada octombrie-martie, compania BEMOL comercializează combustibil Euro Diesel de iarnă, importat de la una dintre cele mai moderne rafinării din Europa – „Motor Oil Hellas Corinth Refineries” (Grecia). Combustibilul Euro Diesel comercializat de compania BEMOL corespunde standardelor EURO 5, iar datorită aditivilor speciali, parafina conţinută în combustibilul Diesel nu blochează filtrul de combustibil chiar şi la temperatura de -20°C.

Prin intermediul acestui buletin de ştiri despre combustibilul Diesel de iarnă, compania BEMOL ţine să-şi informeze clienţii care procură combustibil Diesel BEMOL in privinţa eventualelor probleme care pot apărea în rezultatul utilizării acestui tip de combustibil pe timp de iarnă, precum şi despre modul în care pot fi prevenite aceste probleme.

CARE SUNT PROBLEMELE CE POT APĂREA ÎN LEGĂTURĂ CU UTILIZAREA COMBUSTIBILULUI DIESEL PE TIMP DE IARNĂ?

Combustibilul Diesel conţine parafină. Această substanţă este considerată drept un component important al combustibilului Diesel, datorită caracteristicilor avantajoase ale calităţii sale de ardere (cifră cetanică). În condiţii normale, parafina din combustibil se află în stare lichidă. Cu toate acestea, atunci când combustibilul Diesel se răceşte într-o măsură suficientă, parafina începe să se cristalizeze (se solidifică). În condiţii de temperaturi suficient de scăzute, în cazul în care viteza de cristalizare nu este micşorată cu ajutorul aditivilor de combustibil, cristalele vor bloca filtrul de combustibil, iar motorul se poate opri din cauza stagnării combustibilului.

CARE ESTE SOLUŢIA PENTRU PROBLEMELE CE POT APĂREA ÎN LEGĂTURĂ CU UTILIZAREA COMBUSTIBILULUI DIESEL PE TIMP DE IARNĂ?

Tipurile de combustibil Diesel variază pe parcursul anului. Combustibilul Diesel de vară nu este destinat utilizării pe timp de iarnă şi prin urmare se recomandă ca acest tip de combustibil să nu fie utilizat pe timp de iarnă.
Asiguraţi-vă că lubrifiantul este destinat utilizării în condiţii de timp rece. Tipul necorespunzător al uleiului de motor va crea atât o protecţie insuficientă a motorului cât şi dificultăţi la pornire în condiţii de timp rece. Verificaţi de fiecare dată, înainte de a porni motorul în condiţii de temperaturi critice, dacă uleiul este lichid pe tija de măsurare.
Motoarele şi sistemele de alimentare cu combustibil se vor răci repede pe timp de noapte, în cazul când lăsaţi automobilul într-un spaţiu neacoperit. Parcaţi automobilul Dvs în garaj pentru a reduce pierderea de căldură, şi prin urmare pentru a diminua impactul problemelor legate de cristalizarea parafinei.
Izolarea rezervoarelor, filtrelor şi canalelor din sistemul autovehiculelor constituie o metodă ieftină şi eficientă pentru a evita problemele legate de cristalizarea parafinei şi staţionarea forţată costisitoare.
Alimentaţi autovehiculul Dvs cu combustibil preferabil dimineaţa şi nu seara, , cu excepţia cazului în care intenţionaţi să conduceţi pe timp de noapte. Combustibilul Diesel stocat în rezervoarele subterane de la staţiile de alimentare cu produse petroliere este mai puţin expus temperaturilor critice din timpul nopţii, decât combustibilul Diesel din rezervorul autovehiculului Dvs staţionat in parcare.
Asiguraţi-vă ca filtrul de combustibil al maşinii Dumneavoastră sa fie curat, verificat in mod curent şi în cazul în care este necesar, substituit cu unul nou.



MĂSURI DE URGENŢĂ PENTRU PORNIREA PE TIMP RECE

În caz dacă apar dificultăţi cauzate de cristalizarea parafinei, puteţi proceda în felul următor pentru a porni autovehiculul:

Pasul 1: Verificaţi tija pentru a vedea dacă uleiul de motor este fluid. Dacă uleiul de motor este fluid, treceţi la Pasul 2. În caz contrar, nu încercaţi să porniţi motorul fiindcă uleiul de motor a îngheţat. Aşteptaţi până când uleiul devine fluid. Puteţi grăbi acest proces utilizând o sursă de căldură din exterior, cum ar fi o aerotermă, o conductă de abur sau gazele de eşapament de la un alt autovehicul. ÎN NICIUN CAZ să nu aprindeţi un foc sub rezervorul de combustibil al autovehiculului pentru a încălzi combustibilul. Imediat după ce uleiul devine lichid, înlocuiţi-l cu ulei nou de motor urmând instrucţiunile producătorului.

Pasul 2: Încercaţi să porniţi motorul. Dacă motorul nu se porneşte, verificaţi dacă în filtrul de combustibil este parafină. Dacă combustibilul nu curge sau este tulbure, va fi nevoie de a încălzi corpul filtrului şi canalele de combustibil cu ajutorul unei aeroterme sau a unui aparat de curăţat cu abur.

Pasul 3: După ce motorul se porneşte, lăsaţi-l să funcţioneze la o viteză redusă până când se încălzeşte motorul. Astfel veţi preveni eventualele blocaje.

Pasul 4: ÎN NICI UN CAZ să nu măriţi violent turaţiile motorului după pornire. Astfel puteţi deteriora pompa de injecţie şi rulmenţii.


ADITIVAREA MOTORINEI

Parametrii de lucru ai combustibilului Diesel în condiţii de timp rece pot fi îmbunătăţiţi prin adăugarea kerosenului. Kerosenul urmează să fie amestecat cu combustibil Diesel în interiorul rezervorului de combustibil al autovehiculului în proporţie de cel mult 5 litri de petrol lampant la 100 litri de combustibil Diesel.

Atenţie! ÎN NICI UN CAZ să nu adăugaţi benzină în combustibilul Diesel! Din cauza punctului scăzut de aprindere al benzinei, combinarea acesteia cu combustibil Diesel poate cauza probleme grave de siguranţă. Mai mult de atât, viscozitatea redusă a amestecurilor de combustibil Diesel/benzină mai poate cauza şi defectarea pompelor de combustibil şi a injectoarelor.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!