Când vânzările merg bine şi ţi-e lumea mai dragă, când eşti cel mai mare producător european şi eşti pe care să fii printre primii şi pe plan mondial, trebuie să intre în joc şi un ecologist alarmat, cu conştiinţa sensibilă la problemele planetei, care să-ţi facă viaţa ceva mai amară...
Greenpeace s-a luat rău de tot de Volkswagen. Uniunea Europeană s-a angajat anterior să reducă, până în anul 2020, cu 20% nivelul emisiilor CO2, în comparaţie cu nivelul celor din 1990, iar în acest an se ia în considerare posibilitatea modificării acestei cifre de la 20% la 30%. Greenpeace afirmă că, deşi Volskwagen dispune de o serie de modele extrem de eficiente, acesta cheltuie milioane de euro pentru grupurile de lobby în intenţia de a împiedica aprobarea modificărilor. Volkswagen are tehnologia de a crea modele mai eficiente, însă nu este interesat să o facă, iar seria de modele ecologice BlueMotion sunt extrem de prost echipate şi marginalizate în rândul familiilor de modele de care aparţin, lăsând consumatorului senzaţia unui model marginal. Volkswagen îşi penalizează, astfel, clienţii care vor maşini mai curate declară Greenpeace.
Militanţii ecologişti dau exemplul altor companii care sprijină modificarea cifrelor de target privind nivelul emisiilor de la 20 la 30%. Google, Ikea, Sony, Philips sau Unilever toate sunt exemple pozitive şi inovative, aduse de cei de la Greenpeace. Chiar şi în industria auto s-au găsit companii lăudate de Greenpeace: Toyota care şi-a îndeplinit target-urile proprii de reducere a emisiilor cu 7 ani în avans, BMW care a declarat că ţinta de 30% este realizabilă, cu un efort susţinut şi constant şi Ford care ar depune mult mai multe eforturi în a nu marginaliza versiunile ultra-ecologice ale modelelor sale.
Conform Greenpeace, Volkswagen şi-ar fi argumentat în secret poziţia de reticenţă în faţa modificărilor cu faptul că măsurile prea stricte ar putea expune riscului sute de mii de locuri de muncă la nivel european şi ar putea de-industrializa Europa.
Lupta a cunoscut un nou apogeu ieri, atunci când activiştii Greenpeace au abordat un banner de 12x7 metri pe principalul edificiu al celei mai mari uzine Volkswagen, din Wolfsburg. Pe acesta scria Climate change. Made in Germany (Schimbarea climei. Fabricată în Germania.).
În urma acestei acţiuni, Volkswagen a emis ieri un comunicat prin care se arată absolut nedumerit faţă de atacurile constante şi insistente ale celor de la Greepeace. Suntem din nou surprinşi că Greenpeace ţinteşte spre Volkswagen în atacurile sale. În doar câteva zile, la Salonul Auto de la Frankfurt, noi vom prezenta cea mai eficientă gamă de modele. Cu noul nostru model Volkswagen up! vom adăuga în gamă un adevărat campion al emisiilor CO2, cu doar 79 g/km. Acestea sunt cele mai elocvente dovezi ale responsabilităţii noastre de reducerea emisiilor CO2. declară Volkswagen. Producătorul german mai menţionează că le-a propus celor de la Green Peace să poarte discuţii în vederea elucidării situaţiei, însă aceştia au refuzat.
Primul atac al celor de la Greenpeace a fost dat la scurt timp după apariţia spotului publicitar al noului VW Passat, care îl înfăţisa pe un copil mascat în personajul Darth Wader, din Războiul Stelelor, care reuşeşte, printr-o forţă supranaturală să pornească Passat-ul familiei. Greenpeace a realizat un spot de răspuns, prin care a dat startul unei campanii de înrolări pentru a forţa grupul Volkswagen să-şi schimbe politicile de lobby. Vă propunem să urmăriţi mai jos cele două spoturi video.