Prima pagină  »  Ştiri  »  O nouă surpriză Audi: A2 Concept
3 SEPTEMBRIE 2011, 10:16
2,348
3
O nouă surpriză Audi: A2 Concept
De Ilie Toma
5
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
Audi aduce o întreagă artilerie de creaţii noi la ediţia din acest an a Salonului Auto de la Frankfurt. După ce a dezvăluit Urban Concept, noile S6, S7 şi S8, Audi fascinează cu un nou element-surpriză pregătit pentru marele eveniment: A2 Concept.

Cu un sistem de propulsie pur electric, A2 Concept îşi propune să ofere o nouă viziune asupra viitorului mobilităţii urbane. Ca şi BMW i3, de altfel, cu care pare să împartă aceeaşi filosofie. E clar, au mai rămas puţini ani până când mobilitatea electrică va fi parte din viaţa noastră cotidiană.

Audi A2 Concept măsoară doar 3.80 metri lungime, 1.69 metri lăţime şi 1.49 metri înălţime, însă dimensiunile compacte nu îl vor împiedica să-şi impună o prezenţă puternică pe stradă. Plafonul din sticlă fumurie poate deveni transparent la simpla apăsare a unui buton – o tehnologie similară celei numite MAGIC SKY CONTROL de pe Mercedes-Benz SLK.

Farurile noului concept aduc o nouă fază a tehnologiei LED, numită „faza matrix”. O serie de LED-uri şi microreflectoare generează o lumină de fază lungă densă şi neorbitoare pentru cei din faţă, astfel încât maşinile dotate cu astfel de faruri ar putea, teoretic, circula cu faza lungă de tip „matrix” chiar şi atunci când alte vehicule vin în întâmpinare. Blocurile optice spate ale maşinii îşi adaptează în mod independent intensitatea în funcţie de condiţiile de vizibilitate. Lumina de ceaţă din felinare este generată de un LED cu laser, şi e văzută în ceaţă ca o sursă intensă de lumină. Aceasta mai proiectează un triunghi pe asfalt, drept avertizare suplimentară.

Luminile au un rol important şi pe părţile laterale ale conceptului, unde se regăsesc pe întreaga lungime. Acest element inovativ are şi o serie de funcţii speciale, care vor pune în valoare sloganul „Vorsprung durch Technik” al celor de la Audi. În regim de condus, luminile laterale vor lumina pe întreaga lor lungime. În cazul în care este activat un indicator de direcţie, atunci fasciculele de lumină vor lumina succesiv, creând efectul deplasării luminiţilor către spatele maşinii. Dacă se presează frâna, atunci luminile roşii ale stopurilor sunt continuare de elementele laterale, acestea deplasându-se din zona stopurilor pe lateral, către faţa maşinii. Intensitatea cu care acestea se deplasează şi luminează variază direct proporţional cu intensitatea apăsării frânei, astfel că ceilalţi participanţi la trafic vor putea intui cât de brusc frânează vehiculul.

Un senzor special poate recunoaşte proprietarul maşinii în momentul în care acesta se apropie, iar la comanda unui simplu gest, acesta deschide uşile. În interior, ceasurile de bord sunt compuse din display-uri care pot fi controlate prin atingere. Cotiera este ataşată de scaunul celui de la volan. De fapt, fiecare din cele patru scaune din habitaclu este independent, cu reglaje personalitate.

Noua creaţie Audi ne dă toate motivele să intuim o revenire a modelului A2 în gama Audi. La momentul apariţiei primului Audi A2, modelul fascina printr-o construcţie deosebit de uşoară şi eficientă, dar, totuşi, cifrele de vânzări nu au atins niciodată nivelul aştepat. Timpurile prezente sunt altele însă, mult mai favorabile pentru modelele ultra-compacte, chiar şi cu iz de premium, deci un nou A2 ar putea să aibă adeverească aşteptările creatorilor săi.
COMENTARII (3)
Mihail
Chişinău
la 3 Septembrie 2011 - 12:08
foarte bine ca au schimbat uritoi di a2 doamne fereste cind il vedeam pe drum ma gindeam da la audi nu lii rusine cu asa seva :(
1
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 3 Septembrie 2011 - 13:29
PRIMUL A2 NU MI-A PLACUT, DAR AL 2-LEA SPER SA FIE FRUMUSEL.
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 4 Septembrie 2011 - 15:36
Sper sa fie ceva frumos.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!