GALERIE FOTO (20 IMAGINI)
Atunci când a fost anunţat falimentul Saab, era clar că va urma o perioadă în care toate bunurile companiei vor fi vândute pentru a satisface pretenţiile financiare ale creditorilor. Însă, realitatea e mult mai dură decât se putea presupune. Saab vinde până şi maşinile expuse în muzeul său modele de colecţie sau concepte care nici măcar n-au fost produse vreodată.
Compania suedeză Delphi, mandatată să expună la vânzare activele Saab, a publicat lista tuturor automobilelor din muzeul mărcii, situat în Trollhalttan, urmând ca acestea să fie vândute prin licitaţie. Poate fi o veste bună pentru unii colecţionari, care vor putea cumpăra exemplare unice, deţinute chiar de uzina producătoare, şi asta pentru că în muzeul Saab îşi găseau locul atât automobilele de serie, produse în istoria mărcii, cât şi unele modele speciale şi chiar concepte!
Însă, privită prin prisma istoriei, desfiinţarea muzeului Saab şi vinderea tuturor exponatelor înseamnă o moarte chiar mai dureroasă decât anunţatul faliment. Practic, toată istoria Saab va fi împrăştiată în cele patru zări...
Printre cele 120 de automobile, care îşi vor lua zborul din muzeul mărcii suedeze, se regăsesc bijuterii precum prototipul UrSaab sau Project 92 din anii 1946-1947, şi chiar legendarul Saab Formula Junior din anii 60 ai secolului trecut. Lista continuă cu exemplare unice precum Saab 98 din 1974, Saab 99 Kombo din 1971, Saab 900 Safari din 1980 şi renumitul Saab 900 Turbo din 1981, condus de James Bond...
La licitaţie vor fi expuse şi concepte ceva mai moderne, începând cu Saab 900 EV-1 din 1984 şi Saab 9X din 2001 şi până la Saab 9-6X, prezent în atât în versiune cu 3 uşi, cât şi în cea cu 5 uşi. De asemenea, la licitaţie va fi expus la vânzare şi unul din cele mai fenomenale concepte în lumea auto Saab AeroX.
Colecţia mai include chiar şi un exemplar Cadillac BLS din 2006, construit pe platforma lui Saab 9-3, precum şi un evacuator unic, construit pe baza lui Saab 9000!
În lista modelelor expuse nu a nimerit, însă, şi conceptul PhoeniX, dezvăluit anul trecut la Salonul Auto de la Geneva. E posibil ca această situaţie se fie datorată faptului că prototipul a fost elaborat pe o platformă nouă, nepreluată de la General Motors, pe care Saab planifica să construiască un succesor pentru Saab 9-3.
Din păcate, suntem nevoiţi să spunem încă o dată adio, Saab...