Prima pagină  »  Ştiri  »  Facelift-ul nr. 2 pentru tripleţii C1, 107 şi Aygo
6 IANUARIE 2012, 11:12
2,556
9
Facelift-ul nr. 2 pentru tripleţii C1, 107 şi Aygo
De Valeriu Bahnaru
5
GALERIE FOTO (46 IMAGINI)
Tripleţii Citroen C1, Peugeot 107 şi Toyota Aygo au trecut împreună prin cel de-al doilea facelift din cariera lor. Faclift-ul a adus actualizări atât în materie de design, cât şi la partea tehnică.

În cazul lui C1, partea frontală a adoptat noul stil al mărcii, cu o grilă frontală cu contur cromat şi LED-uri verticale. LED-urile de zi, de altfel, sunt o premieră în acest segment ultra-compact. Farurile au rămas nemodificate, însă capota a fost scurtată, ocolind cu o formă ondulată emblema mărcii. Modificările estetice sunt completate de un nou set de jante de 14 inch.

În interior, modificările s-au limitat la căptuşirea volanului cu piele, în versiunea de dotare maximă, modificarea manivelei cutiei de viteze pentru transmisia manuală şi montarea unui nou sistem audio cu conexiune Bluetooth şi USB.

Sub capotă motorul de 1.0 litri şi 3 cilindri a fost revizuit, consumul acestuia reducându-se până la 4.3 litri/100 km, în timp ce emisiile CO2 constituie 99 g/km. Versiunea dotate cu transmisia automată robotizată va consuma 4.5 litri/100 km, iar nivelul emisiilor CO2 nu va depăşi 104 g/km. Modificările propulsorului sunt valabile pentru toate cele 3 modele, acestea împărţind pe deplin platforma tehnică.

La rândul său, Citroen C1 a primit şi el LED-uri de zi, montate pe bara de protecţie faţă, de această dată în poziţie orizontală. Spre deosebire de Citroen, capota lui Peugeot 107 a rămas nemodificată, cu emblema mărcii amplasată în continuare pe aceasta.

Ca şi în cazul lui C1, interiorul vine cu un nou sistem audio cu conexiune Bluetooth şi USB, precum şi volan căptuşit în piele, în dotarea maximă, Allure.

În fine, Toyota Aygo este cea care a primit cele mai sesizabile modificări de design, care au apropiat-o de sora mai mare – Yaris. Bara de protecţie a devenit mult mai agresivă şi nu s-a trecut fără montarea, uşor nereuşită, a aceloraşi LED-uri de zi... Yaris a primit şi noi opţiuni de tapiţerie, şi o izolare fonică mai buna la interior.

Debutul pe piaţă al celor 3 modele a avut loc încă în 2005, în urma unei colaborări între grupul PSA Peugeot-Citroen şi Toyota. Pentru asamblarea celor trei modele a fost construită o nouă uzină în Cehia, în Kolin. Deşi se deosebesc doar prin emblema de pe capotă şi câteva detalii de design, cel mai vândul model din cele 3 s-a dovedit a fi Peugeot 107, cu peste 650,000 de exemplare comercializate din 2005 până astăzi. 59.6% din exemplare vândute au fost versiuni cu 5 uşi, restul de 40.4% fiind cu 3 uşi. Citroen C2 a urmat topul preferinţelor clienţilor, cu peste 620,000 de exemplare vândute, iar Toyota Aygo a cucerit peste 580,000 de clienţi.

Primul facelift al celor trei modele a avut loc în 2008. Modele trecute prin noul facelift vor fi dezvăluite public la Salonul auto de la Bruxelles, la 10 ianuarie şi vor ajunge în showroom-uri către primăvara acestui an.
COMENTARII (9)
G e o
Floreşti, Moldova
la 6 Ianuarie 2012 - 14:16
mda frumos,mic si spatios,mai mult imi plac versiunile cu 5 usi,sunt mai usor de utlizat si mai spatioase ,nu cred ca portbagajul sa fie mare,adica cine stie am observat ca sunt ca au o silueta nanta si portbagajul sa fie sub bancheta din spate (asa cred)
MI-a placut Citroenul are o fata ca la o brosta cu farel lui mari si bulbucate.Toyota parca e o jucarie.
Eu sunt pentru aceea ca sa fie mai multe masini mai mici decit gigantele ca Toyota Land Cruiser sau Nissan Pathfinder.
Am observat ca au un motor ca la Ford EcoSport posibil aici am aflat cit consuma acest motor dar credca acel Ford sa consume mai mult pentru ca e mai mare putin si e un SUV.
0
2
Autoexpert
Chişinău
la 6 Ianuarie 2012 - 14:24
Gresestin despre motor...Motorul a fost elaborat de Toyota in colaborare cu Daihatsu inca in 2005 si a fos motorul anului in clasa sa de citeva ori...Se instaleaza pe Daihatsu Cuore/Sirion,Subaru Justy,Toyota Aygo/Yaris,Peugeot 107,Citroen C1.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 6 Ianuarie 2012 - 18:09
Peugeot-ul si Toyota s-au schimbat, insa ceva mai radical se observa la Citroen.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 6 Ianuarie 2012 - 18:09
"Peugeot-ul si Toyota s-au schimbat putin..."
0
0
Mihail
Chişinău
la 8 Ianuarie 2012 - 02:35
VB_1One interesant ... pina mai eri 107 si c1 parca eseau pe aceeasi linie doar ca le puneau insignele diferite... acum in pic lea facut mai deosebite... da nas spune ca c1 sa schimbat mult... uitate la modelele precedente ....putin putin si acesta :)

:)
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 8 Ianuarie 2012 - 15:57
Mihai: Kiar imi era dor de tine :)) Pe unde te-ai pierdut? Fara tine asa liniste era pe site, numai intram si ieseam, nimik nou nu aparea. Credeam k lumea si-a pierdut interesul de a comenta stirile... :))
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 8 Ianuarie 2012 - 16:14
La Citroen s-a schimbat partea frontala totalmente inafara de forma farurilor.
La Peugeot la fel s-a schimbat tot in fata inafara de forma farurilor. Insa nervutile de pe capota si bara au ramas acleasi, nu ca la Citroen.
La Toyota si spatele a suferit modificari insa partea frontala ca si pecedenele 2 "copii" total schimbata inafara de forma farurilor.

Da Mihai ai dreptate. Dupa ce am examinat "pina si dupa" am observat ca nu prea s-a schimbat Citroen, dar au facuto toti identic. Nu stiu de ce mi-a parut prima data ca Citroen i-a intrecut putin pe toti. :))
0
0
Mihail
Chişinău
la 8 Ianuarie 2012 - 18:20
:) pai pina acum credcai lipseau niste secvente pina la inchegarea copleta a designului ... acum le are si pe acelea si dacai plin arata si mai frumos :)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 8 Ianuarie 2012 - 22:27
Mihai: Da, da...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!