Chiar dacă producătorul japonez îl mai numeşte concept, e clar că noul Pathfinder, dezvăluit la Detroit, este aproape identic viitoarei versiuni de serie. Conform aşteptărilor, noua generaţie Nissan Pathfinder a devenit un SUV de asfalt cu capacităţi de offroad cu mult sub cele ale predecesorului său...
Nissan reuşeşte să vândă foarte bine SUV-uri compacte fără prea mari pretenţii de offroad precum Qashqai sau Juke în timp ce Pathfinder nu s-a bucurat de un succes prea mare. Asta e vremea maşinilor de teren adevărate, iubite de publicul larg, apune, iar acestea ajung să fie cumpărate doar de o mână de oameni pasionaţi cu adevărat de experienţe offroad. Aşa că Nissan şi-a învăţat lecţia dură a realităţii şi, cu riscul unor critici dure din partea fanilor, a schimbat radicat ideea care a stat la baza noii generaţii Pathfinder, transformându-l într-un crossover cuminte de oraş.
Chiar şi aşa, grila frontală păstrează parcă amintirea generaţiei precedente, deşi liniile de design au devenit mult mai dinamice. Interiorul a primit şi el dotări mult mai luxoase, aici existând spaţiu pentru 7 pasageri. Chiar şi pasagerii din rândul al treilea de scaune se vor bucura de spaţiu suficient pentru genunchi.
Sub capota noii generaţii îşi va face loc un motor V6 din seria VQ, care va fi cuplat la o transmisie automată cu raport continuu variabil. Datorită acestei transmisii, noul Nissan Pathfinder va deveni cel mai eficient crossover cu 7 locuri de pe piaţă. Astfel, în comparaţie cu actuala motorizare V6 a lui Pathfinder, noul Pathfinder V6 va fi cu 25% mai eficient.
Conform declaraţiilor oficialilor Nissan, noul Pathfinder este unul din cele 20 de modele noi sau actualizate, planificate pentru lansare de către producătorul japonez pentru anii 2012-2013.