GALERIE FOTO (15 IMAGINI)
Porsche a dezvăluit astăzi primele informaţii şi imagini cu noua generaţie Porsche Boxster, cea de-a treia la număr de la apariţia modelului, din 1996. Noua generaţie a roadsterului cu două locuri aduce o caroserie din aluminiu, devenind astfel semnificativ mai uşoară în raport cu modelul precedent.
În mod tradiţional, motorul lui Boxter este amplasat central, între axele maşinii. Noua generaţie aduce un propulsor opoziţional revizuit, în 6 cilindri, care beneficiază de injecţie directă. De asemenea, şasiul noului Boxster este unul absolut nou, iar designul a evoluat într-o manieră tipică Porsche: revoluţie prin evoluţie.
Noul Boxster are proporţii uşor modificate faţă de predecesorul său. Distanţele de la extremităţi până la roţi au devenit mai scurte, parbrizul a înaintat semnificativ în faţă, iar silueta maşinii a devenit mai apăsată şi mai fixată pe carosabil. Farurile au abordate, în mare măsură, stilul conceptului 918 Spyder Concept, care de asemenea se apropie de etapa de producţie.
Privit din lateral, noul Boxster îşi arată prizele de aer de mari dimensiuni, din aripile spate, care asigură fluxul de aer necesar răcirii motorului. De asemenea, oglinzile exterioare preiau stilul noii generaţii 911. Partea din spate a suferit modificări esenţiale, datorită noii forme a blocurilor optice.
Interiorul a sufierit modificări şi mai radicale, aducând o interpretare modernă, în aerul modelelor noi din gamă 911 şi Panamera. Ampatamentul mai mare şi ecartamentele sporite au făcut posibilă creşterea spaţiului interior. De asemenea, plafonul textil este şi el unul nou, fiind vizibil chiar şi atunci când este pliat.
Pentru noul Porsche Boxster vor fi disponibile iniţial două propulsoare. Versiunea de bază va adăposti un propulsor opoziţional de 2.7 litri, în locul precedentului motor de 2.9 litri. În pofida capacităţii cilindrice mai mici, noul propulsor va dezvolta cu 10 CP mai mult 265 CP. Cu o astfel de putere, Boxster va prinde prima sută în 5.7 secunde.
Versiunea Boxster S va primi motorul opoziţional de 3.5 litri, care va livra 315 CP. Acceleraţia 0-100 km/h va ţine doar 5.0 secunde. Ambele versiuni pot fi cuplate atât la o transmisie manuală în 6 rapoarte, cât şi la una automată PDK, cu dublu ambreiaj şi 7 trepte.
Chiar dacă puterile propulsoarelor şi indicatorii dinamici au crescut, consumul noului Boxster s-a redus considerabil. Astfel, în regim mixt noul Boxster are nevoie de doar 7.7 litri/100 km, în timp ce versiunea Boxster S consumă 8.0 litri/100 km.
Vânzările noului Boxster vor lua startul în luna aprilie. În Germania, preţul unui Porsche Boxtser va porni de la 48,291 Euro, în timp ce versiunea Boxster S va avea un preţ de bază de 59,120 Euro.