Premieră: A treia generaţie Mazda3
27 Iunie 2013, 09:00
Acest an marchează exact 10 ani de la apariţia primei generaţii Mazda3, iar acum, după două generaţii, care au însumat un total de vânzări de 3,6 milioane de exemplare, japonezii au
prezentat cea mai recentă
Mazda3 de a treia generaţie.

Designul KODO este prezent şi pe
noua Mazda3, care pare a fi o
copie micşorată a modelului
Mazda6 în caroserie hatchback.
Cu toate acestea, noua Mazda3, are proporţii bine definite şi este mai arătoasă decât predecesoarea sa cu un puternic accent pe sportivitate. Chiar dacă grila radiatorului este aproape verticală, coeficientul aerodinamic este destul de bun - 0,275, iar în cazul în care Mazda3 este echipată cu clapete active, care parţial acoperă prizele de aer, coeficientul este redus la 0,255 - cea mai bună valoare din segmentul său!

Tradiţional, pentru automobilele de astăzi, noua generaţie a crescut în dimensiuni şi a ”slăbit” în comparaţie cu cea veche. Caroseria a devenit mai rigida cu 30%, iar însăşi automobilul a devenit cu 90 de kilograme mai uşor, datorită utilizării a mai multor oţeluri de înaltă rezistenţă şi revizuirii a peste 300 de piese!
Lungimea noii Mazda3 a rămas neschimbată (4.465 mm), în timp ce lăţimea a adăugat 40 mm (1.795 mm), înălţimea a coborât cu 20 mm (1.450 mm), iar ampatamentul a adăugat tocmai 60 mm (2.700 mm).
Este de remarcat garda la sol de 155 mm, şi ecartamentul faţă crescut până la 1.555 mm (+20 mm) şi cel spate crescut până la 1.560 mm (+40 mm). Volumul portbagajului a crescut cu numai 10 litri şi constituie 350 litri, sau 1.250 litri cu spătarele rabatate.

Pentru toate versiunile a fost dezvoltat un şasiu identic cu suspensia faţă McPherson, una multi-link spate, un volan ”scurt” (cu 2,57 de rotiri) şi dimensiunea roţilor de 16 sau 18 inch.

Sub capota vor fi instalate trei propulsoare pe benzină şi unul diesel – toate cu injecţie directă şi un raport de compresie de 14,0:1.

Cea mai slabă motorizare va fi
1.5 SKYACTIV-G, care dezvoltă 100 CP şi 150 Nm (accelerare 0-100 km/h – 10,8 secunde, viteza maximă - 182 km/h). Propulsorul 2.0 SKYACTIV-G
va fi oferit în două versiuni de putere - 120 CP (accelerare 0-100 km/h – 8,9 secunde, viteza maximă - 195 km/h) şi 165 CP (accelerare 0-100 km/h – 8,2 secunde, viteza maximă - 210 km/h), ambele cu un cuplu identic
de 210 Nm.












Versiunea cea mai puternică este dotată cu sistemul de recuperare a energiei i-ELOOP şi va fi oferită şi cu o transmisie automată în 6 rapoarte. Diesel-ul 2.2 SKYACTIV-D (150 CP şi 380 Nm) este şi cel mai dinamic, fiind
cu 0.1 secunde mai rapid decât cea mai puternică versiune pe benzină, dar cu o viteză maximă similară de 210 km/h. Deocamdată nu este cunoscut consumul de combustibil
al motorizărilor, dar japonezii au remarcat că propulsoarele sunt foarte eficiente, în timp ce versiunea diesel respectă normele Euro 6 privind emisiile. Pe piaţa Japoniei va fi disponibilă şi o versiune hibridă, iar pe viitor va debuta şi sedanul Mazda3.
Habitaclul a devenit mai spaţios, cu materiale mai calitative şi cu un mare accent pe sportivitate, ceea ce ne demonstrează turometrul instalat central, şi display-ul retractabil "Active Driving Display", ca la avioane de vânătoare, pe care se afişează viteza, indicaţiile sistemului de navigaţie
şi alte informaţii vitale.
Noua Mazda3 a primit şi
numeroşi asistenţi ai siguranţei active, cunoscuţi sub umbrela tehnologiilor i-ACTIVESENSE, care vor alerta o posibilă coliziune şi o vor preveni sau vor minimiza consecinţele acesteia.

Noua Mazda3 va apărea pe piaţă spre sfârşitul anului curent.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
5
3,507
GALERIE FOTO (13 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (4 MATERIALE)
COMENTARII (15)
petro
Chişinău
la 27 Iunie 2013 - 10:17
arata super cit la exterior atit si la interior
0
2
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 27 Iunie 2013 - 10:32
Totu-i super.Nimic de prisos!
0
2
RT69
Chişinău
la 27 Iunie 2013 - 10:56
Foarte frumoasa! O vreau :)
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 27 Iunie 2013 - 14:41
Imi place cum arata. Interesant esta ca entry-level*ul de 1.5 SKYACTIV-G 100 cp, are o acc de la 0-100 in 10,8 sec ceea ce inseamna o performanta deodata ce entry-level*ul de acum de 1.6 DOHC 105 cp, are acc de la 0-100 in 12,2 sec. Dar asta inseamna tehnologia SKYActive ( centru de greutate scazut, o celula mai rigida la impact, consum de carburant scazut, sportivitate sporita, etc ).
3
0
Cyber
Briceni, Moldova
la 27 Iunie 2013 - 15:58
E una dintre putinele masini japozeze ce-mi plac, indeosebi partea din fata. Bravo!!!

Robert@ in legatura cu aceasta performanta la care te referi nu e chiar asa... am condus de multe ori masini de peste 20 ani vechime avand aceasta performanta la accelerare sau poate mai buna... e adevarat consumul la ele e putin mai ridicat de cat la acest model... dar sa nu uitam ca aceasta a fost cu peste 20 ani in urma. Apropo, nu exagera cu aceste tehnologiii, sunt si mai performante!
Numai bine!
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 27 Iunie 2013 - 16:07
@Cyber, total de acord cu tine. Chiar sunt masini mai clasice/vechi care au aceeasi performanta. Un exemplu ar fi
Nubira II, cu motor 1.6 L 106 cp si care accelereaza aproape la fel 10,9 sec si exemplele pot continua......insa aici trebuie sa ne rezumam doar la clasa compacta, fiindca altfel comparatia devine derizorie.

Aceste tehnologii SkyActive sunt printre cele mai '' tari '' motoare aspirate si printre cele mai noi. Fiindca asa si Honda si Toyota produce aspirate bune, dar cu un grad tehnologic mai scazut. La fel cum V6-le de pe G37X Infiniti este unul aspirat daca il stii.
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 27 Iunie 2013 - 16:13
Dupa toate cunostiintele mele aspiratele sunt peste cele turbo ca si robustete, fiabilitate, consum, etc.
Un motor TURBO nu este nimic altceva decat un un motor aspirat natural si fortat cu aer sub presiune cu ajutorul unei turbine sau a unui "device" atasat ( ca sa ma exprim intr-un termen mai usor inteles ).Asta exclude motoarele TURBO Subaru/Nissan/Mitsu, care au un alt mod de exploatare.Mai ales ca nu se compara fiabilitatea si robustetea unui boxer cu a unui motor cu cilindrii in linie care poate avea probleme de '' turbo '' .
1
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 27 Iunie 2013 - 18:45
pentru comparatie, recent am citit ca coeficientul aerodinamic la A Class e 0,26, Seria 1 si A3 - 0,31 :)
0
1
Igor
Chişinău
la 27 Iunie 2013 - 20:12
daca o sa fie in complectatie medie pana in 16 mii -- o iau...
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Iunie 2013 - 01:08
E buna si asta....
0
0
valentin ghionea
Galaţi, România
la 29 Iunie 2013 - 02:22
Eu sunt curios mai robert cu litera mica, cu ce tupei mai intri tu pe AM cand si Mircea Mester, project manager, n-a mai suportat si-a confirmat ceea ce banuiam de mai mult timp, anume ca @mafia=@samba=@suedezul??!!, la asta nu m-am gandit, plus anonimul care s-a dat in spectacol azi, si de alte sute de ori, asa este, AM este un site de neseriosi in care intra oricine si te poate injura, adica neseriosi si penibili ca tine. Deci acest individ, robert, are zeci de clone, i s-au blocat ip-urile, dezactivat conturi si tot a intrat sa abereze, are nick-uri in care se cearta singur si apoi isi da singur raspuns, ori este platit ori este bolnav, deci tratati-l ca atare, aici este cuminte vad, hai sa te mai vad acum @mafia, cum era? Mucles? :))). Scuzati off-tipicul, dar acest tip este un fenomen, dar nu in sens pozitiv.
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 29 Iunie 2013 - 04:05
@VB_1One, de acord cu tine,

Cine doreste eleganta accentuata cu o fiabilitate si niste motoare aspirate noi alege Mazda
Cine doreste sportivitate accentuata cu o fiabilitate exemplara+AWD alege un Subaru, in detrimettrul unui BMW cu probleme, stiii tu despre problema cu N47, de aceea sper sa te feresti de asemenea masini. Mult norc !
1
1
berta
Alba Iulia, România
la 1 Iulie 2013 - 01:23
Bah,yakuza,ce este sky active? Este vorba despre compresia motorului.Mai precis,raportul foarte mare de compresie.
Bun esti tu,mah!
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 1 Iulie 2013 - 01:30
@Lucian Nicolae.......cn esti ? Macar atat ai bunul simt ?
1
0
berta
Alba Iulia, România
la 1 Iulie 2013 - 03:56
Cum adica cine sunt? Care e legatura cu bunul simt? Nu poti sa intelegi ce citesti? Sunt Lucian Nicolae. Dar tu cine esti? Iar ai tras ceva wasabi...? Vezi ca pe aici ar trebui sa scrii . De ce textezi? Chiar asa de mare e lenea? Da,stiu.Esti grabit. Esti bun,nu?
1
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!