Prima pagină  »  Ştiri  »  Indicatoarele rutiere din orasul Chisinau – ajuta sau duc in eroare
9 OCTOMBRIE 2009, 18:31
3,867
0
Indicatoarele rutiere din orasul Chisinau – ajuta sau duc in eroare soferii?
De Constantin Mihalachi
0
In ultimii ani circulatia rutiera din orasul Chisinau a devenit din ce in ce mai aglomerata din cauza surplusului de mijloace de transport. Autoritatile locale au depus si sper eu ca vor mai depune in continuare eforturi pentru a fluidiza traficul cat mai mult, iar cateva din aceste metode sunt indicatoarele si marcajele rutiere.

Despre ultimele in general nu pot mentiona prea multe, deoarece s-ar parea ca lipsesc in totalitate din tot orasul. Deseori primavara vedem vehicule specializate care reinoiesc marcajele rutiere ale capitalei, insa daca este sa ma gandesc acum, aflandu-ne in Octombrie, acestea iarasi au disparut in mare parte incat ai impresia ca sunt reinoite cu creta.

In fine, deja suntem deprinsi fara de marcaje, insa ce se intampla cu indicatoarele rutiere si semafoarele din orasul Chisinau, si cum ar putea ajuta acestea la fluidizarea traficului rutier din municipiu?!

De curand, prin ordinul noului prim-ministru au fost demontate indicatoarele rutiere ce nu permiteau accesul pe strada Serghei Lazo intre orele 19.00 si 08.00. Este salutabila ideea, mai ales ca zeci si sute de conducatori trebuiau sa inconjoare aceasta portiune de drum in fiecare seara si dimineata atunci cand au drum in regiune, utilizand strazile adiacente, unele din ele aflate intr-o stare deplorabila – spre exemplu Petru Movila.

Bine atunci, o portiune de drum a fost eliberata, insa cum ramane cu celelelalte unde traficul este restrictionat din cauza indicatoarelor? Dupa o discutie scurta cu colegii din redactie am inteles ca mai avem multe astfel de situatii care cu siguranta nu fac decat sa ingreuneze traficul, sau sa duca in eroare conducatorii…

Un semafor incomod poate fi numit cel de la intersectia bulevardului Dacia - bulevardul Decebal… Multi au observat ca atunci cand conduc spre Portile Orasului pe bulevardul Dacia, ajungand in aceasta intersectie semafoarele de dupa si pana la ea pot arata culori contradictorii, unul rosu, iar altul verde. In asa mod, multi dintre conducatori se ghideaza dupa culorile semafoarelor de dupa aceasta intersectie si fara de intentie incalca legea deoarece sunt mult prea dezorientati din cauza numarului mare de semafoare. Intamplator sau nu, dar in zona de fiecare data “patruleaza” un echipaj al Politiei Rutiere care au grija sa-i pedepseasca pe cei care cad prada acestor semafoare ce arata culori contradictorii.

Cat priveste indicatoarele, un exemplu ar fi indicatorul “Acces Interzis” de pe strada A. Mateevici la intersectie cu strada A. Puskin... Din cauza acestuia, accesul este interzis pe strada A.Mateevici spre strada V. Alecsandri, fiind astfel deviat pe strada A. Puskin, iar pentru ca vehiculele sa ajunga intr-un final la strada V. Alecsandri, este nevoie de a circula pe strada A. Bernardazzi care intersecteaza mai multe strazi in care vizibilitatea este semnificativ redusa din cauza masinilor parcate in imediata apropiere a intersectiilor, iar astfel riscul de survenire a unui accident rutier creste la randul sau.

O alta situatie ar fi cazul strazii Sfatul Tarii pe care este restrictionat traficul din partea strazii Mitropolit Dosoftei spre bulevardul Stefan cel Mare prin intermediul aceluiasi indicator “Acces Interzis”. La fel ca si in cazul strazii A. Mateevici, accesul este interzis doar numai intr-o directie, deoarece din partea bulevardului Stefan cel Mare accesul spre strada Mitropolit Dosoftei pe Sfatul Tarii este permis. Pe aceeasi strada, intre bulevardul Stefan cel Mare si strada 31 August 1989 avem deja semnul “Circulatia interzisa” care interzice in totalitate circulatia oricaror vehicule. Motivul ar fi ca alaturi este situat Parlamentul Republicii Moldova, insa in ultimii ani aceasta portiune de drum era folosita doar de parlamentari si politisti, de ce sa nu fie permisa circulatia tuturor vehiculelor nu vad vreun motiv intemeiat.

Sa-mi explice si mie cineva de ce o strada din centrul capitalei ca Maria Cibotari este blocata de ani buni de parcarea unui hotel, pe cand pe acolo ar putea circula fluent mijloacele de transport eliberandu-se astfel strazile Mitropolit Banulescu-Bodoni si 31 August 1989. Pentru mine acest lucru este cel putin bizar, insa am speranta ca in scurt timp se va hotara si aceasta problema…

Un ultim exemplu ar fi indicatorul de la intersectia strazilor Ismail si Calea mosilor… De cate ori sunt in regiune si vin din partea Combinatului de Tutun indreptandu-ma spre strada Ismail, de fiecare data imi pun intrebarea de ce in regiune nu exista un semafor, si de ce mai sta acolo semnul “Acces Interzis”? Dupa mine, anume aceste doua probleme cauzeaza aceste ambuteiaje oribile in zona. Daca am fi avut un semafor care sa ordoneze fluxul, si daca s-ar fi permis accesul direct spre strada Ismail venind din partea cercului de la combinatul de Tutun cred eu ca nu ar mai fi acel haos pe care il intalnim zi de zi in zona.

In general in municipiul Chisinau avem zeci de astfel de cazuri ce le iau numai timp si nervi conducatorilor mijloacelor de transport. Prin acest articol dorim sa aflam care indicatoare rutiere nu mai sunt utile orasului nostru, sau invers, de care indicatoare am avea nevoie si unde ar fi trebuit amplasate. Noi ne-am expus parerea, asteptam sugestiile Dvs!
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!