Acum câteva clipe, la uzina BMW din Munchen, a fost dezvăluită noua generaţie a Seriei 3 Sedan cea de-a 6-a la număr. Noul model aduce o nouă faţă pentru BMW, într-un limbaj de design evoluat spre agresivitate elegantă.
Noua generaţie BMW Seria 3 a crescut în dimensiuni faţă de predecesoarea sa, devenind cu 93 mm mai lungă. Şi ampatamentul modelului a crescut cu 50 mm, la fel ca şi valorile ecartamentului pentru punţile faţă ( 37 mm) şi spate ( 47 mm). În general, designul noii Serii 3 accentuează lăţimea sporită, redându-i maşinii o siluetă mult mai fixă pe carosabil, gata de perfomanţe dinamice superioare. Extinderea farurilor până spre grila dublă face ca acestea să formeze împreună cu grila un corp aproape unitar.
În interior, creşterile de dimensiuni se traduc într-un spaţiu mult mai generos, în primul rând pentru pasagerii banchetei spate. Instrumentele de bord preiau stilul modelelor mai mari din gamă, şi vin cu un format de display LCD de înaltă calitate, cele patru indicatoare circulare fiind, de fapt, o imagine generată de acest display. Consola centrală are o formă distinctă, orientată pe vertical, iar în partea de sus a acesteia este amplasat display-ul sistemului iDrive. Tunelul central este unul asimetric, accentuând poziţia favorizată a celui de la volan.
Şi volumul portbagajului a crescut cu 20 litri faţă de generaţia anterioară. În cazul echipării cu opţiunea Comfort Access, portbagajul va putea fi deschis fără utilizarea cheii. Tot ce va trebui să facă proprietarul este să mişte piciorul în partea inferioară a barei de protecţie spate. Maşina va identifica cheia din buzunarul proprietarului şi va deschide portbagajul.
Ca şi în cazul recent dezvăluitei Serii 1, şi noua Serie 3 va veni cu linii de echipări distincte, care aduc transformări stilistice importante. Pentru noua Serie 3 acestea vor fi 3 la număr: Sprot Line, Luxury Line şi Modern Line. Pentru cei pasionaţi de stilul agresiv sport, va exista din start opţiunea pachetului M, care va accentua partea agresivă a caracterului noii Serii 3.
La partea tehnică, noua generaţie rămâne fidelă tradiţiilor BMW. Motor poziţional longitudinal, tracţiune spate şi o distribuţie de 50 la 50 a greutăţii între axe sunt ingredientele inalienabile pentru o Serie 3, iar noua generaţie face uz de ele. În momentul lansării, noua Seria 3 vine cu opţiunea a 4 motorizări, toate dotate cu ultima generaţie a tehnologiei TwinPower Turbo.
Pe versiunea 328i se va regăsi noul propulsor în patru cilindri de 2.0 litri, care a debutat la sfârşitul anului trecut pe X1. Pentru cel mai vândut model din gama BMW, însă, propulsorul va fi disponibil în 2 versiuni de putere. Deocamdată, pe versiunea 328i acesta va dezvolta 245 CP la 5,000 rpm, în timp ce cuplul maxim ajunge la 350 Nm, disponibil de la doar 1,250 rpm şi rămânând constant până la 4,800 rpm. Noul BMW 328i va accelera în doar 5.9 secunde până la prima sută, în schimb consumul mediu se situează la 6.4 litri/100 km. În cazul cuplării motorului la noua transmisie automată în 8 trepte, cifra de consum coboară până la 6.3 litri/100 km.
Cea mai puternică versiune pe benzină, disponibilă iniţial pentru noua Serie 3, va fi 335i, echipată cu renumitul propulsor cu 6 cilindri în linie, de 3.0 litri. Ca şi până acum, propulsorul va livra acceaşi putere de 306 CP, iar cuplul maxim atinge valoarea de 400 Nm. BMW 335i va accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5.5 secunde.
Noua Serie 3 vine şi cu două motorizări diesel. Noul 320d este echipat cu propulsorul diesel în patru cilindri, de 2.0 litri. Acesta livrează 184 CP şi un cuplu de 380 Nm. Acceleraţia până la prima sută râmâne la o valoare demnă, de 7.5 secunde, iar viteza maximă urcă până la 235 km/h. Consumul, în schimb, va fi unul de excepţie, cu doar 4.5 litri/100 km în regim mixt. Cea de-a doua motorizare diesel 320d EfficientDynamics va fi şi mai focusată spre eficienţă, oferind un consum mixt de 4.1 litri/100 km.
În primăvara anului viitor, celor 4 versiuni disponibile iniţial li se vor mai alătura alte trei: 320i, 316d şi 318d.
În mod tradiţional, noul BMW Seria 3 va fi produs la uzina-mamă a bavarezilor, din Munchen. Pentru alte pieţe globale decât cea europeană, vor mai exista şi o serie de alte locaţii de asamblare.