Prima pagină  »  Ştiri  »  Premieră: noul BMW Seria 3 Sedan
14 OCTOMBRIE 2011, 19:33
4,192
17
Premieră: noul BMW Seria 3 Sedan
De Ilie Toma
11
Acum câteva clipe, la uzina BMW din Munchen, a fost dezvăluită noua generaţie a Seriei 3 Sedan – cea de-a 6-a la număr. Noul model aduce o nouă faţă pentru BMW, într-un limbaj de design evoluat spre „agresivitate elegantă”.

Noua generaţie BMW Seria 3 a crescut în dimensiuni faţă de predecesoarea sa, devenind cu 93 mm mai lungă. Şi ampatamentul modelului a crescut cu 50 mm, la fel ca şi valorile ecartamentului pentru punţile faţă ( 37 mm) şi spate ( 47 mm). În general, designul noii Serii 3 accentuează lăţimea sporită, redându-i maşinii o siluetă mult mai fixă pe carosabil, gata de perfomanţe dinamice superioare. Extinderea farurilor până spre grila dublă face ca acestea să formeze împreună cu grila un corp aproape unitar.

În interior, creşterile de dimensiuni se traduc într-un spaţiu mult mai generos, în primul rând pentru pasagerii banchetei spate. Instrumentele de bord preiau stilul modelelor mai mari din gamă, şi vin cu un format de display LCD de înaltă calitate, cele patru indicatoare circulare fiind, de fapt, o imagine generată de acest display. Consola centrală are o formă distinctă, orientată pe vertical, iar în partea de sus a acesteia este amplasat display-ul sistemului iDrive. Tunelul central este unul asimetric, accentuând poziţia favorizată a celui de la volan.

Şi volumul portbagajului a crescut cu 20 litri faţă de generaţia anterioară. În cazul echipării cu opţiunea Comfort Access, portbagajul va putea fi deschis fără utilizarea cheii. Tot ce va trebui să facă proprietarul este să mişte piciorul în partea inferioară a barei de protecţie spate. Maşina va identifica cheia din buzunarul proprietarului şi va deschide portbagajul.

Ca şi în cazul recent dezvăluitei Serii 1, şi noua Serie 3 va veni cu linii de echipări distincte, care aduc transformări stilistice importante. Pentru noua Serie 3 acestea vor fi 3 la număr: Sprot Line, Luxury Line şi Modern Line. Pentru cei pasionaţi de stilul agresiv sport, va exista din start opţiunea pachetului M, care va accentua partea agresivă a caracterului noii Serii 3.

La partea tehnică, noua generaţie rămâne fidelă tradiţiilor BMW. Motor poziţional longitudinal, tracţiune spate şi o distribuţie de 50 la 50 a greutăţii între axe – sunt ingredientele inalienabile pentru o Serie 3, iar noua generaţie face uz de ele. În momentul lansării, noua Seria 3 vine cu opţiunea a 4 motorizări, toate dotate cu ultima generaţie a tehnologiei TwinPower Turbo.

Pe versiunea 328i se va regăsi noul propulsor în patru cilindri de 2.0 litri, care a debutat la sfârşitul anului trecut pe X1. Pentru cel mai vândut model din gama BMW, însă, propulsorul va fi disponibil în 2 versiuni de putere. Deocamdată, pe versiunea 328i acesta va dezvolta 245 CP la 5,000 rpm, în timp ce cuplul maxim ajunge la 350 Nm, disponibil de la doar 1,250 rpm şi rămânând constant până la 4,800 rpm. Noul BMW 328i va accelera în doar 5.9 secunde până la prima sută, în schimb consumul mediu se situează la 6.4 litri/100 km. În cazul cuplării motorului la noua transmisie automată în 8 trepte, cifra de consum coboară până la 6.3 litri/100 km.

Cea mai puternică versiune pe benzină, disponibilă iniţial pentru noua Serie 3, va fi 335i, echipată cu renumitul propulsor cu 6 cilindri în linie, de 3.0 litri. Ca şi până acum, propulsorul va livra acceaşi putere de 306 CP, iar cuplul maxim atinge valoarea de 400 Nm. BMW 335i va accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5.5 secunde.

Noua Serie 3 vine şi cu două motorizări diesel. Noul 320d este echipat cu propulsorul diesel în patru cilindri, de 2.0 litri. Acesta livrează 184 CP şi un cuplu de 380 Nm. Acceleraţia până la prima sută râmâne la o valoare demnă, de 7.5 secunde, iar viteza maximă urcă până la 235 km/h. Consumul, în schimb, va fi unul de excepţie, cu doar 4.5 litri/100 km în regim mixt. Cea de-a doua motorizare diesel – 320d EfficientDynamics – va fi şi mai focusată spre eficienţă, oferind un consum mixt de 4.1 litri/100 km.

În primăvara anului viitor, celor 4 versiuni disponibile iniţial li se vor mai alătura alte trei: 320i, 316d şi 318d.

În mod tradiţional, noul BMW Seria 3 va fi produs la uzina-mamă a bavarezilor, din Munchen. Pentru alte pieţe globale decât cea europeană, vor mai exista şi o serie de alte locaţii de asamblare.
GALERIE FOTO (103 IMAGINI)
COMENTARII (17)
GrandPremium
Chişinău
la 14 Octombrie 2011 - 19:51
Imi place mult cesna shi arata bine bine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0
0
Sergiu
Hânceşti, Moldova
la 14 Octombrie 2011 - 20:58
Foarte agresiva si foarte interesanta masina! Cred ca aceast model va spori mult vinzarile bavarezilor! Ashtept cu nerabdare sa vad versiunea M, am impresia ca va fi ceva in jur de 470-480 cp. Vom vedea... Mersi piataauto.
0
0
Mihail
Chişinău
la 14 Octombrie 2011 - 22:04
Sergiu bwm o duce extreb de bine la vinzari.... de flori de cuc nu a ajuns nr 2 la nivel global cu toate cai un brand mai strins care face putin si bun...! da 470-480 cp nici pe departe... nui destinata sa concureze cu ferrari shi lamborghini... :)

intradevar ii una dintre masinile pe care le descoper incetul cu incetul ! chiar si dupa ani de la posesie ai sa mai descopri lucruri noi care te va impresiona.... no comment! hai nemtilor scoateti evropa la mal ...oari lasatio sa se inece :)
0
0
Sergiu
Hânceşti, Moldova
la 15 Octombrie 2011 - 03:26
de ce spui ca nici pe departe de 470-480 de cai, nu-i vorba ca sa concureze cu ferrari, dar daca ai sa te uiti la precedentele model M3 ai sa observi o diferente de 60-70 de cai, de la e30 la e36, de la e36 la e46, de la 46 la e92ai sa observi, si luind in consideratie ca ultima generatie are 420cp cred ca aceasta generatie va avea in jur de 470-480.
o intrebare catre piataauto, spuneti-mi va rog ce numar are caroseria acestui model??? multumesc
0
0
Mihail
Chişinău
la 15 Octombrie 2011 - 11:00
Sergiu dam a sa vedem da eu as spune ca pentru masina asta la m pachet ajiunji 400... chiar ii ohohoh ...
0
0
president_nicksson
Lausanne, Elveţia
la 15 Octombrie 2011 - 13:51
Mihai, de unde ai luat asa date ca BMW e locul 2 in lume? (depinde dupa ce)
in 2010, BMW Group a fost pe locul 13 in lume dupa nr de autoturisme vandute si locul 14 dupa numarul de vehicule vandute (1,940,465 total)! Daimler AG a fost pe locul 12 la autoturisme, si 13 la vehicule :)


0
0
Mihail
Chişinău
la 16 Octombrie 2011 - 09:53
president_nicksson locul 2 in lume dupa valoarea brandului!
da valoarea brandului se calculeaza dupa venituri! veniturile dupa vinzari :).. VW vinde 100 masini si fashi aseeasi bani pe carei fashi lamborghini daca vinde un reventon .... panimaeshi?
bmw vinde putin da cu preturi mari si cistiga dupa statistici ca e pe locu 2 (dupa tayota) :)
0
0
president_nicksson
Lausanne, Elveţia
la 16 Octombrie 2011 - 13:07
Mihai, da eu panimaiu :) da cred ca oleaca mai mult decat iti inchipui.
verifica pe net:
Daimler AG net profit 2010: €4.498 billion
BMW AG net profit 2010: €3.218 billion
Daca chiar vrei cu totul sa ramai surprins poti sa verifici si alte companii spre exemplu Ford, Porsche (€6,392m), etc si o sa intelegi ca BMW ii foarte de parte de locul doi chiar si dupa profit, revenue, Operating Income, Total Assets, Total Equity, orice vrei tu.
0
0
dima
Chişinău
la 16 Octombrie 2011 - 13:13
chiar pe piataauto a fost stirea precum bmw 3 ani consecutiv era pe primul loc dupa costul brandului si doar in acest an a fost devansat de toyota, insa costul brandului nu se ia doar dupa venituri ci si dupa popularitate si dezvoltare tehnologica, reclama etc! pentru mine oricum bmw e pe primul loc:)))))
0
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 16 Octombrie 2011 - 14:17
Sergiu, nu sunt sigur dar mi se pare ca caroseria are numarul F30
0
0
president_nicksson
Lausanne, Elveţia
la 16 Octombrie 2011 - 15:21
dima, total de acord. problema e ca piataauto ca si alte site'uri din MD (inclusiv Protv) nu pun niciodata sursa stirii si de asta nu ai idee cat e de credibila. in principiu, companiile includ valoarea brandului in total assets, de la care se calculeaza deprecierea, amortizarea in fiecare an. inchipuieti la un investitor sai spui da bmw ii mai popular (ca exemplu), dar mercedes are venituri mai mari, in cine ar investi el?

pt mine dacia sandero e pe primul loc)))
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 16 Octombrie 2011 - 15:40
Imi place enorm, dar si mai tare astept coupe-ul...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 16 Octombrie 2011 - 15:44
Consumul e impresionant... BRAVO BMW!!!
0
0
Mihail
Chişinău
la 16 Octombrie 2011 - 19:23
dima vreau sa te aduc la cunostinta ca toyota din 2008 e cel mai valoros si cel mai mare grup auto din lume ... da despre bmw stiu ca era a 3 lea dupa mercedes iar anu acesta la dat jos ....
da huipaimiosh ... statistishele estea...
da nare cum bmw sa sie primu... o marca care cum am spus face putin shi bun ... ...
0
0
Mihail
Chişinău
la 16 Octombrie 2011 - 19:25
da aici noi nu ne intelegem de loc... sunt mai multe sensuri ..
mam referit la branduri auto ca in general pe apple google si cocacola degraba nui da jos nimeni ... :)

http://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=6
0
0
dima
Chişinău
la 16 Octombrie 2011 - 23:16
http://new.piataauto.md/news.php?title=care-sunt-cele-mai-valoase-brand-uri-toyota-isi-recastiga-titlul-de-cel-mai-valoros-brand-auto&n=5738

iata lincul despre branduri!
0
0
Mihail
Chişinău
la 17 Octombrie 2011 - 18:17
dima aici a fost o chestiune de foarte putin timp... cind toyota afectata de criza si de imaginea strikata de americani i sa dat in jos rangu... da a fost pe foarte putin timp nu pe 3 ani cum ai spus..... da palibomu nu ma intereseaza sie cum a shi :)
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!