Prima pagină  »  Ştiri  »  MQB – Grupul Volkswagen vrea să revoluţioneze industria auto
3 FEBRUARIE 2012, 11:51
4,319
4
MQB – Grupul Volkswagen vrea să revoluţioneze industria auto
De Valeriu Bahnaru
10
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
De multe decenii, cei de la Volkswagen s-au dovedit a fi maeştri în a construi mai multe modele pe aceeaşi platformă tehnică, economisind astfel costuri de producţie şi diversificându-şi gama cu investiţii eficiente. Astăzi, atunci când grupul Volkswagen are în portofoliul său 8 mărci de autoturisme – Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat, Skoda şi Volkswagen – standardizarea inteligentă a componentelor şi a platformelor tehnice poate aduce raţionalizări de miliarde din costurile de producţie. Or, un cost mai eficient al producţiei îi permite producătorului să aibă un preţ final mai competitiv al produsului, şi, la fel de important, îi permite o marjă de profit mai consistentă.

Astăzi, nu mai este un secret pentru nimeni că platforma actuală a lui Volkswagen Golf este folosită pe o serie lungă de modele ale grupului VW: Golf (în toate tipurile de caroserie), Jetta, Tiguan, Touran, Scirocco, Audi A3 (în toate versiunile de caroserie şi performanţă, inclusiv S3 şi RS3), Seat Leon, Skoda Octavia, Yeti. Cam toate aceste modele au acelaşi ampatament, chiar dacă dimensiunile totale diferă datorită designului şi siluetei diferite. În mod similar, platforma de segment mai mic, folosită la Polo, se utilizează şi pentru Fabia, Roomster, Seat Ibiza sau parţial Audi A1.

Acum, însă, Volkswagen dezvăluie primele informaţii despre noua sa platformă tehnică, MQB, cu care vrea să ducă standardizarea substratului modelelor sale la un nivel fantastic. MQB vine de la expresia „Modularer Querbaukasten”, ceea ce înseamnă o matrice modulară transversală. Cu alte cuvinte, inginerii germani au conceput o platformă tehnică modulară, cu lungime foarte uşor modificabilă în procesul de producţie, pe care o vor putea folosi la cel puţin 60 de modele ale grupului VW!

Pe noua platformă MQB vor fi construite automobile cu motor poziţionat transversal în faţă, în special cu tracţiune faţă. Totuşi, platforma este prevăzută şi pentru versiuni cu tracţiune integrală, şi chiar pentru versiuni cu propulsii alternative, hibrizi şi electrice.

Din schiţa de mai jos se poate distinge conceptul elaborat de inginerii germani. Platforma MQB are module fixe ca şi dimensiuni şi construcţie, dar şi flexibile, care pot fi alungite sau compactate în funcţie de modelul pentru care este folosită. Astfel, în viitorul apropiat, noua platformă se va regăsi pe o parte impunătoare a modelelor grupului VW, de la micile hatchback-uri de oraş până la sedan-urile largi şi van-uri. MQB va asigura substratul tehnic pentru viitoarea generaţie a lui VW Golf (Golf 7), a viitorului Audi A3 şi a viitoarei Skoda Octavia. Lista nu se opreşte nici pe departe aici – pe baza lui MQB vor fi construite chiar şi viitoarele Polo, dar şi Passat! De la mic la mare, cu alte cuvinte... Toate cu o mulţime de componente comune, şi cu o eficienţă nemaivăzută în costurile de dezvoltare a noilor generaţii şi producţie a acestora.



Un alt element strategic al noii platforme MQB sunt punctele identice de fixare a motoarelor. Sub capota viitoarelor modele se vor putea regăsi orice motoare din gama propulsoarelor moderne TSI şi TDI. Germanii mai anunţă şi un viitor motor turboaspirat pe benzină, de 1.2 litri, dar şi un nou turbodiesel, de doar 800 cm cubi! Mai mult ca atât, mai multe din motoarele noi în patru cilindri vor avea posibilitatea deconectării a 2 dintre cilindri în regim de condus constant, eficientizând astfel consumul cu până la 0.4 litri/100 km. Odată cu noua platformă tehnică, vor debuta şi 20 de inovaţii în materie de siguranţă ale grupului VW.

Şi ca lucurile să devină şi mai clare, aflaţi că producătorul german îşi va reutila o mare parte din uzinele sale pentru producţia platorfmei MQB, iar aceeaşi linie de asamblare va putea produce fără întrerupere şi Passat-uri, şi Polo, şi Golf-uri şi A3-uri, şi Fabii şi Octavii şi toate celelalte 60 de modele care vor împărţi cu timpul această platformă comună! Practic, creierul electronic al liniei de asamblare va ajusta pentru fiecare nou vehicul lungimea şi componentele specifice necesare, şi va rula asamblarea. Asta înseamnă că în viitor uzinele grupului Volkswagen vor putea fi multi-brand, acolo unde acest lucru va fi raţional, de pe poarta lor ieşind o listă lungă de modele ale diferitor mărci ale grupului. Or, producţia locală a mai multor modele poate reduce şi cheltuielile de transport, reflectate în produsul final...

Nimeni nu a mai făcut aşa ceva în industria auto până acum. Ceea ce au conceput inginerii grupului Volkswagen e cu adevărat revoluţionar şi probabil îi lasă cu gura căscată pe o mare parte din concurenţi. S-ar putea ca, peste mai mulţi ani, foarte mulţi să privească marjele de profit, eficienţa şi ascensiunea grupului VW cu o invidie neputiincioasă, care i-ar putea arunca în faliment pe cei slabi...
COMENTARII (4)
Crazywolf
Chişinău
la 3 Februarie 2012 - 14:13
mda. serios s-au apucat de lucru :) bravo...
0
0
Mihail
Chişinău
la 3 Februarie 2012 - 16:14
sam ai zica nemtii ca hitler e o parte neagra a istoriei...... da ei acum maninca de pe spatele lui.....
0
0
Nikita
Chişinău
la 3 Februarie 2012 - 22:55
100%
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 4 Februarie 2012 - 11:10
mda...interesant...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!