Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Geneva 2012: Interiorul lui Tesla Model S, un mare computer cu inserţii de lemn

13 Martie 2012 - 14:52
Ilie Toma
Geneva 2012: Interiorul lui Tesla Model S, un mare computer cu inserţii de lemn
După ce a construit peste 2,200 de exemplare Tesla Roadster cu propulsie pur electrică, producătorul american de maşini electrice vrea să treacă la un nou nivel, aducând în vizor primul sedan mare electric de serie. Model S este numele acestuia, iar noua creaţie electrică s-a lăsat descoperită la Geneva.

Fără îndoială, designul maşinii este unul atrăgător şi de detaşează de convenţionalul maşinilor verzi cu grijă faţă de mediu. De fapt, Tesla a pus întotdeauna accentul pe performanţă şi îndrăzneala de a face lucrurile altfel, şi o face la fel în cazul lui Model S. Model S este, de fapt, un sedan premium cu 5 uşi, hayonul portbagajului deschizându-se cu tot cu lunetă. Acesta măsoară aproape 5 metri lungime (4,978 mm), iar arhitectura deosebită i-a permis să ofere un volum al portbagajului absolut record. Cu poziţia normală a scaunelor, volumul constituie 813 litri (!), iar odată cu rabatarea banchetei spate spaţiul de încărcare creşte la 1,645 litri.

Motorul electric este compact în dimensiuni, însă livrează o putere maximă de 362 CP, între 6,500 şi 10,000 rpm. Nici valoarea cuplului maxim nu este mai puţin impresionantă, situându-se la nivelul de 415 Nm. Motorul poate fi turat până la 16,000 rpm, iar viteza maximă a maşinii ajunge la 209 km/h. Prima sută este prinsă după 5.9 secunde de la start. Electromotorul îşi transmite puterea roţilor spate prin intermediul unei cutii de viteze fixe. Adică nu există decât o singură treaptă fixată, iar în viteza creşte odată cu creşterea turaţiilor motorului. Chiar şi atunci când se doreşte cuplarea în marşarier, motorul electric va avea pur şi simplu un sens invers de rotaţie, mişcând sedanul în direcţie inversă. Interior este cel ţinut secret până acum, însă. La Geneva, am putut cunoaşte habitaclul lui Model S şi am fost uimiţi să descoperim un mega touch-screen pe consola centrală, cu ajutorul căruia se pot dirija majoritatea funcţiilor maşinii şi un alt display în locul ceasurilor de bord tradiţionale. În rest, interiorul e pustiu de orice alte comenzi convenţionale, doar volanul mai păstrând câteva comenzi vitale, precum indicatoarele de direcţie, pornirea farurilor sau setarea sensului de mers. Dacă sunteţi un programist bine plătit, sau un amator entuziast de tehnologii informaţionale, tocmai v-aţi găsit automobilul perfect. De fapt, nu e de mirare, pentru că şi Elon Musk, fondatorul Tesla, este, în esenţă, un programist genial... Tesla Model S este oferit cu opţiunea a trei seturi diferite de baterii – de 40 kWh, 60 kWh, sau 85 kWh. Se pare că sedanul are deja asigurat un succes mult mai mare decât roadsterul, întrucât Tesla a primit peste 8,000 de pre-comenzi pentru Model S.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (8 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter