Mazda a lansat noua EZ-6 în China, un model electrificat cu tracţiune spate, care va înlocui actuala Mazda6

26 Aprilie 2024, 10:17
Redacţia PiataAuto.md
Mazda e notoriu de sceptică în propulsia electrică, poate chiar mai sceptică decât Toyota, deşi e mai puţin vocală. Însă singurul model electric lansat de Mazda până acum, MX-30, are o autonomie atât de mică şi vânzări atât de slabe, încât aproape toată lumea a uitat de el, şi se limitează în a admira modelele sport ale Mazda, precum MX-5, sau SUV-urile noi, cu arhitectură cu motor longitudinal şi motoare mari de 3,3 litri, cu 6 cilindri în linie. Dar pentru China, Mazda a făcut totuşi un efort suplimentar şi a lansat noua Mazda EZ-6, un model electrificat cu tracţiune spate, succesor moral al lui Mazda6.
Niponii menţionează că ceea ce vedem acum are încă rol de prototip şi ar mai putea suferi modificări, dar confirmă din start că acesta va ajunge în producţia de serie.
Cuvântul-cheie de aici e „electrificat”, nu „electric”. Deci va exista şi o versiune plug-in hibridă, confirmată de Mazda în detaliile cu text mărunt ale informaţiilor publicate. Dar totodată japonezii menţionează că maşina va avea şi o versiune pur electrică, cu baterii.
Tehnologia propulsiei electrice şi a bateriilor va fi furnizată de partenerul local din China al Mazda, Changan Automobile, întrucât chinezii sunt deja mult mai avansaţi în aceste tehnologii şi au tot lanţul de furnizori la îndemână. Însă sistemul plug-in hibrid va fi furnizat de Mazda, iar întrucât vorbim de tracţiune spate în ambele cazuri, asta ne face să credem că noul model foloseşte platforma ultimelor SUV-uri Mazda, cu motor longitudinal.
Japonezii spun că versiunea plug-in hibrid, cea concepută de el, va avea o distribuţie perfectă de 50:50 a greutăţii între punţi, va beneficia de suspensie multilink pe spate şi va avea chiar şi un spoiler activ pentru a genera forţă de apăsare suplimentară la viteze mari.
Mazda menţionează că versiunea plug-in hibridă a lui Mazda EZ-6 va avea o autonomie totală de peste 1.000 km, iar versiunea electrică va garanta 600 km autonomie în ciclu chinezesc CLTC.
Trebuie să menţionăm şi saltul major făcut de acest model nou Mazda în calitatea interiorului. Acesta pare să aducă elemente de confort şi lux pe care nici măcar mărcile premium germane actuale nu-l mai au.
De asemenea, avem şi un nou design al bordului, în sfârşit, cu un display mult mai mare, care va fi în sfârşit unul tactil şi la Mazda.
Deşi modelul pare a fi o creaţie destinată doar Chinei la această etapă, dată fiind folosirea platformei curente de SUV-uri şi a aceluiaşi sistem de propulsie plug-in hibridă, e foarte posibil ca Mazda să lanseze în cele din urmă acest model şi pe alte pieţe.
1
2,217
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!