Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Geneva 2012: Volvo V40, un model suedez de excepţie

11 Martie 2012 - 11:06
Ilie Toma
Geneva 2012: Volvo V40, un model suedez de excepţie
Chiar de la apariţia primelor imagini cu noua generaţie Volvo V40, se putea distinge o siluetă absolut neobişnuită pentru noul model suedez, situată undeva la hotarul dintre noţiunile de hatchback şi wagon. Odată adusă la Salonul Auto de la Geneva, noua generaţie V40 se dovedeşte a fi unul din cele mai inovative modele suedeze create până acum.

E clar, Volvo a prins serios la puteri în urma achiziţiei de către Geely şi acum demonstrează acţiuni tot mai concludente în afirmarea sa.

S60, apoi V50, au fost modele care au deschis oarecum calea spre o nouă eră. Însă noul V40 vine cu o identitate puternică, o siguranţă calmă în propriile forţe, şi un set de atribute care îl fac unic şi atractiv.

Silueta sa constituie primul avantaj, V40 reuşind să obţină linii dinamice, proporţii excelente, dar să rămână şi practic în acelaşi timp. Da, pentru că linia proeminentă a portbagajului îi dă un caracter puternic, dar îi sporeşte şi volumul de încărcare a acestuia.

Iar motorizările disponibile pentru noul model suedez nu-i trădează formele atletice. Cel mai puternic propulsor este unul turboaspirat pe benzină, în 5 cilindri şi 2.5 litri capacitate, care dezvoltă tocmai 254 CP şi 400 Nm! Cu acest motor sub capotă, noul Volvo V40 poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6.7 secunde, şi asta condiţiile în care propulsorul de top vine cuplat doar la o transmisie automată. Pentru cei care îşi vor dori un dinamism pronunţat, dar puţin mai calm, va exista opţiunea unui motor de 2.0 litri şi 213 CP, cu o configuraţie asemănătoare de 5 cilindri în linie.

De fapt, şi în anii ’90 ai secolului trecut, motoarele Volvo în 5 cilindri erau printre cele mai apreciate, şi, deşi acestea au continuat să fie produse până astăzi, noul Volvo V40 pare să pună un accent mai puternic ca niciodată pe acestea. De fapt, din cele 8 motorizări disponibile iniţial pentru noul V40, 5 vor fi reprezentate de motoare în 5 cilindri, inclusiv diesel! Bine ţi-ai regăsit identiatea, Volvo!

Cea mai eficientă versiunea a lui Volvo V40 va fi 1.6 D DRIVe, cu un propulsor diesel de 1.6 litri sub capotă, capabil să livreze 115 CP şi un cuplu maxim de 285 Nm. În cazul în care acesta este cuplat la transmisia manuală, în 6 rapoarte, nivelul emisiilor CO2 va constitui doar 94 g/km, iar consumul mixt se va situa la valoarea de 3.6 litri/100 km. Toate motozitările noului Volvo V40 sunt dotate cu sistem Start/Stop şi sistem de recuperare a energiei la frânare.

E deosebit de interesant sistemul de asistare a direcţiei, unul electric, de altfel. Acesta oferă trei moduri de de operare – Low mode, Medium mode şi High mode. În regimul Low Mode, maşina intervine cu maximă asistenţă în operarea volanului, făcându-l „moale” şi uşor în virare. Pe de altă parte, în regimul „High mode”, maşina intervine mult mai puţin, oferind un volan mai rigid şi mai bine conectat cu drumul, devenind astfel perfectă pentru cei mai entuziaşti şoferi.

În interior, designul scandinav puritan şi tehnologiile de ultimă oră sunt la ele acasă. Instrumentele de bord sunt redate de un display de înaltă rezoluţie, care ia locul indicatoarelor analogice obişnuite. Iar odată ce vitezometrul şi turometrul sunt afişate pe un display, te poţi juca şi de-a starea de spirit, afişându-le în diferite moduri. Ca şi în cazul sistemului de direcţie, indicatoarele de bord dispun de 3 regimuri de afişare – Elegance, Eco şi Performance. Elegance vine cu culori calme creând o ambianţă tradiţională, sobră şi rezervată a interiorului lui V40. Eco vine cu un fundal verde, şi cu un „ECO-metru”, care îi oferă celui de la volan un instrument de măsurare a stilului eficient de condus. Regimul Performance transformă fundalul într-unul roşu, iar în rol principal vine turometrul, în locul vitezometrului din celelalte două regimuri. Acest regim mai oferă şi un instrument special, care informează şoferul despre nivelul de putere generat de motor din totalul disponibil, într-un anumit moment.

În fine, ambianţa interiorului este desăvârşită de un sistem audio de înaltă fidelitate, cu 10 difuzoare, elaborat de cei de la Audissey Laboratories. Aceştia se laudă că au creat acustica perfectă, ţinând cont de formele interiorului maşinii, eliminând astfel orice posibilitate de distorsiune cât de mică.

Producţia noii generaţii Volvo V40 va începe în luna mai la aceeaşi uzină în care a fost construit precedesorul său: în Ghent, Belgia. După cum ne-au declarat repezentanţii Volvo la standul lor de la Geneva, compania suedeză se aşteaptă la un volum anual de vânzări de 90,000 de unităţi pentru noul V40.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (12 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter