Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

O nouă alianţă în industria auto: General Motors şi PSA Peugeot-Citroen

1 Martie 2012 - 09:45
Ilie Toma
O nouă alianţă în industria auto: General Motors şi PSA Peugeot-Citroen
Grupul francez PSA Peugeot- Citroen se află într-o situaţie dificilă în acest moment, iar General Motors, deşi încă nu stă bine pe poziţii în Europa, a reuşit să revină în forţă în 2011, redevenind cel mai mare constructor de maşini la nivel global. Noua alianţă globală, anunţată de cei doi mari producători, vine să aducă beneficii pentru ambii parteneri, contribuind la costuri mai mici şi profitabilitate mai mare. PSA pare să meargă astfel pe urmele conaţionalului său, Renault, care acum 10 ani a creat o alianţă cu Nissan. Alianţa Renault-Nissan s-a dovedit a fi un succes strategic semnificativ, iar PSA Peugeot-Citroen colabora de mai mult timp cu un partener nipon – Mitsubishi – preluând platformele tehnice de la acesta şi oferindu-i propulsoare diesel pentru unele regiuni în schimb. O colaborare mai strânsă cu Mitsubishi nu a fi fost cel mai inspirat pas, probabil, pentru că şi producătorul nipon nu este în cea mai bună formă acum. Pe de altă parte, alianţa nou-creată cu General Motors se axează pe două direcţii esenţiale, extrem de necesare francezilor. Cei doi parteneri urmează să folosească platforme tehnice comune pentru vehiculele lor, iar în unele cazuri, unde folosirea în întregime a platformelor nu va fi posibilă, vor fi utilizate în comun componente modulare. Cea de-a doua direcţie prevede formarea unei companii comune, rolul căreia va fi cel de a purta relaţii cu furnizorii şi de a primi livrările de la aceştia, direcţionându-le spre locaţiile de asamblare ale celor doi partneri. Poate părea o decizie bizară la început, însă centralizarea comenzilor de compo- nente ale celor doi parteneri formează o singură entitate de achiziţie, care va cumpăra componente de 125 miliarde de dolari anual, iar la astfel de volume fantastice, e mult mai uşor să convingi furnizorii să-ţi ofere cel mai redus preţ posibil la componentele livrate. Atât francezii, cât şi americanii de la GM, menţionează că procesele de de vânzare a maşinilor nu vor fi nicidecum modificate, astfel încât mărcile din portofoliul alianţei vor continua să vândă şi să se promoveze independent, pe un substrat concurenţial obişnuit. Pe lângă beneficiile economice viitoare, PSA Peugeot-Citroen se aşteaptă şi la beneficii imediate semnificative. Francezii estimează că noua alianţă, formată de ei împreună cu GM, va spori atractivitatea acţiunilor lor, astfel încât aceştia vor acumula în timpul imediat apropiat peste 1 miliard de euro din partea acţionarilor şi investitorilor. Pe lângă acest fapt, GM va cumpăra alte 7% din acţiunile PSA

Peugeot-Citroen, ca parte a acordului noii alianţe, devenind astfel cel de-al doilea acţionar ca importanţă în grupul francez. Ce ar putea obţine GM în schimb, vă întrebaţi, probabil. Ei bine, principala divizie europeană a celor de la GM este Opel, care are, în prezent, o gamă de modele extrem de atractivă, dar care, din cauza faptului că este limitat să vândă doar în Europa, nu reuşeşte să iasă pe linie de profit. Chevrolet, o altă marcă a grupului GM, vinde bine în Europa centrală şi de est, însă aproape deloc în vestul continentului. O alianţă cu grupul francez, bine poziţionat în Europa, le va permite americanilor reduceri semnificative de costuri, ceea ce le va aduce o eficientizare importantă a a operaţiilor lor europene. Pe de altă parte, în momentul în care PSA Peugeot-Citroen ar reîncepe să aducă profit cu ajutorul platformelor GM, americanii vor avea o parte importantă din acesta. Iniţial, colaborarea comună se va focusa spre automobilele de clasă compactă şi medie, van-uri şi crossover-e. Primele vehicule dezvoltate pe platforme comune ar urma să fie lansate către anul 2016.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter