Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Cu maşina în Europa (Partea 2): Germania

13 Iunie 2012 - 10:20
Ilie Toma
Cu maşina în Europa (Partea 2): Germania
Germania e, probabil, ţara cea mai adirmată de şoferii pasionaţi de condus dinamic, datorită autostrăzilor fără limită de viteză. Totuşi, şi Germania ascunde câteva reguli de circulaţie mai puţin cunoscute, despre e care e bine să fii avizat înainte de a călători la bordul unei maşini în această ţară. Să începem cu legendara lipsă a limitei de viteze pe autobahn-urile germane. E adevărat, o limită implicită nu există, însă pe mai mult de jumătate din distanţele autostrăzilor germane sunt impuse limite zonale de viteze, marcate cu indicatoare corespunzătoare de limitare. De obicei, limitarea vitezei se practică mai ales pe autostrăzile de centură în jurul oraşelor sau în regiunile de intersectare, acolo unde există fluxuri de maşini care se alătură autostrăzii. De asemenea, foarte multe autostrăzi au panouri care pot afişa în mod electronic indicatoare de circlulaţie, iar o mare parte din acestea impun limitarea vitezei pe timp de noapte. Deci, acolo unde există limitare, ea trebuie respectată cu stricteţe.

Deplasarea cu viteze mari pe autostrăzi, acolo unde acest lucru e permis, nu anulează responsabilitatea celui de la volan de a ajusta viteza în funcţie de condiţiile reale de trafic. Spre exemplu, dacă în urma unui accident, se constată că viteza prea mare a avut un rol agravant, şoferului îi pot fi impuse sancţiuni suplimentare.

Un element îmbucurător pentru cei care călătoresc cu maşina este lipsa vreunei taxe de drum directe pentru folosirea autostrăzilor germane, sub forma unei viniete sau plăţi la traversare. Deci, atunci când intraţi în Germania, nu mai aveţi grija achiziţiei vreunei viniete. Şoferii germani plătesc taxe anuale pentru maşinile lor, iar fondul rutier este, în mare parte, suplinit din taxe incluse în costurile combustibililor. Acum câteva săptămâni, în Germania a existat o iniţiativă de a introduce o taxă de drum sub forma unei viniete, care a fost respinsă vehement de oficialităţile guvernamentale responsabile, care au declarat că folosirea liberă a autostrăzilor este un drept al şoferilor germani, care şi aşa achită taxe în preţul carburanţilor.

Nu uitaţi că şoferii germani sunt printre cei mai buni din Europa, fapt demonstrat şi statistic. Mai mult ca atât, peste 34% dintre şoferii germani se consideră a fi şoferi excelenţi, cu abilităţi avansate de condus. Un condus stângaci în trafic i-ar putea irita, prin urmare, chiar dacă aceştia îşi vor păstra amabilitatea în trafic... În localităţi, limita de viteză este de 50 km/h, iar în afara lor, pe drumurile extra-urbane simple, de 100 km/h. Pe autostrăzi aţi putea circula oricât de rapid puteţi, însă nu şi oricât de încet – limita minimă de viteză este de 60 km/h. O altă regulă, introdusă acum câţiva ani, a instituit aşa-numitele „zone verzi” în centrele unor mari oraşe germane. Pentru a avea acces în aceste zone, automobilele trebuie să aibă pe parbziz un abţibild, care atestă clasificarea maşinii în funcţie de nivelul emisiilor CO2. Astfel, doar maşinile care primesc culoarea verde au dreptul de acces în zonele verzi. Acest tichet poate fi obţinut la atelierele auto sau dealerii de maşini şi costă aproximativ 10 Euro, fiind valabil pe întreaga perioadă de exploatare a maşinii. Deci, investiţia se merită, în raport cu riscul unei amenzi pentru lipsa acesteia. Dacă vreţi să evitaţi bătaia de cap şi plata acestui preţ, atunci puteţi să evitaţi pur şi simplu zonele verzi din aceste oraşe. Poliţia germană atrage o atenţie deosebită tipului de anvelope instalate pe maşini. În perioada verii nu e problemă prea mare, dar pe timp de iarnă circulaţia cu anvelope de vară e interzisă şi poliţia are dreptul de a interzice deplasarea de mai departe a maşinii echipate necorespunzător, creându-vă costuri usturătoare şi într-un final obligarea echipării cu anvelope de iarnă sau all-season. Pe timp de ceaţă sau ploaie, e obligatoriu să se circule cu farurile incluse. Depăşirea unui autobuz de şcoală este interzisă dacă acesta frânează pentru a opri. O altă regulă puţin cunoscută îşi face efectul în intersecţiile semaforizate, atunci când semaforul e inclus în regim de galben intermitent continuu (de obicei noaptea). Dacă în ţara noastră putem traversa intersecţia, aplicând, simplu, priorităţile date de indicatoare sau de cedarea pe dreapta, atunci în

Germania e obligatoriu ca şoferii să oprească deplin maşina la intersecţie, după care să continue deplasarea, indiferent dacă au sau nu prioritate conform indicatoarelor. Vă dorim drum bun prin Germania!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter