Fondatorul Rimac spune că bogaţii vor maşini puternice cu motoare cu combustie, analogice, nu electrice, şi dezvăluie că cele 150 exemplare de Nevera n-au fost încă vândute

9 Mai 2024, 12:25
Redacţia PiataAuto.md
Rimac Nevera e cu siguranţă cea mai fascinantă maşină electrică din câte au fost create vreodată până acum, cu o performanţă de 1.914 CP, dincolo de performanţa oricărei Tesla sau Lucid, iar partea şi mai impresionantă e că toată ingineria a fost creată practic de la zero de către compania croată începută cândva într-un garaj. Ulterior, Rimac a primit investiţii majore de la Porsche şi în cele din urmă a ajuns ca marca Bugatti să-i fie transferată în gestiune, fapt care spune cel mai mult despre geniul ingineresc al celor de la Rimac, dacă Porsche şi grupul VW au avut încrederea să-i încredinţeze ditamai marca Bugatti companiei croate. Ei bine, acum Mate Rimac, fondatorul Rimac, a făcut câteva declaraţii surprinzătoare.
În cadrul unui eveniment dedicat maşinilor electrice, organizat de Financial Times la Londra, Mate Rimac s dezvăluit audienţei din sală faptul că cele 150 de exemplare de Rimac Nevera, la cât a fost stabilită producţia limitată, încă nu au fost vândute! Hypercar-ul costă 2 milioane de dolari, dar e un preţ relativ justificat în raport cu ingineria şi performanţa sa. Însă până acum, doar circa 50 din 150 exemplare au fost vândute, o cifră care e şocant de mică, or, maşina e atât de admirată în toată lumea, încât toţi presupuneau că exemplarele limitate ale acesteia sunt vândute demult.
Mate Rimac a fost foarte sincer în aprecierea sa, dată situaţiei. „Bogaţii vor supercar-uri şi hypercar-uri puternice, dar cu motoare cu combustie, analogice, nu electrice.”
Acesta a adus o comparaţie cu ceasurile super scumpe, de colecţie, care pot costa şi 200.000 dolari, arătând că un asemenea ceas nu va niciodată electronic, ci exclusiv analog şi mecanic. „Un Apple Watch poate face totul mai bine, inclusiv să arate timpul mai exact şi mai eficient decât unul mecanic, iar pe lângă asta să-ţi măsoare ritmul cardiac şi încă o mie de alte funcţii, şi totuşi nimeni nu va plăti vreodată 200.000 pe un Apple Watch”, a mai spus Mate Rimac.
În discuţiile de la conferinţă au fost aduse şi alte exemple, precum sistemele audio high-end, de top absolut, care sunt la fel preponderent analogice, ba chiar unii preferă să asculte înregistrări pe vinil pentru că sunt mai pline de suflet şi emoţie, în loc de formatele digitale. „Exact aşa e şi cu maşinile din liga de vârf absolut, oamenii din acea nişă caută emoţia absolută în maşini, şi per total maşinile combustie sunt mai plăcute în condus şi mai pline de emoţii”, a mai spus Mate Rimac.
Acesta a mai spus că dezvoltarea lui Nevera a început în 2017, când maşinile electrice erau ceva exclusivist, foarte dorit. Ulterior, propulsia electrică a devenit ceva foarte răspândit şi oamenii foarte bogaţi doresc deja să se diferenţieze, cumpărând ceva analogic şi mecanic.
De fapt, noi ar fi şi elementul de atemporalitate. O maşină cu combustie, cu componente mecanice, îşi poate păstra consistenţa şi calităţile neatinse în timp, pentru decenii înainte, în timp ce una electrică, fie şi Nevera, va avea inevitabil un proces de degradare a bateriei. Iar dacă e pusă la păstrare şi bateria nu e utilizată, procesul nu e neapărat pus pe pauză. Iar la revânzare peste 10 sau 20 de ani, o Nevera ar putea costa mult mai puţin, deci va genera o pierdere mare de bani, în timp ce un Ferrari va avea un preţ foarte bun, iar cu cât mai mult e păstrat, cu atât preţul va creştere. Şi oamenii bogaţi ştiu de obicei să-şi calculeze bine investiţiile şi să evite pierderile evidente.
Cel mai impresionant în această situaţie e că această apreciere vine de la omul genial din industrie, care a reuşit imposibilul în domeniul maşinilor electrice. Mate Rimac nu şi-a ascuns niciodată pasiunea pentru maşinile cu combustie, dar totuşi, ceea ce spune el acum sună ca un drum fără perspective pentru modele electrice de vârf precum Rimac Nevera, ceea ce poate determina compania să se reprofileze puternic. În acest context, Mate Rimac a confirmat că Bugatti va rămâne cu certitudine la motoarele pe combustie şi nu va face o tranziţie spre propulsia electrică.
1
16,443
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!