BMW a lansat noul M4 CS, o nouă ipostază acordată special pentru pasionaţii de maşini puritane, care pot deveni clasice din prima zi

8 Mai 2024, 10:55
Ilie Toma
Chiar dacă modelele Mercedes-AMG compacte continuă să insiste pe motoare de 4 cilindri, combinate cu sisteme hibride, iar fanii nu sunt prea încântaţi, BMW continuă să bucure pasionaţii auto cu maşini de performanţă făcute cu abordarea temeinică şi ingrediente atemporale, care vor fi apreciate întotdeauna. Acum BMW a lansat noul M4 CS, o nouă ipostază acordată special pentru fanii de maşini puritate, din acele maşini care pot deveni clasice din prima zi a achiziţiei.
Noul M4 CS a fost creat pentru a se încadra în ierarhia lui M4 între un M4 Competition şi M4 CSL, ultimul fiind varianta ultra uşoară, creată în omagiul versiunilor similar din trecut, unde maşina e cu 100 kg mai uşoară inclusiv prin renunţarea la multe atribute de confort. Maşina despre care vorbim azi e mai puţin radicală în renunţarea la aceste ingrediente de confort, dar preia o mare parte din spiritul acestor idei speciale superbe.
Motorul de sub capotă e acelaşi legendar S58, cu 6 cilindri în linie, twin turbo, de 3,0 litri, care livrează aici 550 CP, exact puterea cu care a debutat şi M4 CSL ceva timp în urmă. Şi, desigur, motorul nu are niciun apendice de electromotor drept ajutor, niciun electromotor integrat în cutie în vreun sistem hibrid. Aici e forţa de forţa brută a unuia din cele mai fascinante propulsoare cu combustie din câte există astăzi în lume!
Noul M4 CS vine echipat cu sistemul de tracţiune integrală decuplabilă xDrive, cu cutia automată cu 8 trepte, şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde. Modelul a fost alergat şi pe Nurburgring de piloţii diviziei M şi a înregistrat acolo un timp de 7 minute 21,989 secunde.
Iar tracţiunea integrală decuplabilă, la fel ca la alte modele BMW M moderne, înseamnă că şoferul poate alege dacă să beneficieze de cuplu pe toate 4 roţi, sau să treacă maşina în regim de tracţiune pe puntea spate şi să tot derapeze controlat cu ea.
Viteza maximă a noii ediţii e limitată la 302 km/h, iar motorul e şi mai pofticios de turaţii înalte, datorită arborelui cotit forjat, super uşor, iar suporturile de motor sunt mult mai rigide şi neelastice, pentru a asigura un efect prin care aceste turaţii ale motorului sunt transmise mai nefiltrat în caroserie.
O mulţime de elemente ale maşinii sunt realizate din plastic ranforsat cu fibră de carbon, pentru a reduce greutatea, iar aici se include şi acoperişul, şi capota, şi oglinzile, dar şi alte componente. Per total maşina e cu 20 kg mai uşoară decât M4 Competition xDrive, deci nu se ajunge la diferenţa majoră de kilograme, pe care o are M4 CSL, de exemplu.
Până şi scaunele sunt de tip scoică, dar nu sunt cele rigide de pe M4 CSL. Totuşi, modelul vine cu setări care-l fac capabil şi plăcut pe circuit, inclusiv un regim de condus pentru circuit. Şi frânele pot fi de ceramică, opţional.
Cert e că maşina poate fi configurată într-un spirit din ăla clasic, în care culorile erau îndrăzneţe, combinaţiile ambiţioase, iar toate contribuiau la un tablou final al unei maşini savuroase prin fiecare mic detaliu. Apoi, peste 30-40 ani, acele maşini devin şi mai admirate şi căutate, ca mostre de colecţie şi reprezentante elocvente ale unei epoci.
Ei bine, la cât de puţine maşini puritane au rămas în zilele noastre în producţie curentă, care să aibă o asemenea abordare, acest BMW M4 CS e una din acele maşini care e clasică şi de colecţie din prima zi. Pentru că a a mai rămas foarte puţin timp în care asemenea maşini mai sunt posibile.
1
1,396
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!