Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

SPECIAL: O Toyota AE86, găsită în Belgia, cu doar 48 km originali la bord!

25 Iulie 2012 - 08:24
Ilie Toma
SPECIAL: O Toyota AE86, găsită în Belgia, cu doar 48 km originali la bord!
Pentru unii dintre noi, pasiunea pentru automobile ia forme admirabile. Un belgian, care a dorit să-şi păstreze anonimatul, a dezvăluit publicului o bijuterie pe care o ţine garajul său de 25 de ani în stare nouă, ideală: o renumită Toyota Corolla AE86. Modelul este astăzi cu atât mai interesant, cu cât noua Toyota GT86 îşi are originile morale anume în Corolla AE86 a anilor '80. Reţeta era similară – sportivitate pură la preţ accesibil, condimentată cu tracţiune spate şi o manieră de condus formidabilă. Atunci când îţi imaginezi o maşină care a staţionat undeva în condiţii casnice timp de 25 ani, în faţa ochilor îţi apare fără îndoială o vechitură invadată de rugină, obosită de vreme... Însă în cazul exemplarului din Belgia, proprietarul maşinii i-a acordat un tratament absolut special, care a menţinut-o în stare conservată exact ca în momentul în care părăsise poarta uzinei... Acum 25 de ani, belgianul pasionat de acel model şi-a cumpărat maşina şi a condus-o de la showroom până acasă, după care a intrat cu ea în garajul său de la subsol, şi nu a mai scos-o niciodată de acolo... Astfel, maşina a reuşit să adune pe odometru doar 48 km originali! La interior, toate plasticele sunt originale, în stare perfectă, iar pelicula protectoare de pe scaune nici nu a fost scoasă de proprietar. Da, şi astăzi, după 25 de ani, scaunele sunt învelite în peliculă protectoare! Până şi cheile, trei la număr, sunt absolut noi, fiind utilizate o singură dată pentru a porni motorul! Mai mult ca atât, după 25 de ani, maşina încă mai păstrează mirosul de plastic nou, specific exemplarelor din acei ani... În portbagaj, roata de rezervă este şi ea absolut nouă, având aer la presiune standard. Metalul caroseriei nu are nici cea mai mică urmă de corozie stratul de vopsea fiind absolut intact. Şi asta pentru că proprietarul belgian nu a spălat niciodată maşina, ci doar a suflat praful de pe ea cu jet de aer.

La exterior, maşina ar putea fi confundată cu ediţia japoneză a aceluiaşi model, din cauza barelor de protecţie nevopsite în culoarea caroseriei, element care nu era disponibil în mod normal pentru Europa. Belgianul, însă, şi-a comandat maşina cu o serie de elemente personalizate, care o deosebesc niţel faţă de o oarecare altă AE86 care circula pe drumurile europene în acei ani. Deosebirile, însă, denotă cunoaşterea profundă a proprietarului maşinii, şi nu fac decât să-i adauge valoare maşinii. În primul rând, puntea spate e dotată cu diferenţial cu alunecare limitată, care era din nou o opţiune preferată de drifterii japonezi şi americani, şi nicidecum de publicul european. Pe punte încă se mai poate vedea abţibildul „LSD”, aplicat de uzina producătoare. Sub capotă se află motorul original al lui AE86 – un 4A-GE cu inscipţie albastră „16 VALVE” pe top. Acest motor dezvoltă 130 cai-putere de forţă brută japoneză, transmisă roţilor spate.

Vă întrebaţi, probabil, dacă motorul mai e în funcţiune după 25 de ani de staţionare. Este! Şi asta pentru că proprietarul a avut grijă în permanenţă ca acesta să-şi păstreze capacitatea de funcţionare. În primul rând, belgianul a evacuat tot combustibilul din rezervor şi din canalele care duc benzina spre motor – pentru ca aceasta să nu dăuneze materialului acestora. Apoi, la intervale regulate acesta roteşte mecanic motorul şi componentele cutiei de viteze pentru ca acestea să se lubrifieze şi să-şi menţintă ermetizarea. Iar bateria a fost scoasă de sub capotă. Toate sunt noi. Până şi protectoarele de noroi. Până şi manualele de utilizare. Această Toyota Corolla AE86 e o adevărată capsulă a timpului, locul căreia ar fi, de fapt, într-un muzeu. Nu ştim câţi bani ar putea lua belgianul pe această maşină dacă ar expune-o la o licitaţie, însă se pare că acesta nu are de gând să se despartă prea curând de bijuteria din garajul său...
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter