Cadillac s-a răzgândit să treacă total la maşini electrice în anul 2030 şi anunţă că va mai păstra motoarele cu combustie
5 Mai 2024, 11:02 Redacţia PiataAuto.md
Cadillac a fost unul din primii producători care-şi anunţase public în 2021 angajamentul de a renunţa complet la motoarele cu combustie mai devreme decât ar fi fost obligat să o facă şi promisese să aibă o gamă formată 100% din modele electrice către anul 2030. Acum, însă, producătorul american s-a răzgândit, din cauza cererii instabile pentru modelele electrice, care demonstrează că mai e nevoie de motoarele cu combustie, după cum declară vicepreşedintele Cadillac, John Roth.
Foto: Cadillac Optiq
Angajamentul celor de la Cadillac de a trece la maşini electrice le-a dat un avantaj mare de imagine, iar acţiunile lor au fost foarte consistente cu acest angajament, lansând întâi SUV-ul electric Lyriq, apoi lărgind rapid gama cu noi şi noi modele electrice anunţate şi dezvăluite sau chiar plasate în produce Optiq, Vistiq şi Escalade IQ, ultimul fiind o maşină de-a dreptul uriaşă, de peste 4 tone greutate proprie.
Totodată, Cadillac s-a avântat şi într-o zonă a maşinilor electrice construite cu multă muncă manuală şi personalizate până la desăvârşire, ocupând acea nişă cu Celestique, la preţul de circa 340.000-400.000 dolari bucata, înainte ca Rolls-Royce Spectre să fie lansat.
Foto: Cadillac Celestique
Totuşi, deşi Cadillac a dezvoltat şi demonstrat public atât de multe modele, lansând şi precomenzi pentru ele, în producţia propriu-zisă şi livrări a fost plasat deocamdată doar Lyriq şi de curând Escalade IQ. Deci cumva şi cifrele relativ modeste de vânzări au explicaţii, chiar dacă poate şefii Cadillac estimau că număr de precomenzi va fi mult mai mare.
Anunţul de acum a vicepreşedintelui Cadillac, făcut în faţa unui număr mare de jurnalişti, s-a lăsat cu un val de întrebări despre schimbarea de planuri, iar acesta a spus presei că marca americană e nevoită să asculte consumatorii, iar promisiunea anterioară ar trebui tratată ca un deziderat, nu ca o obligaţie.
Totuşi, el a mai menţionat că toate planurile de a lansa noi modele electrice în gama Cadillac rămân în vigoare, doar că pe lângă ele marca va continua să ofere şi modele cu motoare cu combustie. Inclusiv SUV-ul imens Cadillac Escalade cu motor V8 de 6,2 litri, spre exemplu.
Păstrarea motoarelor cu combustie după anul 2030 şi a unor modele imense cu motoare atât de mari, care consumă 20-30 litri/100 km, e cu siguranţă un subiect ce va atrage critici pentru Cadillac, dar pe lângă aceste SUV-uri imense, marca americană produce în prezent câteva sedanuri superbe de performanţă, cu motoare V8, tracţiune spate şi chiar cutie manuală, fiind unul din ultimii producători care mai oferă asemenea combinaţii. Iar păstrarea lor pe un timp mai îndelungat, eventual, va fi cu siguranţă apreciată de fanii acestor maşini speciale.