MODELE DE SUCCES: Honda CR-V
3 August 2012, 07:50
Creatorul SUV-urilor compacte e considerat a fi modelul Toyota RAV4, şi asta pentru că japonezii de la Toyota au fost primii care, în 1994, au lansat pe piaţă modelul lor. Peste doar un an, însă, Honda a venit cu o contra-ofertă greu de neglijat – modelul CR-V. Un singur an ar fi fost insuficient pentru a dezvolta de la zero un nou model, de asta multiplele declaraţii ale celor de la Honda, precum că aceştia lucrau la CR-V înainte de lansarea lui RAV4, par a fi întemeiate.
Cert este că, în toamna anului 1995, la Salonul Auto de la Tokyo, Honda lansa noul CR-V. Dimensiuni practice, utilitate excelentă, eficienţă – acestea erau calităţile care l-au făcut popular pe CR-V. Producţia primei generaţii s-a realizat la uzina Sayama, din Japonia. În 1997 modelul ajungea şi pe piaţa europeană, iar un an mai târziu a
fost dat startul producţiei la uzina britanică Honda, din Swindon. Sub capota primei generaţii trona un motor aspirat natural pe benzină, de 2.0 litri, care dezvolta 128 CP sau 130 CP, în dependenţă de regiune.

Chiar de la prima generaţie, sistemul de tracţiune integrală, numit Real Time 4WD, nu permitea celui de la volan să
intervină în gestionare modului
lui de funcţionare, ci opera deplin automatizat. În mod normal, cuplul era distribuit roţilor faţă, iar atunci când roţile spate pierdeau aderenţă, diferenţialul central cu pompă hidraulică transfera o parte din cuplu şi către roţile spate. La apăsarea frânei, însă, ambreiajul sistemului de tracţiune integrală se decupla automat, pentru ca eventuala includere a sistemului ABS să funcţioneze corect.
În 1999, facelift-ul modelului aducea un nou motor, cu aceeaşi cilindree, dar care dezvolta 147 CP sau 150 CP, în funcţie de regiune. Această schimbare era un răspuns al inginerilor Honda faţă de criticile care spuneau că motorul anterior era prea slab pentru un vehicul de talia lui CR-V.
În 2001 japonezii au lansat cea de-a doua generaţie a lui CR-V. Designul a păstrat elementele principale ale predecesorului său, însă a adoptat şi o serie de elemente moderne importante, menite să-l facă mai stilat. Motorul de sub capotă era unul cu sistem de gestiune variabilă a valvelor i-VTEC, care dezvolta până la 160 CP. Modelul era însă mai mare şi mai greu decât predecesorul său, fapt tratat
contradictoriu de criticii acelor timpuri. În schimb, spaţiul din habitaclu a crescut considerabil.

Cea de-a doua generaţie
Honda CR-V a primit un
facelift în anul 2005, iar
odată cu acesta a
găzduit sub capotă şi un
prim motor diesel i-CDTi,
de 2.2 litri, oferit pe un număr limitat de pieţe. Facelift-ul a adus şi câteva schimbări mecanice – pedala de acceleraţie a devenit una care comunica doar electronic cu motorul, sistemul de tracţiune integrală a fost perfecţionat, iar transmisia automată cu 4 trepte a fost înlocuite cu una nouă, cu 5 trepte.
A treia generaţie a modelului a venit în anul 2007. Din nou modelul a crescut în dimensiuni, mai ales în lăţime, apropiindu-se de talia unui crossover
mediu, şi nu unul compact. Şi concurentul tradiţional al lui CR-V, Toyota RAV4, a mers pe aceeaşi cale, însă. Această generaţie a renunţat la
uşa spate cu deschidere laterală şi a adoptat una cu deschidere verticală. Calităţile dinamice şi manevrabilitatea excepţională ale noii generaţii au fost
printre cele mai apreciate atribute ale modelului.

Facelift-ul din 2009 a adus o nouă generaţie a motorului diesel i-DTEC, dar şi o combinaţie între motorul diesel şi o transmisie automată.
A patra generaţie abia îşi face lansarea
pe piaţa europeană, după ce a debutat
cu succes în SUA. Pentru prima dată,
noua Honda CR-V este disponibilă atât
cu tracţiune pe faţă, cât şi cu tracţiune
integrală. În Europa, modelul este
disponibil cu două propulsorare – unul
pe benzină, de 2.0 litri i-VTEC, şi altul
diesel, de 2.2 litri i-DTEC.
Exemplarele livrate în Europa sunt
asamblate în Marea Britanie, la
tradiţionala uzină din Swindon.
De ce un model de succes? Pentru că din 1995 şi până astăzi Honda a vândut peste 5 milioane exemplare CR-V în întreaga lume! Honda CR-V a fost şi continuă să fie unul din modelele care au definit segmentul SUV-urilor compacte. În ţara noastră, Honda CR-V este un model popular mai ales în rândurile celor care caută o maşină la mâna a două, cu calităţi practice şi cu o fiabilitate excelentă. Totuşi, povestea unei noi generaţii abia începe!
PiataAuto.mdIlie Toma
4
11,998
GALERIE FOTO (52 IMAGINI)
COMENTARII (2)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 3 August 2012 - 20:06
Da... intr-adevar e o masina practica si rezistenta. In genere japonezii is "umnie rebiata"...
0
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 4 August 2012 - 02:16
Pot confirma acest lucru. Un var al mamei coacre si-a luat un CR-V acum cativa ani. Il cumparase de nou dar nu l-a crutat deloc. A muncit in fel si chip masina aia. A carat si ciment cu ea. Intre timp si-a marit business-ul , are un hotel (Arus, daca il stie cineva) dar nu a renuntat la vechea masina.

Mai mult de gura nevestii si-a luat un Q7 pe care a platit cateva zeci de mii de euro. Acum regreta mult sfatul nevestii, deoarece nu se compara masina japoneza cu acel Q7. In acei 7-8 ani cat a purtat-o i-a schimbat doar uneliul si consumabilele.

Tiganii au o vorba, cand vine vorba de cai : "Apa , paie si bataie ...."

0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!