CITIRE ŞTIRE:
Premieră: noua generaţie Volkswagen Golf
6 Septembrie 2012 - 12:35
Ilie Toma
Berlinul a fost gazda
uneia din cele mai aşteptate premiere auto a anului noua generaţie Volkswagen Golf, cea de-a 7-a la număr. Noul Golf 7 debutează cu un design expresiv, dar fără excese, şi promite să coste chiar mai puţin decât predecesorul său!
Se întâmplă mai rar ca noua generaţie a unui model german să aibă un preţ mai mic sau cel mult egal cu al celei precedente, însă de această dată oficialii Volkswagen promit să respecte filosofia de maşină a poporului, care a stat la baza formării mărcii germane şi anunţă că preţul noii generaţii rămâne în Germania identic cu cel al predecesorului său, iar în unele ţări se vor putea găsi chiar şi motorizări care vor deveni mai accesibile! În Germania, preţul noului Golf 7 va porni de la 16,795 Euro, exact preţul de la care pornea şi Golf 6.
Şi totuşi, marea miză a noului Golf 7 este designul, cel care îi va garanta atractivitatea în următorii 6-7 ani, pe întreaga durată a carierei. Germanii nu-şi puteau permite să experimenteze prea mult cu un model atât de important precum Golf şi i-au redat un design care nu face excese la nici un detaliu, păstrează sobreţea clasică germană, dar reuşeşte să fie şi expresiv şi atrăgător în acelaşi timp. Proporţiile maşinii sunt, ca întotdeauna, elementul-cheie, iar noul Golf rămâne fidel tradiţiei începute de predecesorii săi. Spre deosebire de concurenţii săi, care sacrifică spaţiul pe înălţime al pasagerilor spate şi spaţiul portbagajului, în tendinţa de a se apropia de silueta unui coupe, noul Golf rămâne o cutiuţă drăguţă, dar foarte practică şi spaţioasă la interior. Şi asta pentru că Golf nu vrea să se apropie de silueta de coupe, pentru asta existând Scirocco.
Designul şi calitatea interiorul a urcat o treaptă ierarhică superioară, habitaclul noului Golf părând mai degrabă a fi cel al unui model precum Passat, decât al unui hatchback accesibil. Cu siguranţă concurenţii vor avea parte de nouă luptă grea...
Dacă generaţia a 6-a a lui Golf a fost
construită pe aceeaşi platformă
tehnică a lui Golf 5, fiind modificat doar
designul şi adăugate o serie de
tehnologii, atunci noul Golf 7 este
construit pe noua platformă tehnică
modulară MQB a grupului Volkswagen,
care va fi folosită pe o listă lungă de
modele ale grupului, cu capacitatea de
a se adapta diferitor lungimi şi ampatamente.
Toate motoarele, care se vor putea
regăsi sub capota noului Golf 7 au fost
dezvoltate sau perfecţionate recent.
Noua generaţie Golf va primi doar
motoare turboaspirate. La momentul
lansării modelului, în lista
propulsoarelor pe benzină se vor regăsi unităţi TSI de
85 CP şi 140 CP. Motorul 1.4 TSI de
140 CP va avea şi un nou sistem de
gestionare a cilindrilor, care va putea
decupla doi cilindri în momentele de
înaintare cu viteză constantă,
eficientizând astfel consumul. Cifra
oficială de consum mixt pentru acest
propulsor va fi de doar 4.8 litri/100 km.
Şi pe frontul motoarelor diesel Golf va
juca profesionist, venind iniţial cu un
propulsor 1.6 TDI de 105 CP şi un altul
2.0 TDI de 150 CP. Motorul de 105 cai-
putere va avea un consum mixt de
doar 3.8 litri/100 km, în timp ce dieselul
de 150 cai-putere va consuma 4.1
litri/100 km. Mai mult ca atât, va
exista şi o ediţie Golf BlueMotion,
care va avea nevoie de doar 3.2
litri de diesel pentru a parcurge
100 km!
Noua generaţie Golf debutează şi cu o serie lungă de tehnologii noi. Tehnologia care îşi face premiera pe noul model este Multi-colision Braking System un sistem menit să menţină frânarea maşinii în accidente cu impacte multiple. Studiile experţilor germani au arătat că aproape o pătrime dintre accidente sunt formate de impacte repetate, nu doar de unul singur, iar menţinerea frânării până la oprirea definitivă a maşinii poate fi uneori imposibilă pentru cel aflat la volan. Tocmai de asta, noua tehnologie va asigura acest proces, iar dacă şoferul va fi în stare să acţioneze alte comenzi necesare în situaţii extreme, precum accelerarea şi evitarea unui al doilea impact, atunci sistemul se va dezactiva în acel moment, lăsând comenzile la discreţia celui de la volan.
Pe lângă această tehnologie inovativă, noul Golf mai vine cu cruise-control adaptiv, care identifică maşinile care rulează în faţă, ajustând viteza. De asemenea, Golf dispune şi de sistem de frânare automată de urgenţă la identificarea unui pericol de accident. Golf va putea recunoaşte indicatoarele rutiere şi le va afişa pe bord, va observa traiectoria de menţinere a benzilor de circulaţie, iar în dotările superioare va putea direcţiona lumina farurilor în direcţia virării. Mai mult ca atât, noua Golf 7 vine cu un sistem nou de asistenţă la parcare, care identifică locul potrivit de parcare, apoi ghidează volanul pentru o manevră corectă.
După premiera din Berlin, noua generaţie Golf va fi expusă şi la Salonul Auto de la Paris de la sfârşitul lunii septembrie. Primele exemplare Golf 7 vor ajunge deja în showroom-uri în această toamnă.
GALERIE FOTO (37 IMAGINI):