Acum aproape doi ani, Daimler anunţa crearea unui nou brand de camioane, dedicat exclusiv Indiei BharatBenz. Bharat înseamnă, în mai multe dialecte locale, chiar numele ţării India, iar cei de la Daimler au vrut astfel să convingă indienii de specificul pur naţional al noului brand.
India este o piaţă imensă pentru vânzările de camioane, numai în 2011 aici fiind vândute 330,000 de camioane cu sarcini între 5 şi 49 tone. De asemenea, până în 2020, piaţa indiană de camioane ar putea creşte cu cel puţin 80%. În acest context, pasul celor de la Daimler pare o decizie extrem de înţeleaptă.
După anunţul creării noului brand, făcut în februarie 2011, a urmat construcţia prorpiu-zisă a unei noi uzine de camioane, localizată în
regiunea Chennai, acolo unde îşi au sediul mai multe uzine producătoare de automobile. Construcţia noii facilităţi
a însemnat investiţii de aproximativ 700 milioane de euro, şi crearea a 1,400 de locuri de muncă.
În luna ianurie a acestui an, Daimler a dezvăluit şi primul camion BharatBenz, axat spre sarcinile heavy-duty. Acesta este construit pe
platforma lui Mercedes-Benz Axor, simplificată şi adaptată cerinţelelor pieţei indiene. În luna iunie a fost dat şi startul producţiei la noua uzină, iar
acum două săptămâni producţia a intrat în ritm deplin, odată cu ea fiind pornite şi vânzările efective ale camioanelor BharatBenz în India.
Ieri Daimler a marcat o nouă etapă în cucerirea peţei indiene de camioane, prin startul producţiei celui de-al doilea model de camion, destinat sarcinilor medii (9-12 tone). Acesta este de asemenea constuit pe platforma lui
Axor, fiind radical adaptat pentru piaţa locală. Mai mult ca atât, la asamblarea camioanelor BharatBenz se folosesc componente de la furnizorii locali în raport de 85%, fapt care certifică identitatea aproape indiană a mărcii!
Până în 2014 Daimler intenţionează să producă în India cel puţin 14 versiuni de model ale camioanelor BharatBenz.