Piaţa Rusiei a devenit complet dominată de maşini chinezeşti, 9 mărci din primele 10 venind din China

9 Aprilie 2024, 11:45
Redacţia PiataAuto.md
După doi ani de sancţiuni, plecări ale producătorilor occidentali de pe piaţă atât ca producători în fabrici locale, cât şi ca importatori, şi o reconfigurare totală a pieţei, acum piaţa auto Rusiei e complet dominată de maşini chinezeşti, 9 mărci din top 10 venind din China. Doar Lada păstrează întâietatea faţă de acestea şi e singura marcă non-chinezească din top 10.
Situaţia e valabilă atât în statisticile de vânzări ale lunii martie, cât şi pentru întreg primul trimestru al anului 2024. Deja în anul 2023 Rusia a devenit cea mai mare piaţă de export pentru producătorii auto din China, care au exportat peste 850.000 automobile. În acest an, însă, dominaţia mărcilor chinezeşti e şi mai mare, iar în top 10 au apărut chiar şi mărci care la începutul anului trecut nici măcar nu erau vândute în Rusia, precum Jetour.
Astfel, Lada deţine în mod firesc poziţia 1 în clasament, cu 39.908 maşini vândute în martie şi 90.870 maşini vândute în primele 3 luni, vânzând de peste 2 ori mai mult decât următoarele clasate.
Toate celelalte mărci, de la poziţia 2 până la 10 inclusiv, sunt chinezeşti. Pe poziţia nouă, însă, e repetată marca Geely cu menţiunea Belgee, fiind vorba de automobile Geely fabricate în Belarus, la o fabrică deţinută de Geely împreună cu acţionari locali.
Astfel, locul 2 e ocupat de Haval, locul 3 de Geely, local 4 de Chery, iar locul 5 de Changan, cu vânzări de peste 30 mii maşini trimestrial pentru Haval, Geely şi Chery şi 20 mii pentru Changan. Vânzările sunt de circa 10 mii pentru următorii clasaţi — Exeed, Omoda şi Li Auto şi de circa 5.000 trimestrial pentru Gelly Belgee şi Jetour.
Per total, dacă Lada a vându 90.870 automobile în 3 luni ale anului 2024, atunci celelalte mărci chinezeşti din top 10 au vândut 165.668 automobile, deci mărcilor chinezeşti le revine 64,8% din vânzările mărcilor din top 10. Pentru luna martie 2024, Lada a vândut 39.908 maşini, faţă de 71.799 maşini ale celorlalte 9 mărci chinezeşti, deci cota acestora din top 10 a rămas relativ stabilă, la 64,3%.
Aşadar, putem concluziona că şi în anul 2024 piaţa Rusiei va fi principala de export pentru producătorii chinezi. Aceştia exportă în Rusia preponderent maşini cu combustie, nu electrice, deci fără tehnologii noi de propulsie, dar care au deja de mult timp recuperate investiţiile în dezvoltare de modele şi motoare, prin urmare au şi o marjă mare de profit operaţional pentru producătorii chinezi.
1
6,801
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!