Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: noul Audi RS 6 Avant

5 Decembrie 2012 - 08:22
Ilie Toma
Premieră: noul Audi RS 6 Avant
În sfârşit, generaţia actuală Audi A6 primeşte şi versiunea de performanţă extremă RS 6. Tradiţional, modelul debutează în caroserie Avant şi ne convinge că performanţa extremă îşi are loc şi la bordul unui automobil atât de generos dimensionat.

Totuşi, dacă sub capota generaţiei precedente Audi RS 6 se afla un motor V10 cu rădăcini din familia Lamborghini, atunci noile generaţii ale modelelor RS se conformează tendinţelor de downsizing. Noul RS 6 Avant a primit un motor twin-turbo V8 TFSI de „doar” 4.0 litri, care livrează o putere maximă de 560 CP, sau cu 20 CP mai puţin decât V10-le de sub capota generaţiei precedente. Valoarea cuplului maxim a crescut însă simţitor la noua generaţie, la tocmai 700 Nm, faţă de 650 Nm ai predecesorului său. Şi dacă luăm în consideraţie faptul că noua generaţie RS 6 Avant este cu 100 kg mai uşoară decât predecesorul său, atunci parametrii dinamici nu ar trebui să fie deloc mai slabi.

Cele două turbine sunt montate împreună cu intercooler-ul în interiorul spaţiului „V”, format de cele două blocuri cilindrice ale motorului V8. Astfel, admisia motorului este realizată pe exteriorul formei de „V”, în timp ce evacuarea este realizată pe interiorul acesteia. Acest concept permite un design compact şi minimizarea căilor de traversare a gazelor de eşapament către turbine. Iar pentru ca sunetul motorului să fie cât mai pătrunzător, inginerii Audi au echipat noul RS 6

Avant cu un sistem de evacuare cu o valvă specială, care, odată acţionată, rezonează acustica propulsorului la maxim. Iar pentru cei care îşi vor dori şi mai mult, va exista şi opţiunea echipării maşinii cu un sistem sportiv special de evacuare.

Noul Audi RS 6 Avant indică parametri dinamici extrem de interesanţi. Timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h du- rează doar 3.9 secunde, în mare parte datorită sistemului de tracţiune integra- lă quattro, care permite transferarea eficientă a cuplului în momentele de accelerare maximă. Viteza maximă este limitată la plictisitorii 250 km/h, însă va exista un pachet opţional care va strămuta această limită până la 280 km/h şi un alt pachet extrem, care va permite break-ului să prindă viteze de până la 305 km/h.

Pentru a minimiza consumul, germanii au făcut posibilă dezactivarea a 4 din 8 cilindri atunci când maşina rulează cu viteze constante de croaziere. Nu ştim dacă un astfel de regim de condus va fi vreodată atins în viaţa reală la volanul lui RS 6 Avant, sau e doar un sistem pregătit pentru testele de omologare a consumului oficial. Cert este că Audi declară că cifra oficială de consum mixt a lui RS6 Avant va constitui doar 9.8 litri/100 km.

Designul maşinii este unul specific modelelor RS, cu prize masive de aer şi profilări aerodinamice ascuţite. Jantele imense de 20 sau 21 de inch ascund după ele frâne masive, de 390 mm pe puntea faţă. Opţional, se va putea alege şi un set de frâne realizate din ceramică şi fibră de carbon, care vor avea un diametru de 420 mm pe puntea faţă.

La interior scaunele sport, inserţiile de carbon şi pielea cusută cu aţă contrastantă fac legea, asigurând un caracter profund sportiv. De fapt, despre habitaclul lui RS 6 Avant se poate spune cu siguranţă că este unul din cele mai inspirate interioare sportive existente pe piaţă în acest moment.

Producătorul german nu anunţă deocamdată preţul noului RS 6 Avant.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (16 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter