BYD a lansat noul SUV electric Sea Lion 07, un concurent pentru Tesla Model Y, bazat pe o platformă nouă şi desenat de un fost designer Lamborghini şi Audi

14 Mai 2024, 13:58
Redacţia PiataAuto.md
Chinezii de la BYD au lansat pe piaţă un nou SUV electric menit să concureze în segmentul lui Tesla Model Y. Noul model are numele de Sea Lion 07, a fost prefaţat în luna noiembrie şi e şi primul model al BYD bazat pe noua platformă e-Platform 3.0 Evo, care e o evoluţie a celei folosite de sedanul BYD Seal, deja vândut în Europa. Deci, ca şi Tesla Model 3 şi Model Y, cele două modele chinezeşti vor fi foarte apropiate tehnic şi vor concura în segmente comparabile, doar că modelul chinezesc are un preţ mult mai mic, ce porneşte de la circa 26.250 dolari la el acasă.
Din nou, la fel ca în cazul Tesla, noul SUV electric e foarte aproape în design şi de sedanul BYD Seal, având aceleaşi linii în partea frontală, însă deosebindu-se ceva mai mult la înălţimea siluetei.
Foto: Sedanul BYD Seal

Şi posteriorul repetă acelaşi stil al blocurilor optice ca şi sedanul, deci în mod clar noul model a vrut să-şi afirme conexiunea cu acel sedan, care e deja un model foarte popular în multe regiuni ale lumii.
De fapt, noul SUV, la fel ca şi sedanul, e creat de designerul german Wolfgang Egger, omul care a fost în fruntea echipelor de design la Alfa Romeo, Lamborghini şi Audi, iar din 2017 e designerul şef la BYD. Deci, aşa cum spunem de multe ori, succesul BYD şi a multor alţi producători chinezi se datorează şi faptului că au ştiut să atragă talente în design şi inginerie, inclusiv din ţări occidentale, de la alţi producători renumiţi.
Noua platformă modernizată 3.0 Evo nu aduce modificări majore la nivelul amplasării elementelor de bază sau construcţiei exterioare ale acestora, însă aduce actualizări importante la lucrurile mai puţin vizibile, precum consistenţa interioară a bateriei, care are celule amplasate un pic diferit în interiorul carcasei, iar carcasa încorporează printr-o structură diferită acele celule. Bateria e în continuare una fără module, deci celulele sunt direct amplasate în structura carcasei, dar structura nouă a bateriei a permis îmbunătăţirea siguranţei habitaclului în cazul unui impact frontal cu 60%, iar rezistenţa la deformare cu 50%.
De asemenea, noua platformă presupune şi folosirea unui nou electromotor, care poate atinge turaţii de 23.000 rpm, despre care BYD spune că sunt cele mai mari din industrie, dintre modelele produse în serie. Asta îi permite maşinii să atingă 225 km/h fără o cutie de viteze, având în continuare doar reductoare, rămânând totodată eficient la viteze mici.
Noua platformă promite şi o viteză de încărcare mai mare. Chiar şi la -25 grade Celsius, noul model se va încărca cu 40% mai repede decât sedanul, spre exemplu. O încărcare de la 10 la 80% va dura 25 minute şi va trage o putere de 180 kW pe cea mai mare parte a duratei de încărcare. Toate astea sunt realizate în continuare cu baterii de tip LFP din seria Blade, ceea ce permite un preţ mai mic pentru maşina finală.
Noul SUV electric chinezesc va avea trei versiuni de motorizări, două cu tracţiune pe două roţi şi una cu tracţiune integrală. Versiunea incipientă are o putere de 160 kW, deci 231 CP, apoi urmează una de 313 CP, iar ipostaza cu tracţiune integrală are 530 CP. Autonomia variază de la 550 km la 610 km, cu baterii cuprinse între 71,8 şi 80,6 kWh.
Spre surprinderea multora dintre noi, habitaclul noului SUV electric e de-a dreptul luxos, amintind de modelele franceze sofisticate de cândva.
La acest capitol BYD vrea cu siguranţă să-i depăşească pe cei de la Tesla, iar toate astea sunt oferite cu o mulţime de tehnologii ce pot oferi asistenţă în condus la această etapă, iar la o etapă viitoare şi condus semi-autonom.
1
4,244
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!