Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Land Rover adoptă o nouă transmisie automată, cu 9 trepte!

27 Februarie 2013 - 13:02
Ilie Toma
Land Rover adoptă o nouă transmisie automată, cu 9 trepte!
Eeny, meeny, miny, moe – care treaptă s-o cuplez acum? Da, progresul tehnic progresează rapid... la numărul de trepte, iertat fie-ne pleonasmul... Cert este că Land Rover ne anunţă că modelele sale vor fi primele din lume, în producţie de serie, care vor primi o nouă transmisie automată cu tocmai 9 trepte la activ!

Toate cutiile de viteze montate pe modelele Land Rover provin, însă, de la compania germană ZF, iar noua transmisie nu este o excepţie. Deşi şi-au adus contribuţia şi reprezentanţii britanici la realizarea şi adaptarea noii transmisii, ingineria e, totuşi, una germană. Mai mult, Land Rover tocmai le-a luat-o înainte americanilor cu dreptul de a-şi numi modelele drept „primele din lume” echipate cu noua transmisie cu 9 trepte, dar, de fapt, cu ceva timp în urmă şi cei de la Chrysler au anunţat că vor introduce aceleaşi transmisii ZF pe modelele lor, doar că nu au apucat încă să o facă. Şi dacă deschidem cărţile pe faţă cu totul, atunci trebuie să zicem că toată lumea azi cumpără transmisii de la ZF, sau cel puţin o mare parte din industrie, iar asta înseamnă că în scurt timp vom vedea inovaţia cu 9 trepte pe modelele Jaguar, Bentley, Mercedes-Benz, Maserati şi lista poate continua foarte mult...

Totuşi, transmisia care îşi face loc acum pe modelel Land Rover este prevăzută pentru motoare ceva mai mici, cu cuplu maxim de 480 Nm, înainte de a fi replicată pentru modelele din nişele superioare. În cazul lui Land Rover, noua transmisie va înlocui o veche cutie de viteze cu doar 6 trepte. În ciuda faptului că noua cutie de viteze are 3 trepte în plus, aceasta va fi cu doar 6 mm mai mare şi va deveni chiar mai uşoară, cu tocmai 7.5 kilograme!

Fără îndoială, noua transmisie montată pe modelele Land Rover va contribui la sporirea eficienţei de consum şi emisii, iar prima treaptă va avea un raport de transmisie mai mic, fapt care va oferi mai multă putere de tracţiune la viteze foarte mici, inclusiv în condiţii de teren accidentat.

Ei bine, nota noastră de ironie de la început vine în contextul în care încercăm să calculăm cât de solicitat va fi ambreiajul noii transmisii dacă va avea de schimbat treptele atât de frecvent. Care va fi fiabilitatea lui, până la urmă, dacă la 110 km/h transmisia deja trebuie să fie în treapta a 9-a, motorul putând rula cu doar 1,800 rpm? Şi asta în timp ce există de mult timp transmisiile automate cu raport continuu variabil, care au, practic, un număr infinit de trepte, şi care ajută de asemenea la eficientizarea consumului şi care, în fine, sunt prevăzute în special pentru motoarele de putere mică şi medie.

În fine, Land Rover va prezenta primele modele din gama sa, echipate cu noua transmisie, la Salonul Auto de la Geneva.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (5 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter