Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Buick Riviera – reînvierea nr. 2

22 Aprilie 2013 - 16:00
Denis Godorozea
Buick Riviera – reînvierea nr. 2
Încă la Salonul Auto de la Shanghai din anul 2007, compania americană Buick a prezentat conceptul Riviera, menit să reînvie numele legendar. Dar lucrurile nu au mers mai departe de concept. Şi iată, exact după 6 ani Buick face a doua încercare de a cuceri inimile chinezilor cu un concept numit cu acelaşi nume istoric şi prezentat la acelaşi salon auto. Noul Buick Riviera a fost proiectat în colaborare cu Shanghai GM şi centrul tehnic PATAC (Pan Asia Technical Automotive Center).

Potrivit creatorilor, noul concept va întoarce o nouă pagină în istoria de 110 ani a companiei, care sărbătoreşte această aniversare în acest an. Anume astfel vor arata viitoarele modelele Buick. Pentru creatorii primul concept din lume, Buick Y-Job (anul 1938), noul Riviera ar putea fi mai îndrăzneţ.

Cu toate acestea, stilul conceptului, care este inspirat de la proverbul chinezesc "cel mai bun lucru este unul asemănător apei", şi de caracterul dinamic al apei în sine, este foarte suplu şi laconic, iar unele dintre elementele cheie şi de iluminare par a fi inspirate din filmul "Tron: Legacy" – şi nu e de mirare, caci conceptul











a fost prezentat la Shanghai sub coloana sonora Daft Punk pentru acest film!

Proporţiile dinamice, uşile de tip ”aripă de pescăruş”, un plafon enorm, ce combină parbrizul şi luneta – sunt doar câteva din elementele palpitante ale conceptului. Dar există şi accente clasice, pe care le descoperim la lunetă şi aripi spate, ce amintesc de modelul îndrăzneţ Riviera din anul 1971. Şi interiorul a primit lumini din pelicula ”Tron: Legacy”, iar designerii au dat o importanţă deosebită scaunelor faţă, care au fost căptuşite în partea superioară spate cu piele şi lemn chinezesc, dispersate de o fâşie de lumină, ce străpunge logourile Buick.

Coupeul conceptual are la bază un sistem hibrid W-PHEV, acumulatoarele căruia se pot reîncărca nu numai de la priză, dar şi prin metoda inducţiei, ce nu necesită fir. Riviera are, de asemenea, unele elemente aerodinamice care permit economisirea combustibilului, precum spoilerul spate şi difuzorul activ şi grila radiatorului în formă clasică de cascadă, lamele căreia pot închide accesul curenţilor de aer sub capotă.

Printre alte inovaţii tehnice se regăseşte şasiul cu întoarcerea şi a roţilor din spate, suspensia electromagnetică, sistem pentru urmărire a situaţiei traficului ce este transmisă pe parbriz în formă de hologramă de 10 camere şi 18 senzori, ba chiar şi pilot automat!











Rămâne să sperăm ca Buick Riviera se va renaşte într-un model de serie, chiar dacă va fi mai puţin inspirat ca acest concept.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (12 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter