Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Noul Mercedes-Benz S 63 AMG - acum şi cu tracţiune integrală!

17 Iulie 2013 - 14:34
Denis Godorozea
Noul Mercedes-Benz S 63 AMG - acum şi cu tracţiune integrală!
Premiera noului S-Class, sau, cum spun cei de la Mercedes-Benz – celui mai desăvârşit automobil din lume, a lăsat un sentiment de nedumerire. Desigur, noul S-Class în caroseria W222 este cu un cap mai sus de predecesorul său, dar faptul că se bazează pe vechea platformă, chiar şi esenţial modificată, face să ne punem întrebări. În plus, gama de motorizări nu aduce mari revelaţii, nici noutăţi absolute, pe care fanii le aşteptau de la a tot puternicul S-Class.

Dar timpul nu stă pe loc, iar Mercedes-Benz prezintă astăzi versiunea sportivă a acestuia - S 63 AMG, premiera mondială al căreia va avea loc în septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt. Noua versiune a adus şi o surpriză - acum S 63 AMG poate fi comandat şi cu sistemul de tracţiune integrală 4Matic! După ce tracţiunea integrală a debutat pentru prima dată pe modelele dinamice E-Class şi anume pe sedanul şi break-ul E 63 AMG, apoi şi pe compactele A 45 AMG şi CLA 45 AMG, inginerii din Affalterbach au învăţat să dea din toate cele patru „lăbuţe” şi nava amiral, S 63 AMG.

Sub capota acesteia este instalat acelaşi propulsor V8 Bi-Turbo de 5,5 litri, cuplat la transmisia automată în 7 rapoarte AMG SPEEDSHIFT MCT, al cărui putere a fost crescută de la 544 la 585 CP la 5.500 rot/min, în timp ce cuplul a rămas acelaşi - 900 Nm, disponibili între 2.250 şi 3.750 rot/min. În ciuda creşterii puterii, modelul S 63 AMG, fie cu ampatament scurt sau mărit, atinge prima sută de kilometri în aceleaşi 4.4 secunde, atingând viteza limitată electronic de 250 km/h. Astfel, probabil vă întrebaţi, unde este progresul performanţelor dinamice?

Răspunsul la întrebare vine odată cu tracţiunea integrală 4Matic, disponibilă exclusiv pe versiunea cu ampatament mărit S 63 AMG 4Matic Long. Tracţiunea integrală, care transmite 33% din cuplu punţii faţă şi 67% punţii spate, a fost capabilă să taie timpii de acceleraţie de la 4,4 la 4,0 secunde, ceea ce este cu 0,2 secunde mai rapid decât performanţele principalul concurent - Audi S8, care de asemenea, este echipat cu tracţiune integrală! Cu toate acestea, cele patru roţi motrice ridică consumul de combustibil de la 10,1 l/100 km la 10,3 l/100 km, ceea ce este cu 0,1 l/100 km mai mult decât rezultatul adversarului său din Ingolstadt.

Dar cine va intra în detaliile consumul de combustibil, în cazul în care pentru versiunea cu ampatamentul scurt va plăti aproape 150 000 euro, iar pentru modelul de top cu ampatamentul mărit şi tracţiunea integrală, S 63 AMG 4Matic Long, aproape 153 000 euro… Esenţiale sunt dinamica, stilul şi confortul.

Şi cum o duce cu stilul, noul Mercedes-Benz S 63 AMG? Noul S 63 AMG se diferenţiază de versiunea standard, prin bara de protecţie faţă agresivă cu prize mari de aer, praguri originale, bara de protecţie spate cu difuzor de aer şi patru ţevi de eşapament încorporate, precum şi prin jantele opţionale forjate de 20 de inch, prin care poate fi văzut sistemul de frâne carbono-ceramic, dotat cu discuri de frâne uriaşe de 420 mm, ce sunt cu 20% mai uşoare ca celea convenţionale. Cu o greutate de 1970 kg (1995 kg - versiunea cu ampatament mărit), noul S 63 AMG este cu 100 kg mai uşor decât predecesorul său, nu numai din cauza frânelor şi jantelor forjate, dar, de asemenea, datorită acumulatorului litiu-ion, care a redus greutatea cu 20 kg.

Habitaclul cu tentă aristocratică, al modelului S-Class, a fost înlocuit cu unul mai sport, datorită scaunelor cu suport lateral pronunţat, inserţiilor din fibră de carbon, un marcaj de până la 300 km/h al vitezometrului şi volanul modificat, care a căpătat inserţii din Alcantara şi un logo „AMG” în partea de jos, înlocuindu-l pe cel cursiv „Mercedes-Benz”.

Pentru confortul absolut al celor de la bord, S 63 AMG este disponibil cu suspensia „magică”, numită Magic Body Control, care datorită a două camere stereo, scanează carosabilul şi adaptează suspensia pentru fiecare roată în parte, pentru a trece denivelările fără ca cei de la bord să le simtă. Toate bune, dar acest sistem va trebui să muncească din greu pe drumurile noastre...
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (45 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter