Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Pasiunea călătoreşte: redacţia PiataAuto.md a ajuns în Marea Britanie! Îţi şoptim mici secrete despre ce ţi-am pregătit în aceste zile!

3 Iulie 2013 - 23:10
Ilie Toma
Pasiunea călătoreşte: redacţia PiataAuto.md a ajuns în Marea Britanie! Îţi şoptim mici secrete despre ce ţi-am pregătit în aceste zile!
Ora 6 dimineaţă. Abia se făcea de ziuă când Chevrolet-ul nostru se apropia de vama francezo-britanică, înainte de a urca la bordul feribotului dintre Calais şi Dover, sau mai pe înţelesul tuturor dintre Franţa şi Marea Britanie. Vameşul britanic ne-a privit lung, apoi ne-a întrebat care este scopul călătoriei noastre. I-am zis despre Festivalul

Vitezei de la Goodwood, după care faţa i-a devenit imediat mai zâmbitoare şi ne-a îndrebat dacă nu cumva venim direct din Moldova cu maşina, de la o asemenea depărtare... L-am liniştit spunându-i că am avut câteva opriri în Germania, după care am fost invitaţi să mergem spre îmbarcare.

Pentru cei care nu au trecut niciodată acest traseu cu feribotul (şi noi suntem pentru prima dată aici), experienţa e una deosebit de interesantă. Biletul e mai avantajos să îl cumperi online din timp şi costă între 70 şi 100 euro pentru două direcţii traversate, dus şi întors. La ghişeu prezinţi doar confirmarea cu codul biletului electronic, după care eşti direcţionat spre o cală imensă a feribotului, în care maşinile sunt parcate una după alta, în 4-5 rânduri. Călătoria de la un ţărm la altul durează cam 1 oră şi 30 minute, aşa că între timp îţi poţi închide maşina şi poţi urca la etajul superior al feribotului, acolo unde există o sală mare foarte primitoare, unde poţi servi o cafea în linişte, admirând valurile de după geam şi îţi poţi conecta eventual şi un laptop pentru a folosi timpul eficient. Noi, spre exemplu, aşa am făcut, şi am tot scris de la bordul feribotului rândurile viitorului test drive care va fi publicat pe PiataAuto.md…

Odată ajunşi în Marea Britanie, trebuie să faci faţă diferenţei majore în conceptul circulaţiei rutiere – cea de a circula pe partea stângă a drumului. Pe autostrăzi cu sensuri bine delimitate te obişnuieşti mai uşor, trebuie doar să prinzi repede ideea că banda stângă e cea mai înceată şi dreaptă e cea mai rapidă, că ieşirile şi conexiunile sunt de obicei pe stânga şi că depăşirile se fac pe dreapta. Dificultățile vin atunci când ieși pe drumuri extra-urbane obișnuite sau cele din interiorul orașelor – aici chiar trebuie să te forțezi un pic pentru a rămâne pe partea stângă a drumurilor, după ce efectuezi o virare mai ales. De asemenea, nu trebuie să uiţi că intersecţiile cu sens giratoriu se trec invers, în direcţia acelor ceasornicului, cedând trecerea din dreapta. Nimic imposibil, e nevoie doar de mai multă atenţie. Noi ne-am descurcat bine astăzi prin Marea Britanie la acest capitol, deşi au existat momente în care parcă eram tentaţi să trecem involuntar pe partea dreaptă a drumului. În fine, din Dover, Chevroletul redacţiei noastre a înaintat în direcţia nord-vest, pentru a merge mai aproape de centrul Marii Britanii. A trebuit să petrecem aproximativ 1 oră şi jumătate în ambuteiaje în jurul Londrei, din cauza unor lucrări de reparaţii, dar într-un final am ajuns aici, în noua noastră locaţie secretă britanică. Mâine avem o zi mare, în care mergem acasă la unul din cei mai speciali producători auto din lume, originar din Marea Britanie. Vom testa şi unul din cele mai speciale automobile, create de acesta – un model care nu are analog în lumea auto! Aici nu mai e vorba de putere cu sute de cai burduşiţi în cilindri, aici e deja vorba de pasiune şi extaz în condus, aşa cum doar o maşină britanică de suflet ţi-l poate crea! Ei, ce spuneţi, intuiţi ceva, despre ce producător britanic este vorba?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (8 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter