Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

PiataAuto.md în Marea Britanie: Chevrolet Orlando pozează în Londra nocturnă

9 Iulie 2013 - 01:41
Ilie Toma
PiataAuto.md în Marea Britanie: Chevrolet Orlando pozează în Londra nocturnă
În week-end-ul care tocmai s-a încheiat, redacţia PiataAuto.md a avut un program mai lejer, înainte de o nouă săptămână plină de evenimente şi înainte de săptămâna în care va începe şi cireaşa de pe tort a deplasării noastre în Marea Britanie: Festivalul Vitezei de la Goodwood. Da, marele festival începe joi, 11 iulie!

Dar acum haideţi să vă spunem ce a făcut în week-end marele Chevrolet Orlando, cu care ne deplasăm pe întreaga călătorie. După ce a părăsit stadionul Manchester United şi implicit oraşul Manchester, Orlando a avut parte de o călătorie frumoasă către coasta estică a Marii Britanii, trecând prin renumitele oraşe de coastă Scarborough şi

Whitby. Anume aici, am întâmpinat poate cel mai frumos relief din întreaga Mare Britanie. Mai mult ca atât, o mare parte a drumului dintre Scarborough şi Whitby trece printr-o mare rezervaţie naturală, cu o vegetaţie de-a dreptul deosebită, care formează peisajul unui condus superb. Dar nu mergeţi mai la nord de Whitby, pentru că peisajul se schimbă rapid în unul cu predilecţii pur industriale şi drumurile şerpuitoare de coaste sunt înlocuite cu căi de trecere prin zone continue de uzine decadente, porturi maritime industriale şi localităţi amorfe...

În Marea Britanie, litrul de diesel costă în jur de 1.40 lire sterline, ceea ce ar însemna cam 26.40 lei. Este deocamdată ţara cu cel mai ridicat preţ la combustibil din întreaga noastră călătorie şi trebuie să recunoaştem că nu prea avem plăcere la vederea cifrelor atunci când facem plinul lui Orlando pe teritoriul englez. Rezervorul lui Orlando are 64 litri volum, iar noi facem plinul cam o dată la 40-50 litri. Iar 50 de litri de diesel înseamnă peste 70 de lire sterline dintr-o lovitură... Ei bine, partea bună a monedei este eficienţa satisfăcătoare a lui Orlando, în Marea Britanie media totală a consumului situându-se la valoarea de 6.8 litri/100 km, cu 0.2 litri/100 km mai puţin decât cifra oficială indicată la capitolul mixt. Iar noi am circulat cu adevărat în toate ipostazele posibile cu Orlando pe aici – de la rularea pe autostrăzi, drumuri extra-urbane condimentate cu viraje şi pante, sau cu treceri prin localităţi, până la traficul aproape insuportabil al unor mari oraşe, precum Manchester, York şi mai ales Londra. Iar o medie globală de 6.8 litri/100 km în aceste condiţii e una foarte bună, zicem noi.

După câteva mii de kilometri parcurşi pe drumurile din Marea Britanie, putem să confirmăm reputaţia ţării engleze de a avea drumuri mult mai slab întreţinute în raport cu germanii, austriecii şi chiar francezii. Nu există gropile pe care le cunoaştem noi din primăverile autohtone, dar totuşi denivelări pot fi găsite oriunde vrei, inclusiv în Londra, toate solicitând suspensia maşinii mai tare decât în ţările Europei continentale. Aici calităţile bune de absorbţie a lui Orlando ne-au fost cât se poate de utile, maşina reuşind cu adevărat să ne ofere un nivel bun de confort la bord.

Din micile neajunsuri ale lui Orlando, pe care le-am remarcat până acum, putem menţiona răspunsul pedalei de frână, aceasta fiind un pic neinformativă în raport cu greutatea maşinii. Uneori, la începutul frânării, ai senzaţia că maşina va decelera cu un anumit ritm, suficient pentru a te opri în punctul dorit, după care constaţi că trebuie să sporeşti un pic forţa de apăsare a pedalei pentru a opri înainte de punctul dorit. O altă carenţă vine de la transmisia automată cu 6 trepte, care operează excelent la condusul extra-urban, inclusiv pe autostrăzi, dar se simte iritată uneori în episoade lungi de condus urban, generând ezitări la schimbarea treptelor, însoţite uneori şi de mici şocuri asociate cu aceste schimbări.

Marile plusuri ale lui Orlando, pe care am reuşit să le remarcăm, sunt confortul suspensiei, care izolează foarte reuşit textura drumului, absorbind chiar şi denivelările mai mari. De asemenea, eficienţa în consum e una din marile bucurii în procesul de exploatare. Senzaţiile din scaunul volanului sunt de asemenea foarte plăcute, poziţia bună şi vizibilitatea excelentă fiind combinate cu o manevrare lejeră, dar informativă a volanului, fapt care te menţine neobosit mult mai mult timp şi îţi zice că Orlando e una din cele mai potrivite maşini pentru călătorii lungi.

În fine, la sfârşitul week-end-ului redacţia PiataAuto.md a coborât spre sudul Marii Britanii, oprind în Londra. Iar aici Chevrolet Orlando a pozat lângă câteva din locurile celebre ale capitalei britanice! Vă invităm să savuraţi câteva din cele mai reuşite poze cu maşina de călătorie a redacţiei PiataAuto.md!

Proiectul „Pasiunea călătoreşte” pe PiataAuto.md de desfăşoară cu suportul Chevrolet Central & Eastern Europe, dar şi cel al companiei Petrom Moldova. Vrem aici să le mulţumim încă o dată celor doi partneri ai proiectului pentru suţinere!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (19 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter