Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: Opel lansează noul motor turbo cu 3 cilindri de 1.0 litru!

8 August 2013 - 07:50
Ilie Toma
Premieră: Opel lansează noul motor turbo cu 3 cilindri de 1.0 litru!
Zicem „noul” motor turbo, şi nu „un nou motor turbo” pentru că noi, cei de la PiataAuto.md, v-am anunţat despre dezvoltarea şi apariţia ulterioară a motorului încă din toamna trecută, atunci când am testat noul Opel Adam în Portugalia, unde inginerii germani ne-au dezvăluit „micul” lor secret. Apoi, în aprilie, redacţia noastră a fost invitată la centrul de teste Opel din Dudenhofen, unde într-o atmosferă plină de secretomanie, ni s-a oferit ocazia să aflăm că noul propulsor este aproape pregătit de lansare.

Iată că inginerii şi-au terminat treaba în pregătirea noului motor şi acesta a fost dezvăluit oficial de Opel, fiind amplasat iniţial, aşa cum era de aşteptat, sub capota lui Adam. Odată cu dezvăluirea noului propulsor 1.0 SIDI Turbo, au fost făcute publice şi datele sale tehnice, care vin să ne impresioneze de-a binelea şi să ne demonstreze că viitorul sună bine, chiar şi în 3 cilindri.

Deci, dintr-o cilindree de 1 litru, noul motor german în 3 cilindri reuşeşte să scoată o putere maximă de 115 CP şi un cuplu maxim de 166 Nm, disponibil între 1,800 şi 4,700 rpm! Şi deoarece inginerie noului motor a pornit cu o foaie albă curată, inginerii au fost lăsaţi să radicalizeze arhitectura lui pe cât şi-au dorit, pentru a obţine un produs final eficient, echilibrat şi cu un mare randament. Astfel, noul motor Opel este construit integral din aluminiu, având în rezultat o greutate foarte redusă. Motoarele cu 3 cilindri denotă de obicei o vibraţie mult mai greu de minimizat din cauza ciclului lor specific de funcţionare, însă inginerii Opel au aplicat mai multe măsuri pentru a minimiza aceste efecte fizice. Tunelele de injecţie a combustibilului, spre exemplu, au fost izolate de blocul cilindric, pentru a nu fi afectate de vibraţii şi pentru a nu injecta în regim pulsant combustibilul. Pompa de ulei a fost şi ea izolată pentru o pompare mai uniformă. De asemenea, a fost instalat un arbore de balansare în cada cu ulei, acţionat de roţi dinţate cu dinţi inversaţi, pentru o funcţionare mai silenţioasă. Rotindu-se în direcţie inversă faţă de arborele cotit, greutatea şi ciclul de funcţionare a arborelui de balansare au fost calculate pentru a contraca vibraţiile rezultate firesc din operarea motorului. De asemenea, motorului i-au fost aplicate şi o serii de măsuri de izolare fonică, astfel încât şoferul să aibă parte de o funcţionare silenţioasă, elastică, performanţă şi plăcută. Inginerii Opel declară că noul lor motor de 1.0 litri este mai silenţios decât multe motoare cu patru cilindri, de cilindree mult mai mare.

Noul motor 1.0 SIDI Turbo oferă aceeaşi putere de 115 CP ca şi motorul aspirat natural de 1.6 litri al celor de la Opel, iar valoarea cuplului noului propulsor este chiar mai mare! Astfel, ne putem aştepta ca noua creaţie inginerească să se impună tot mai dominant sub capota modelelor Opel, înghesuind motoarele aspirate natural către poarta istoriei.

Acum, însă, Opel menţionează că noul motor şi-a făcut loc sub capota micuţului Adam. Aici el e cuplat la o altă noutate inginerească – o nouă transmisie manuală cu 6 trepte, care e într-atât de uşoară, încât cântăreşte doar 37 kg! Noua transmisie va oferi senzaţii superioare de schimbare a treptelor, fiind mult mai rafinată în funcţionare. Astfel, cu noul motor şi noua transmisie, Adam va fi nu doar un model care arată extrem de bine, dar va beneficia şi de un substrat ingineresc pe măsură! Or, noi, la testul cu Opel Adam, anunme asta menţionam – că maşinuţa e perfectă ca design şi ambianţă, dar are nevoie de o cutie de viteze modernă cu 6 trepte şi de un motor mai vioi şi mai modern. Şi uite că s-a întâmplat! Daţi fuga după Opel Adam 1.0 SIDI Turbo în showroom-uri, deci!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (7 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter